Annons:
Etikettallmänt
Läst 940 ggr
Saga85
7/30/11, 11:19 PM

Jag drömde...

Jag blir så sur på mig själv. Drömde att jag skrivit ett kapitel till en jättebra bok, att det var en helt fantastisk idé. Klart jag inte minns vad det handlade om. Kanske en uppföljare till Det Lilla Garaget - Den Lilla Containern.

Har massa idéer till olika barnböcker. Har några karaktärer som är illustrerade, men endast flyktiga idéer som flyter bort… Maja-Lisa med sin sällskapssten Hubert och vännen Abrakadabrius. Spanky (the living dead sperm).

ÅÅÅÅÅHHHH!! Saga vill kunna skriva, men inspirationen är död.

Annons:
Farwuq
7/31/11, 6:14 AM
#1

Skriv ner stolparna i ett dokument och fyll sedan på, så har jag gjort och det har hitintills blivit 6,5 hela romaner i en serie som handlar om en och samma människa.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Alex
7/31/11, 5:05 PM
#2

Vet hur det är när man har fullt med idéer men ingen inspiration, hur jobbigt som helst! Men gör som Farwuq sa, skriv ner allt. En dag är inspirationen tillbaka. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
8/1/11, 2:10 PM
#3

Det var faktiskt en bra idé. Har väl en hel del uppstakat redan, men de flesta historier finns påbörjade någonstans. Tyvärr ligger väl de flesta fortfarande i några packlådor någonstans hos mina föräldrar eller blev förstörda i branden för några år sedan (brukar skriva allting för hand).

Farwuq
8/1/11, 2:20 PM
#4

Saga85

Det är enkelt. Öppna ett tomt dokument och börja skissera, här nedan följer några idéer i punktform från min sjunde roman. De ligger som ett skelett sen bara fyller jag på med text så att det blir lite köttigt.

Flört

  • Mats flykt, älvan berätta om sägner, de ser farliga köttätande växter i skogen. Älvan är fd. Ylva Kalkstein
  • Den talande älvan
  • Vildhanar i nationalparken. Gerillan i skogen, den snälla älvan tillhör denna motståndsrörelse. Den gömda staden, historiska frikämpar, den verkliga sanna historien om älvornas förflutna, kannibalismen.
  • Nationalparken med sin administrations by.
  • Mats invigs i den ”sanna” historien om Ataraxia.
  • Berättelsen om den lokala Iluminati rörelsen
  • Jordbävningen
  • Grottan med den underjordiska sjön, grottan med de infrusna döda människorna.
  • Kannibalerna, älvorna defekta på grund av kannibalism, de äter hanarna, detta ger sjukdomar.
  • Människor finns kvar i skogen, alla är inte ”uppstigna”.
  • ”Kvinnor är djur”
  • Mats och älvan, gamla kalendern, astrologi.
  • Mats träffar ättlingarna till människorna, de bor i skogen. Älvorna är sjuka på grund av kannibalismen och inavel.
  • Skriv om hanarna och deras liv.
  • Hanarna mer och mer upproriska, gerillan hjälper dem
  • Älvornas religion
  • Han upproret
  • Älvornas historia – förhållandet till deras barn och faderskapets roll.
  • Älvornas alternativa historia
  • De mörka skuggvarelserna – älvorna i skogen och virvelporten.
  • Samla miljöbeskrivningar från Ataraxia.
  • Religionen, jämför med lamaism
  • De balsamerade prästinnorna i klostret, meditation ser gamla världen
  • De talande snurrorna – berätta historiska saker
  • Skriv om avelsföreningarna.
  • Oves mardrömmar, älvor käkar honom.
  • Ove tänker tillbaks på kannibalismen och förstår att detta kanske är straffet och att älvorna biter honom som en del därav.
  • Adriana blir ecklesiastikminister, Ellen förlorar rollen som utbildningsminister. Utbildningen blir mer ”kyrklig” och rituell till sin form.
  • Tallkottkörtelextrakt och magi med S4.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: