Prata i sömnen?
Eftersom jag ofta är vaken längre än min sambo får jag ofta höra honom säga alla möjliga konstiga saker i sömnen. Och jag är aldrig så snäll att jag bara lyssnar och sen glömmer, utan jag ligger och fnissar, ställer frågor och skriver upp allt han säger. Dock brukar det alltid sluta med att han tillsist vaknar till och inser vad jag håller på med och så säger han "Äh, lägg av!". Men jag mobbas lik förbannad på morgonen efter ^^
Det skumma med honom är att han gärna pratar andra språk i sömnen. Hittills har han gett sig på kinesiska, italienska och finska. Och det läskiga är att det låter EXAKT som språken gör på riktigt. Dessvärre vet jag inte om han är språkbegåvad på riktigt eftersom jag inte kan nåt av språken själv.
Allra roligast var den gången då han först låg och babblade en massa på kinesiska. Och sen när jag frågade vad han höll på med sa han: "Kolla in ångorna av mitt kinesiska kunnande! Tjing-tjong!" Då lovar jag att jag höll på att falla ur sängen av skratt! 
Nån fler som har hört nån säga nåt skoj i sömnen?

Min smabo är lika dan!
Han är en sportfåne ut i finger topparna.
Ett, tu, tre så kan han ligga och rabbla sport resultat precis som en sport kommentator!
Eller skälla på nån dommare eller fotbolls spelare. :-)
Man kan tala med honom, och så får man svar.
Men som sagt var den där kommentaren "lägg av!" den känner jag igen…*hihi*
*asg* ge bort honom, Tina!

Hehe ni har tur ni för här i huset är det jag som står för underhållningen….inte riktigt lika kul kan jag säga!!!! Tänk att vakna efter en riktigt smaskig dröm och inte veta pratade jag eller inte hmmmm det är frågan..kollar gubben…njaaa..ser rätt okay ut tror jag…ojoj han öppnar mun för att säga nått…man känner hur håret står rakt upp längst hela ryggraden *ryser* Och så kommer det "har du sovit gott i natt" Ohh jösses!!!
Gubben kan vakna av att jag ligger och babblar på nätterna, och börjar han prata med mig kan jag säga åt honom att vara tyst för det inte är honom jag pratar med…iblnad har det hänt att jag gått i sömnen också…men det har inte hänt ofta tack och lov 
*asg*…"var tyst det är inte dig jag pratar med!!!!"
Haha så underbart! :D Själv brukar jag vara rätt tyst när jag sover, hunden har en tendens att snarka, morra, skälla och springa bredvid mig dock. ;)
Men det är ju så extremt kul med folk som pratar i sömnen, alldeles egen nattunderhållning!
Och gratis dessutom.. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

*ASG* alltid kul att underhålla andra, mindre kul att höra vad man sagt när det är gubben som talar om det vissa gånger *fniss*
Jag kan tala om att tjejerna här hemma har skrattat många gånger åt mig innan dom gått till skolan….långa fina tydliga meningar….sist Matilda skulle väcka mig så hade jag sagt typ "men mamma då, du lär väl släcka lyset"
Men det konstiga är att vissa gånger när jag går och lägger mig så kan jag nästan känna att i natt blir det en sån där orolig natt…och mycket riktigt, Jonnys finger i sidan eller buttandes eller VA? Och det är lika som när jag är riktigt inne i ett samtal i drömmen, också pratar så in i h-vete så jag vaknar och funderar vad jag babblar i *ASG*

sambon snackar i sömne med jämna mellanrum, ibland kan man tom föra konversation med honom.
många skratt man har fått sig..