Annons:
Etikettnatt-mums
Läst 1700 ggr
MariaG
2/19/12, 2:31 PM

Aldrig fel med kaffe

Sitter här o dricker min tredje kopp kaffe, sen jag vaknade typ vid tolv. Det ska vara Gevalia Glad

Visst kan jag dricka annat märke om någon skulle bjuda, men ingen smakar så gott som Gevalia.

Vad tycker ni själva? Finns det något godare en en kopp Gevalia?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Saga85
2/20/12, 3:20 PM
#1

Jag tycker det mesta kaffe smakar underbart (med undantag pulverkaffe och billiga typ Eldorado och sånt krafs.) Ekologisk Gevalia ska det vara, ska nog ta och brygga några koppar till! Mmm…kaffe!

När jag började dricka kaffe som 7-åring var det med en skvätt mjölk och sockerbitar i, men nu ska det vara svart som natten och starkt som Saga. Oskyldig

Alex
2/20/12, 5:22 PM
#2

Gevalia är väldigt gott, ett av mina favoriter. Gillar Classic en hel del också dock. Men köper oftast Gevalia, vilket väl inte alltid är helt okej som Karlstadbo, men det är ju mycket godare än Löfbergs Lila… Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mandusius
2/22/12, 11:43 PM
#3

Jag är väldig förtjust i Zoega jag :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

MariaG
3/3/12, 1:38 PM
#4

Suttit ute i det fina vädret och druckit kaffe.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

MariaG
3/19/12, 1:43 AM
#5

När på dygnet dricker ni helst kaffe?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Alex
3/19/12, 2:39 PM
#6

Dagtid dricker jag helst, för- och eftermiddag. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
MariaG
3/19/12, 8:26 PM
#7

Själv dricker jag helst dagtid. Ska jag dricka kaffe på kvällen måste det vara ett antal timmar innan man ska sova.

När jag jobbade natt så var det sista koppen runt 03.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Saga85
3/31/12, 1:25 AM
#8

Äsch, jag dricker kaffe dygnet runt. Hmm…en kopp kaffe skulle allt sitta fint nu…mmm *nom nom, gluck gluck* Och en cigg på det.

Följande film bör man se om man är storrökare och kaffeberoende.

Tungan ute

Simuala
6/25/12, 2:27 AM
#9

Bor i Gävle och ser Gevalias rosteri från sovrumsfönstret, så jag antar att jag blir påverkad på ett både medvetet och undermedvetet plan att dricka just det kaffet… dessutom luktar det gott från rosteriet vissa dagar. Rätt så trevligt :)

Dricker kaffe vilken tid som helst på dygnet, är nog lite för van vid koffeinet för att det ska vara nyttigt och förstår mig inte alls på när folk påstår att "det är för sent" för en kopp nybryggt!

MariaG
6/25/12, 1:36 PM
#10

Zoegas är jag inte riktigt förtjust i, även om jag kan dricka det. När jag bodde i Skåne blev det ibland att man åkte förbi Zoegas rosteri och det luktade så gott.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Alex
6/25/12, 7:43 PM
#11

#9 Äh, jag ser Löfbergs Lila skrapan från mitt hem, jag föredrar ändå Gevalia. Flört Men nog luktar det gott, fantastiskt de morgnar man vaknar med kaffedoft i hela lägenheten..!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
7/18/12, 8:07 PM
#12

Och så en kaffe på det Förvånad <-- gapa stort för kaffe är det klart den betyder.

Saga85
7/18/12, 8:23 PM
#13

Åh, att bo nära ett kafferosteri slår nog att vakna till doften av nybakat bröd. Våra grannar, som äger Brogyllen, har sitt bageri på gatan där jag växte upp, så varje dag på väg till skolan slogs man av doften av nybakat bröd.

Bägge dessa slår nog även min vän som ett tag bodde granne med Scans slakterier…

Annons:
Alex
7/18/12, 8:59 PM
#14

Haha ja, både kaffe och nybakat bröd låter som godare dofter att ha i närheten…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
7/18/12, 9:48 PM
#15

Man kunde ha trott att hon fick inspiration till låten Factory Floors därifrån, men den skrev hon när hon bodde i Hultsfred, fast det var iof först när hon flyttade upp till Skara som hon gav ut den på skiva Oskyldig

Factory Floors

Alex
7/18/12, 10:22 PM
#16

Härlig låt! De andra också för den delen, hon är duktig!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
7/18/12, 10:52 PM
#17

Ja, jag är så stolt över frugan min. Klirret man hör är från porslinstallrikar hon kastade i marken Oskyldig

Började dock lipa när jag först hittade låten Sue Aside…gick in rakt i hjärtat, jag vet att den är menad till mig, men har inte vågat säga något om den än. Har bett om förlåtelse och lovat att aldrig göra något sådant igen, men det har man väl sagt innan dess också…

Upp till toppen
Annons: