Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 725 ggr
Chutney
2009-02-24 05:05

Nu är klockan lite över 4.00...

Och jag är pigg som en lärka..suck. Dubbelmoral dock, jag vill sova..men vet med mig att försöker jag nu så går det inte. Samtidigt som det är skönt att vara vaken :)

Men, jag smyger för sambon..hehe…han blir så orolig då jag är vaken så här…:p

Lyset släckt, en pläd över laptopen som jag har när jag ligger i sängen. Vaknar han så gömmer jag ljuset så han inte ser och tror att jag sover. Dumt jag vet..men vad göra?

Har skrivit detta i ett inlägg tidigare..men men…

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
Liss
2009-02-24 05:20
#1

Ja jag har vart tvärtom ett tag nu. Jätte trött men vill inte sova.. Men nu är de dags tror jag. Ska smyga mig ner under täckena så jag inte väcker killarna. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Chutney
2009-02-24 05:21
#2

#1

Suss gott och dröm sött :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Alex
2009-02-24 11:27
#3

Jag är väldigt trött, men kan inte sova. Tungan ute Eller jo, sover gör jag. Men långt ifrån bra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chutney
2009-02-24 12:02
#4

#3

Menar du att du inte sovit alls inatt? Eller som jag läste någonstans att du sover oroligt? Mardrömmar eller nåt om jag inte minns fel?

Fy vad jobbigt …

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Alex
2009-02-24 13:55
#5

#4 Japp, drömmer hela nätterna, såna där riktigt långa, sammanhängande tydliga drömmar dessutom… Som ofta är obehagliga på nåt sätt också. Och så vaknar jag väldigt lätt. Så sover gör jag ju, men det var några månader sen jag kände mig riktigt utvilad nu kan jag säga…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chutney
2009-02-24 20:02
#6

#5

Fy vad jobbigt! Vet du vad det beror på och är det något du kan göra något åt?

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
LinnB
2009-02-24 20:35
#7

#5 Jag har likadana drömmar. Vaknar av rena ångestattacker, jag vill inte!!! Vaknade riktigt utvilad en morgon i September, och jag kommer ihåg den natten så väl. Det var underbart! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Chutney
2009-02-25 02:45
#8

#5

Jag ska ju göra en sömnutredning för bl.a att kolla om jag har sömnapné..kanske det kan vara nåt sånt?

Var länge sen jag sov ordentligt jag med :/ Utvilad känner jag mig aldrig…

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Alex
2009-02-25 11:35
#9

#7 En sån natt skulle jag väldigt gärna vilja ha nu… Tungan ute

#8 Är inte sömnapné när man slutar andas eller nåt? I alla fall så vet jag inte vad det beror på exakt, men troligtvis att jag är stressad, orolig och så skulle jag tro… Har inte alltid vart så, utan bara de senaste månaderna nu. Ja, drömt har jag väl gjort en hel del förut också och så, men såhär extremt har det nog aldrig vart förut vad jag kan minnas.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chutney
2009-02-25 13:52
#10

#8

Jo, jag tror att sömnapné är något sådant. Men det är inte säkert att man kanske märker det? Tänkte mest på ifall du hamnat i rem-sömnen (är det då man drömmer?) och kanske vaknar av sömnapné och då minns dina drömmar, som du kanske inte hade gjort om du sovit normalt?

Men, det mest troliga låter ju ändå som att det beror på din stress och din oro antar jag. Finns det inget du kan göra åt det? Avslappning, meditation, yoga m.m? Fast du kanske har provat? Jobbigt iallafall…

När jag sover mina "normala" ca-2-timmar, så vaknar jag oftast just när jag drömmer…och då minns jag ju drömmarna, vilket jag inte gör om jag sover en hel natt, mer än ibland. Men jag har som tur var inte så otäcka drömmar så ofta iallafall :)

Hoppas du får rätsida på sömnen iallafall :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Upp till toppen
Annons: