Annons:
Etiketthistorier
Läst 1360 ggr
Musiken
2008-11-04 21:51

Saker ni trodde nar ni var sma

Vad trodde ni pa for dumma saker nar ni var sma?

Sjalv trodde jag att det var forbjudet att lyssna pa musik som var mer an 5 ar gammal. Alla pratade ju om den nya musiken hela tiden, sa jag lyssnade pa pappas gamla band fran -84 i storsta hemlighet fram tills att jag var 11 haha.

Jag trodde ocksa benhart pa att troll fanns fram tills att jag var 13. Jag brukade sitta ute i skogen i timtal och vanta pa att trollen skulle visa sig :P

Annons:
Faxlin
2008-11-04 23:17
#1

Jag trodde på spöken, fast det är klart det gör jag än. :-)

Jag trodde att allt kött på mina ben skulle rasa av om jag var dum mot ett djur.

Jag trodde att alla kukar bodde på K(Sj)ukkassan (försäkringskassan).

Japp och en hel del annat. Jag var nog inget smart barn. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Salladshataren
2008-11-04 23:27
#2

Att man fick sälja barn på förmedlingscentralen. För det hotade mamma oss med när vi var små, för vi gick inte på med troll och sånt :P

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Musiken
2008-11-04 23:30
#3

Oooh, ja pappa var valdigt inne pa att skicka oss pa ungdomsvardsskola nar vi var sma. Dock sa trodde jag att det var samma sak som BRIS, sa jag ringde dit nagra ganger och fragade om de verkligen gick att ringa sadar om sina egna barn :P
Stackars mamma och pappa!

Hahahaha, men Asa, hur fick du Sjukkassan till Kukkassan?! Skrattande

[Niike]
2008-11-05 00:23
#4

Jag trodde starkt på Näcken. Fy tusan så farligt det var att ens KOLLA på vattnet. Minns när jag skulle cykla förbi sjön, höll mig alltid på kanten närmast skogen och försökte att inte kolla på vattnet. ^^

Faxlin
2008-11-05 00:43
#5

#3: Men jag hade svårt med Sj och fick det till K. Så då vart det kukkassan. Så då vart det logiskt att fråga om alla kukar bodde där. Skäms

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
2008-11-05 01:48
#6

Jag trodde att alla som dog eller blev skadade på film blev det på riktigt. Jag tyckte dock inte synd om dem, utan grubblade istället på hur man hittade skådespelare som gick med på det.

"Kallkorv" var dessutom mitt favoritpålägg tills jag fick reda på att det hette kalvkorv.

Annons:
Musiken
2008-11-05 01:51
#7

Jaaa! Filmerna var verkligen ett mysterium for mig med!

Angelclaw
2008-11-05 02:28
#8

hmm jag minns inte så mycket vad jag trodde på :(

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Jenahbella
2008-11-05 20:03
#9

jag trodde det hette farlig-korv istället för falvkorv :P

[Niike]
2008-11-05 20:28
#10

på tal om korv trodde jag det hette medelmurst istället för medwurst xD

Saga85
2008-11-05 22:03
#11

Varför kan inte bara allt heta korv…gå och förvirra små barn på det viset, en sån stil!

[Niike]
2008-11-05 22:17
#12

men precis!:P

Telefonkontakt
2008-11-05 22:34
#13

jag trodde benhårt på att inget barn bodde hos sina biologiska föräldrar, utan i fosterhem fram tills jag var 6 och fick veta att min bästa kompis bodde hos sina biologiska föräldrar.

sen så trodde jag bestämt på att "dammgubben" bodde i vår dam vi hade på tomtenoch att han fångade små barn :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Hennum
2008-11-06 00:56
#14

jag trodde helt på att man var tvungen att föda barn när man blir stor (alla gjorde ju det) och jag var lika rädd för det som för döden. Det gjorde ju så ont och man skrek, precis som när man dör. Så jag var livrädd för det…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Saga85
2008-11-06 01:52
#15

När jag var liten (fram tills för en sisådär fem minuter sedan) trodde jag att Niikes Avatar var en gapande babian. Jag tror jag på allvar borde överväga att börja använda mina läsglasögon igen.

Alex
2008-11-06 13:56
#16

Jag trodde att det hette majskorv! Samt korvlift (korglift/sittlift) och anka-lift (ankarlift)!

Återkommer när jag kommer på mer, för det finns garanterat! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Aribigga
2008-11-06 20:13
#17

#26 Min första tanke var "Men det heter väl majskorv??" ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

AnneN
2008-11-06 20:28
#18

Jag var 100% säker på att tomten var en livsfarlig gubbe som skulle stoppa ner mig i säcken och mata mig till fiskar.

Jag trodde att de människor som man kunde se i TV, bodde i en liten miniatyrvärld inne i tv:n

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

annemaria1962
2009-06-25 17:23
#19

näcken, de skrämde mina föräldrar mig med!! vi hade en gammal brunn på gården o dom väl rädda att man skulle gå o dratta i, så de va väl därför..men de hade verkan, jag va livrädd för den brunnen!! Glad nörkrädd, förstås, de vet jag inte riktigt varför, men var väl en slags otrygghetskänsla bakom…. o så för den tomte som kunde söå hårt på fönstret om jag int va snäll, tiden innan julen!! förstod ju senare de va mamma, eller pappa som gick o gjorde de, men det var många år jag va livrädd för dessa knackningar!!

Maja
2009-06-25 17:55
#20

Jag trodde att det hette handburgare. "Vadå, man äter den med handen ju!"

Annons:
botakt
2009-06-26 03:13
#21

Jag trodde att alla som pratade i radio satt inne i studion då. Men dom hade alla artister där som sjöng Oskyldig     Sen  TV gubbar och tanter bodde inne i  tvn..Oskyldig

Strumpa
2009-06-26 15:37
#22

Jag trodde att det fanns enögda människor som jagade en. Och att timmen efter spöktimmen var kak-timmen, då kakmonstret kom fram och käkade på allt i huset.

Sen trodde jag massor av roliga grejer i stil med handburgare :P Kommer inte på nu dock, ska fortsätta pressa i solen,

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Pose-idon
2009-06-26 15:56
#23

När jag var mindre trodde jag att hela välden var svart-vit när mina föräldrar var små för att filmerna var svartvita Tungan ute

//Elin

Upp till toppen
Annons: