Annons:
Etikettallmänt
Läst 868 ggr
Alex
2011-08-28 01:07

Åska

Dagens tredje åskväder kom in över Karlstad nu… Verkar inte vilja ge sig. Nån mer som drabbats av åska idag eller har ni klarat er?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Ove555
2011-09-04 22:44
#1

Här har det inte åskat på någon vecka nu, men det brukar åska ganska mycket här, konstigt kan man tycka eftersom det inte finns någon sjö i närheten. Däremot gränsar den här lilla orten jag bor i till en stor mosse. Det brukar kunna åska ganska kraftigt här, har både fått ett modem förstört och delar till en dator på grund av åskan. Så hör jag att ett åskväder kommer nära så brukar jag stänga av datorn

Alex
2011-09-05 15:01
#2

Ojdå, ja det förstår jag. Här har vi ju Vänern alldeles intill, så åskan har ju en naturlig förklaring. Den tar ju liksom vägen förbi… Flört Låter ju dock lite konstigt med så mycket och kraftig åska utan vatten.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MariaG
2011-09-11 01:10
#3

Åska och blixtrar kan vara rätt mysigt … inte om det är för nära dock.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Alex
2011-09-11 01:11
#4

Jag tycker faktiskt det är riktigt mysigt även när det är nära. Men det är mysigare om man inte är ensam. Och självklart ska man ju befinna sig på en plats där man känner sig trygg. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
2011-09-11 12:28
#5

Det kraftigaste åskvädert jag kan minnas var en natt, i början på 90-talet skulle jag tro det var. Då satt jag uppe och tittade ut genom fönstert och räknade blixtarna, under ca en timme kom det ungefär 100 blixtar, och varje gång det blixtrade så lyste ljuset från blixten upp ett stort område utanför huset. Det tyckte jag var en mycket större upplevelse än att se fyrverkeri på nyårsafton

Saga85
2011-09-24 00:45
#6

Åskan är ju naturens fyrverkerier! När jag var yngre bodde jag intill berget i en dalgång - åskan brukade mullra mellan bergen, älskade när det åskade! Gör jag fortfarande, särskilt om man sitter inne med lite levande ljus och en kopp te och hör hur det mullrar.

Annons:
Farwuq
2011-10-19 06:52
#7

Åska är fint.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: