Annons:
Etikettallmänt
Läst 391 ggr
Musiken
2009-02-19 20:22

Hosta

Ooooh vad jag hatar hosta! Har haft en jattekonstig hosta i flera veckor nu!

Det borjar med att halsen kanns jattetorr och da hostar jag for att det ar sa obehagligt, sen far jag upp lite vatska av nagot slag, som sen blir slem och till sist harda korn. Och da blir det annu varre, for det ar som om de harda bitarna suttit fast i halsen, och nar de lossnar sa blir det som sar, som da blir annu mer irriterade nar jag andas. Sa blir det en ond spiral. Var nyss och handlade och fick en rejal hostattack och fick lov att satta mig ner och forsoka att andas sa forsiktigt jag kunde for att inte irritera halsen. Naturligtvis glor alla och jag borjar svettas och fa panik. Val hemma hostar jag sa mycket att jag till och med spyr.

Men nu har det slutat iaf. Jag onskar att jag hade kopt glass. Da hade jag nog matt mycket battre nu.

Blah..

Annons:
Alex
2009-02-19 20:28
#1

Men usch, stackare! Låter inte trevligt alls… Hoppas verkligen det blir bättre snart! Du får dricka te. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Musiken
2009-02-20 03:07
#2

Jag vill soooova, inte hosta :(

Maste ga och registera mig hos nagon lakare. Funderar pa om jag fatt nan infektion eller nagot.

Musiken
2009-02-20 03:37
#3

Men iiiingen som ar vaken? :( Da gar jag och laser lite Kafka istallet! Bah!

Chutney
2009-02-24 03:24
#4

Vet inte om halsfluss kan ge hosta? Men annars tycker jag symptomen påminner lite om det?

Annars, röker du?

Hoppas det blir bättre snart!

http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3245

[

](http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3245)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Musiken
2009-03-25 00:35
#5

Ingen aning om vad det var, men det gick over efter nagon vecka :) Jag ar en san envis manniska att jag vagrar ga till lakaren om jag inte ar doende :P "Vad som inte dodar dig gor dig starkare!"

Strumpa
2009-03-25 00:40
#6

stark hostmedicin som gör en helt snurrig skulle jag rekommendera Flört

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Upp till toppen
Annons: