Annons:
Etikettallmänt
Läst 1517 ggr
Chutney
3/1/09, 4:16 AM

Jisses, jag blev visst drängfull :)

Idag på dagen så var jag och min svägerska och en kompis till på loppisar. Skitkul. När humöret är det rätta, så är det så jäkla kul att umgås med dom :D

Åkte mot Leksandshållet och var in på några ställen som jag inte varit på förut. Hittade några små pinaler, men hade inte råd att handla så mkt.

Under dagen så fick jag  migrän tyvärr. Men vi fortsatte våran runda, för jag ville liksom inte förstöra för dom andra när vi ändå var ute på tur liksom..*s*

Ena tjejen hade citodon hemma. Så när vi kom tillbaka vid ca 16-17-tiden så fick jag några av henne och tog 2 st. (kan inte ta vanliga migränmediciner, då jag får kärlkramp av dom…som typ imigran, som för mig var den absoluta bästa migränmedicinen.)

Nåja, kände mig lite lätt påverkad av citodonet. Under dagen var det prat om att vi eventuellt skulle träffas hemma hos ena tjejen och umgås och dricka lite vin m.m

Men eftersom inget var bestämt så trodde jag inte att det skulle bli av. SMSade svägerskan om hon trodde hon skulle till B? Men fick inget svar. Så efter någon halvtimme så ringde jag upp henne. Jodå, hon skulle dit vid ca 20.30-tiden.

Sambon kollade på hockey, så jag fick passa på att åka upp lite tidigare till B. Vid pausen av hockeyn, ca 20.00. Hemma hittade jag något som heter festbrännvin..*s* så jag tog med mig det, hade ingen aning om hur det smakade eller nåt :)

Flaskan ser ut så här:

Så när jag kom till B så hade hon redan till maten tagit 2 glas rödvin. Så vi tog oss en rök och sedan korkade upp flaskan och hällde upp i små snapsglas typ.

Oj oj, vad starkt det var..*s* Brände till rejält i halsen och magen: Men ganska gott..*s*

Vid 20.30 ca kom svägerskan dit. Hon hade med sig vitt vin. Så jag drack kanske 3 snapsar av ovanstående och kanske 3 glas vin. Och kände mig pissfull, men på gott humör..*s*
Jag har inte varit så full på år och dar, jag lovar…knappt att jag druckit på år och dar…Men antar att kombinationen av citodonet som jag tog på dagen och drycken gjorde att jag blev som jag blev…:D

Svägerskan blev trött tidigt. Redan vid 23.00 ca så ringde hon sin man (min bror) och frågade om han hade lust att skjutsa hem mig. Jag var bra drängfull då redan..:P Han skjutsade snällt hem mig :D

Redan tänkte jag? Men men…de var väl trötta fast jag fortfarande var "festa-sugen"..*s*

Brorsan kom och hämtade och skjutsade hem mig vid ca 23.30. Sambon var vaken då jag kom hem. Och jag var sååå full och vinglig och fnittrig och skrattig..hehe…så sambon fick sig ett gott skratt kan man säga. Han har aldrig sett mig så onykter någongång förut. Lite smått berusad kanske, men inte som nu…jag kunde knappt gå rakt…pinsamt, men han tyckte det var kul :) Och jag var på glatt humör..haha

Tänkte först logga in på datorn sen när vi gick och la oss vid 00.00 - 00.30-tiden ca eller strax efter. Men kände - nä..orkar inte. Så jag försökte somna. Men hade världens halsbränna och mådde illa. Så jag var tvungen att gå upp och kräkas för att få bort det onda i magen, samt illamåendet. Sen somnade jag i ca 2 timmar. Och här är jag nu. Inte lika full, men klart påverkad..*s*

Man ska INTE blanda  alkohol med starkare tabletter…nu vet ni, ni som inte vet..*S*

Dagen och kvällen var iallafall mkt rolig även om den slutade tidigt. Känner mig fortfarande lite berusad, men inte lika mkt som då jag kom hem..haha..

Men fy..hur det kan bli. Jag som annars aldrig dricker..nu sa det liksom bara svisch så blev jag fuller. Hoppas jag inte vaknar bakis i morgon, eller..hm..senare idag :D

Sambon åker ju till Sundsvall vid 9-tiden. Han har ställt klockan på 7. Men jag sa till honom att ifall jag sover, så ska han väcka mig och säga hej då :)
Han blir ju borta tills på onsdag…ujuj, hur ska jag klara mig???

Jaja, detta var min kväll! Så kan det bli när man tar något mot migrän samt dricker alkohol..så, gör inte det är ni snäll…:D Även om jag mådde glatt och bra, så var jag drängfull på rätt lite alkohol :D

Nu har jag piggnat på mig lite..så, antar att jag lär vara vaken en stund till…får se när eller om jag somnar om senare.

Kram Trissie

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
Faxlin
3/1/09, 12:49 PM
#1

Nej man ska aldrig blanda alkohol och mediciner. Även om jag med har gjort det i dumma tidpunkter, men då mediciner som jag ätit kontinueligt i långt tag så de tog liksom inte på mig mer än vanligt. Men det är dumt att chansa. Det kan gå illa riktigt illa. Finns de som dött av det så det ska man verkligen hålla sig ifrån.

Hoppas du inte mår för taskigt i dag bara.

Kram

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chutney
3/1/09, 12:53 PM
#2

Nej, vet det nu, då jag märkte effekten :) Jaså, det kan vara så allvarligt? Oki, tack…bra att veta.

Nej, mår inte alltför taskigt idag :) Seg och lite småbakis bara :p

Kram

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Musiken
3/1/09, 4:33 PM
#3

Fast det finns nog inget harligare an nar man har en riktigt bra fylla och bara fnittrar och har sig.

Hade sjalv en sadan nar jag var och halsade pa mina foraldrar i somras. Kom hem efter en utekvall och var saaaaaa full. Sa jag stapplar in i koket, slanger in lite mat i micron, men orkar inte ata upp allt sa svammlar ur mig "asch, nu blev jag matt! Far schlanga det i schlangpasen!" Mamma fick sig ett gott skratt iaf :P

Chutney
3/2/09, 7:24 AM
#4

#4

Ja, det var faktiskt roligt, för jag var på så bra humör :) Synd att kvällen slutade så tidigt när jag var i mitt esse..*s*

Haha, schlanga det i schlanpasen! :D Det måste ha varit en syn det…fniss :D Förstår att hon fick sig ett gott skratt :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Alex
3/3/09, 11:53 AM
#5

Hahaha härligt att vara så glad och fnittrig ^^ Men som Åsa säger, starkare tabletter och alkohol kan vara riktigt farligt.

Hur mår du idag nu då? Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chutney
3/5/09, 11:28 AM
#6

#5

Nu har det ju gått några dagar..*s* Men på söndagen, så var jag faktiskt mest seg och trött och lite skallebank.

När jag var yngre dock och drack så jag blev så full och glad, så kunde jag vara riktigt bakis i 2 dagar..ungefär som migrän..huga…:P

Jo, ska INTE ta mer tabletter och alkohol hädanefter Skrattande

(learning by doing)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: