Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 651 ggr
Ove555
2011-08-25 23:00

Funderar

Allt man skriver här arkiveras. Så man får väl vara lite försiktig med vad man skriver eller?

Och vad gör man när någon dumförklarar en här på Focus på grund av att man inte håller med vederbörande om saker och ting som man diskuterar om?

Annons:
[Viasat]
2011-08-26 11:45
#1

Den som dumförklarar andra faller ofta på eget grepp, så det är nog inget att känna oro eller ångest inför. Sedan är det nog bra att alltid tänka efter innan man skriver eller laddar upp bilder på Internet. Även sådant som man kan radera själv i efterhand finns ofta kvar i sökmotorernas cache.

Ove555
2011-08-26 12:17
#2

#1 Men sen iofs om man går in för att försöka ha en vänskaplig anda på forumet och vara vänliga mot varandra så borde man ju kunna visa bilder också även lite mer privata. Men råkar man i luven med folk som försöker dumförklara och smutskasta en, då blir man förmodligen mer försiktig både med vad man skriver och vad man visar för bilder.

Och Viasat. Vad har syftet varit med att du har skrivit pm till mej ibland, vill du avslöja det här?

[Viasat]
2011-08-26 13:29
#3

Självklart har du helt rätt när du anger erfarenhet som grund för ett mer försiktigt agerande på ett forum. Det är ju en personlig utveckling för oss alla när vi får mer insikt.

PM ser jag som ett personligt meddelande som inte hör hemma i forum-trådarna. Något annat skäl till att skriva PM kan jag inte se. Nu vet jag ju också vad du anser om PM – en uppfattning som jag givetvis respekterar.

Ove555
2011-08-26 13:47
#4

Men det är ju dock vissa som lägger ut bilder och det gör dem ju förmodligen för att dem inte råkat ut för folk på forumet som smutskastar och dumförklarar dem. Det jag menar är att man borde ha mindre tolerans för sådana typer som smutskatar och dumförklarar andra, t.ex för att man råkat skriva saker som inte dem gillar.

Då får jag kanske ta en diskussion med dig via pm vad du har haft för syfte med de pm:en du skrivit till mej ibland.

Men om 2 personer har haft en tvist via pm som dem inte kunnat lösa tillsammans och där kanske den ena har dumförklarat den andra så tycker jag nog visst man kan ta upp det till allmän diskussion, om inte den som har dumförklarat den andra ber om ursäkt för det

[Viasat]
2011-08-26 14:30
#5

FlörtGlad

ove555

Får jag med största vänlighet ge dig ett förslag? Kan inte du starta upp en egen forumsajt här på "i Fokus"? ”Konfliktlösningar i Fokus” eller något liknande tror jag skulle kunna bli en spännande och intressant sajt.

Vänligen/Viasat

Flört

Ove555
2011-08-26 15:18
#6

#5 Jag är nog inte rätt man till det, då skulle nog du minst lika gärna du kunna göra det.

Med Vänlig Hälsningar ove 555 Glad

Annons:
Ove555
2011-08-26 15:22
#7

Nu blev det som det blivit tidigare av någon konstig anledning att mitt inlägg inte registrerades sen när jag skrev det igen så registrerades båda inläggen

Ove555
2011-08-26 16:44
#8

Viasat. Det vore kul om du också visar upp lite bilder. Jag har inte ens sett dig visa upp en bild i ett frimärkes storlek Glad

Mvh ove 555

[Viasat]
2011-08-26 17:29
#9

#8  Glad

Har inga bilder – samlar frimärken istället.

Alex
2011-08-27 00:27
#10

Det bästa är väl bara att ignorera. Är man i en diskussion, känner att man blir dumförklarad utan anledning, ja då är det väl bara att dra sig ur diskussionen och låta bli att svara. Är det så att motparten bara är ute efter att dumförklara en kommer man ju inte komma någonstans ändå.

Detsamma gäller PM. Att dra ut det i en öppen diskussion när det är privata meddelanden mellan två personer ser jag ingen som helst mening med. Det enda som blir är tjafs, och så är det antagligen ingen annan som är intresserad av det hela ändå. Flört

Sen när det gäller bilder och vad man skriver öppet så handlar det inte bara om vilka som är medlemmar på iFokus, utan det är fullt öppet för alla internetbesökare att läsa och se - även om man inte är medlem. Så ja, man bör verkligen tänka efter före innan man publicerar något på internet, oavsett om det är på iFokus eller någon annanstans.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ove555
2011-08-27 01:31
#11

Ja och visar man så kan man sätta en copyrightstämpel på bilderna och t.ex sitt användarnamn

Upp till toppen
Annons: