Annons:
Etikettallmänt
Läst 884 ggr
Alex
8/24/11, 12:13 AM

Höstnätter

Ja, nu märks det väl tydligt i större delen av landet att det börjar bli höst. Betydligt kyligare luft på kvällarna och nätterna, även om solen fortfarande värmer dagtid… Vad tycker ni om det? Positivt eller negativt? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Ilya
8/24/11, 3:07 AM
#1

Blandade känslor. Jag gillar hösten, särskilt september är fullkomligt underbar! En av dom bästa månaderna!

Men jag är samtidigt lite missnöjd eftersom jag tycker att denhär sommaren gått undan alldeles för fort.Obestämd


Saga85
8/25/11, 2:19 AM
#2

September är helt klart den bästa månaden (det var ju då Saga föddes Tungan ute)

Fast det är helt klart den finaste månaden. Inte varmt, inte kallt. Sådär alldeles…alldeles…lagom. Inget går upp emot en kaffe eller te och sitta inne och mysa. Eller traska runt i naturen på kvällarna utan att svära sig blodig (!) över myggjävlar. Och börja traska runt i lövhögarna som faller mot slutet. Det är nog den finaste årstiden.

Sen kan jag hålla med om att sommaren gått för fort. Känns som om jag inte har gjort något alls. Inga festivaler (men det beror nog delvis på min ohälsa samt krassa ekonomi). INGA slottskogenhäng! På HELA sommaren. Vi brukar alltid vara ett gäng som slår oss samman med eventuella djur, lina, gitarr och vin/öl. Eller bara läsk och en filt och sjunga med fåglarna leka med iller/degu/sköldpaddor (eller sistnämnda var det inte så mycket "lek" med bara att de fick komma ut för att solgassa). Känns som om alla bara går och blir på tjocken, hamnar i tråkiga relationer eller flyttar härifrån. Fast nu var jag allt lite "övergeneraliserande". Eller var det kanske "spådommar".

Har ju trots allt grävt en sköldpaddsdamm. För hand (eller med spade). Alldeles själv. 3 x 0,7 x 0,3 meter…bland stockar och stenar. Med myggor som kom bbsssande för att påminna en om att det var kväll.

Har börjat i min gröna rehab-grupp nu igen efter sommaruppehållet. Känns bra att få tillbaka rutiner och inte helt vända på dygnet (ops, I did it again…). Men är faktiskt ledig på torsdagar, så det är lugnt. Ska till syster sjuk imorgon…någon gång. På eftermiddagen var det iaf. Tror jag.

Så för att svara på din fråga. Saga tycker om hösten. Trots att (eller tack vare?) det ett regn och rusk så finns det de där alldeles underbara dagarna då det är för kallt för en tunn tröja, men för varmt för (vinter)jacka. Man går runt i sin stora bylsiga myströja med en iller i pungen.

Det är positivt det!

Saga85
8/25/11, 2:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Som en sånhär pung t.ex.

Saga85
8/25/11, 2:22 AM
#4

Fast jag vet, det var en sommardag, men har inget kort på höstpung Skäms

Upp till toppen
Annons: