Annons:
Etikettallmänt
Läst 1321 ggr
Alex
9/7/11, 4:13 AM

Efterlyser nattsuddare

Vart har ni alla tagit vägen? Jag nattsuddar för fullt, men känner mig lite ensam måste jag säga… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
[Saltbo]
9/7/11, 8:45 AM
#1

Om du kommer till Stureplan hittar du nattsuddare i oräkneligt stort antal.
Välkommen!

Flört

MariaG
9/11/11, 12:57 AM
#2

Är här inne och kikar emellanåt. Tyvärr skriver jag inte ofta här, men kan bli ändring på det :)

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Alex
9/11/11, 1:01 AM
#3

Saltbo: Inte riktigt min typ av ställe, men tack för tipset. Flört

MariaG: Det tycker jag absolut det ska! Välkommen hit Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MariaG
9/11/11, 1:07 AM
#4

Tack Glad

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Ove555
9/11/11, 11:54 PM
#5

#0 Men vad kan man göra på natten? Är jag uppe på natten (vilket jag ibland brukar vara), då brukar jag föredra att ta det lugnt. Just nu sitter jag här vid datorn samtidigt som jag har teven på. Har både många kanaler att titta på samt filmer på dvd, så nu ska jag antingen titta på någon tevekanal eller titta på pågon dvd-film. Jag tycker bäst om gamla filmer, gärna riktigt gamla, tittar gärna på 30, 40 och 50-talsfilmer men vid sällsynta tillfällen tittar jag även på nyare filmer också

Alex
9/12/11, 6:31 PM
#6

#5 Sitta vid datorn och prata med andra nattsuddare. Flört

Jag brukar också se på TV med datorn i knät och surfa samtidigt, se på film eller skriva (noveller och liknande). Igår låg jag i soffan och smågrät till Requiem for a dream, riktigt bra men tragisk film.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Ove555
9/12/11, 6:57 PM
#7

#6 Kände mej också nedstämd igår efter jag tittat på dokumentären om Ayrton Senna

Ska du vara upp något i natt? Glad

Alex
9/13/11, 12:45 AM
#8

#7 Vad var det för dokumentär då?

Jag är allt här inatt också. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
9/13/11, 11:37 AM
#9

#8 Det var en dokumentär om Ayrton Senna, världens bästa formel 1-förare som tyvärr omkom i ett formel 1-lopp 1994 bara 34 år gammal.

Ser att du gjorde inlägget här 00.45, jag gick och la mej ungefär 00.15

Men det kommer fler nätter Glad

Ove555
9/14/11, 1:11 AM
#10

Skrev i #5 att jag tittar bara på nyare filmer vid sällsynta tillfällen, nu har det precis varit ett sånt tillfälle. Har just tittat på den amerikanska rysaren Gothika.  Förstod inte den riktigt faktiskt, men tyckte den var ganska bra ändå

Alex
9/14/11, 2:26 AM
#11

#10 Den tror jag faktiskt inte jag har sett. Kanske vore något att kolla upp då. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
9/14/11, 11:27 AM
#12

#10 Den visades på teve 1 i går kväll. jag råkade slå på teven precis när den började, annars hade jag nog missat den

Om man gillar att titta på rysare så tycker jag den var sevärd, och hon som hade huvudrollen tycker jag var bra

Ove555
9/15/11, 9:04 AM
#13

Ja du Alex, om du söker nattsuddare så tycker jag det vore bra att få reda på lite i förväg ibland när du är här.

Den senaste natten var jag inte här eftersom det började skimra framför ögonen och så fick jag lite huvudvärk också, det berodde nog på att jag satt lite för mycket framför datorn i går

Annons:
[Saltbo]
9/15/11, 10:43 AM
#14

Ett forum som verkar gå på högvarv dygnet runt är https://www.flashback.org/
Här på iFokus verkar de flesta sova på natten.

Glad

Ove555
9/15/11, 1:54 PM
#15

Jag tycker inte vi ska göra reklam för andra forum här. Och jag tycker i alla fall Alex är duktig som vill försöka hålla igång det här forumet. Och jag vill försöka bidraga till att Nattsudd i Focus ska bli roligare och intressantare

[Saltbo]
9/15/11, 3:19 PM
#16

#0 iFokus som koncept leder nog lätt till att vissa sajter av smalare karaktär lätt försvinner i mängden. Du kan utan svårighet hitta en hel del sajter på iFokus som knappt har ett enda inlägg under hela september månad. Även om vissa inte gillar reklam, så tror jag just reklam för ”Nattsudd” behövs för att höja aktiviteten. Med tanke på att många arbetar nattetid och dessutom har tillgång till mobila enheter i fickan, tror jag det är fullt möjligt att göra ”Nattsudd” till en livligt frekventerad sajt. Dock sker inte detta utan aktiva åtgärder som kan attrahera fler deltagare.

Glad

Alex
9/15/11, 3:29 PM
#17

#13 Jag är här i princip varje natt faktiskt, mer eller mindre i alla fall. Men datorn är med mig större delen av natten i alla fall, sen gör jag ju annat på den också, men skriver någon här på sajten så bör jag upptäcka det någon gång under natten i alla fall. Glad

#16 Jag är medveten om detta, men tack för tipsen. Glad För några år sen var det en väldigt aktiv sajt med full rulle i princip varje natt, men pga av att jag fick brist på tid att sköta om den (samt jobbade dagtid och knappt var uppe på nätterna alls) och flera Medarbetare försvann så valde jag att få sajten bortplockad ur nätverket. Vilket även innebär att jag inte får göra reklam för den öppet på nätet.

Men lyckas jag komma igång mer med den snart så ska vi förhoppningsvis kunna få upp aktiviteten och lägga ut den publikt igen. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
9/15/11, 11:33 PM
#18

#17 Är det en sådan där liten laptop du har? Själv har jag en stor laptop med en skärm på 17.3 " av mätket ASUS. Tidigare använde jag stationär dator, köpte den här för ca ett ½-år sedan, sedan dess har jag nästan inte använt min stationära dator någonting. Och ibland använder jag den här till min teve också med en 5 meter lång hdmi-kabel mellan laptopen och teven.

Nu åskar det här igen. Det är ju ett hemskt regnande det har varit de senaste månaderna. Pratade med en man i dag som är nästan 70 år, han minns ingen sommar som det har regnat så mycket som i år, och nu är det höst och det regnar fortfarande mycket.

Alex
9/15/11, 11:49 PM
#19

#18 Nä, jag har en med 15.6" skärm, så värst liten är den inte. Men jag befinner mig oftast hemma i lägenheten på nätterna, så den befinner sig ju aldrig värst långt bort även om den står stilla nånstans. Flört

Trist när det regnar mycket! Jag bodde vid Roslagskusten i somras, inte mycket regn där kan jag säga, så jag har inget att klaga på den här sommaren. Eller ja, det skulle väl vara att det var lite väl varmt, och lite onödigt lite regn… Flört Men sen jag flyttade tillbaka till Karlstad har dagarna med sol varit lätträknade.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
9/16/11, 12:00 AM
#20

Jaså du är här nu. Det är ju roligt att vi är här samtidigt! Glad

Ja det har regnat mycket här nere i skåne, men nu ska det i alla fall bli fint på fredag och lördag, det är ju trevligt.

Har varit fri lite nu. Men på måndag ska jag tyvärr börja jobba igen och vi börjar redan 06.00 på morgonen. Så nästa vecka så får jag nog försöka sova på nätterna fram till helgen

Annons:
Alex
9/16/11, 12:14 AM
#21

Ja det ska bli finare här imorgon också i alla fall, helgen vet jag inte.

Kan nog vara bra att sova på nätterna när man jobbar så, ja. Börja ställa om dygnet lite under helgen redan då, kanske? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
9/16/11, 12:44 AM
#22

På söndag får jag försöka lägga mej senast 22.00 i alla fall. Tänkte jag skulle titta på en gammal Sherlock Holmes-film nu innan jag lägger mej. Tycker det är mysigt att titta på film på natten om jag inte är för trött.

Vi får se om vi ses här i morgon natt också. God Natt!

Alex
9/16/11, 1:14 AM
#23

Absolut, sov så gott! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Salladshataren
9/19/11, 1:56 AM
#24

Hejhej!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Ove555
9/19/11, 9:19 PM
#25

Tänkte försöka hitta på något här. Har ett förslag, vi skulle ju t.ex kunna visa bilder som vi tatt på natten. Vad tycker du om det Alex? Glad

Alex
9/19/11, 9:26 PM
#26

#24 Hej! Kul att se dig här igen!

#25 Absolut! Bara att starta nya trådar med sånt du kommer på, allt är välkommet! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Salladshataren
9/19/11, 10:05 PM
#27

Kul att se dig med, Alex Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Alex
9/19/11, 10:31 PM
#28

Haha ja, jag har lite roligt utseende! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
9/19/11, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Jag tog en nu, på min gamla avdammade stero bl.a Flört

Alex
9/19/11, 10:54 PM
#30

#29 Starta en ny tråd om det istället, så har folk lättare att hitta den! Glad Jag ska också ha lite nattliga bilder nånstans…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
9/19/11, 11:10 PM
#31

Ok Alex. Jag gör det en annan natt. Nu ska jag duscha och sen lägga mej. God Natt!

Saga85
9/24/11, 12:16 AM
#32

*smyger in och inser att det är en fredag-lördagnatt och jag inte har något bättre för mig. Har helt missat att det var fredag, får väl grabba tag och leka med någon ikväll istället*

Leka bör man annars dö…hö, har man tråkigt!

MariaG
9/24/11, 12:19 AM
#33

Vaken än så länge, o kommer nog sitta här vid datorn ett tag till.

Spelar Wordfeud på mobilen. Fler än jag som gör det ?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Saga85
9/24/11, 12:41 AM
#34

Det där låter komplicerat. De enda spelen jag har på min mobil är snake, tetris och rapid roll. Fast snake kallas "Snake Xenzia" och tetris för "Nature park" (huh?). Spelar dock inget av dem heller Oskyldig

Annons:
Sjalen
10/22/11, 9:43 PM
#35

Jag är här ibland Glad Läser mest.

Upp till toppen
Annons: