Annons:
Etikettallmänt
Läst 925 ggr
Chutney
2009-03-16 11:09

Vet att det är förmiddag..men...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..eftersom jag mest pratat om just detta jag kommer att skriva om här inne på nattsudd, så  blir detta inlägg även här..*s*

Nu är jag iallafall hemma igen. Kom hem på lördag kväll, var så slut efter veckan i Rönninge samt flytten att jag somnade med kläderna på sängen redan vid 22.30 ca…vaknar vid ca 2…tog nåt att sova på och somnade om. Men ändå blev den sammanlagda sömnen så lite..som vanligt. Kanske somnade 3 och vaknade halv 5 eller nåt. Men var så slut att jag inte ens orkade knäppa på datorn. Då är nåt galet..haha

Allvarligt - seriöst - från lilla väna mig -

Jag mår inte riktigt bra, men vet heller inte varför.

Jag var ju som sagt i Rönninge ca 1 vecka. Sov mkt dåligt som vanligt, även om jag ibland tog insomningstablett. Efter ca halva tiden börjar min hjärtsvikt spöka, jag svullnar upp nåt enormt på smalbenen och anklar m.m (det är där det syns mest)

Fick börja ta urindrivande, men är fortfarande svullen (kanske inte lika mkt, men ändock)

Jag är yr, trött, matt och har ofta värk (speciellt i huvudet och speciellt migrän) Jag sover fortfarande uselt förutom inatt då jag somnade kanske vid 22.00 och sov till kvart i 4 ca…jippie. Men nu är jag trött igen.

Jag vet inte vad som spökar. Det är säkert över 1 år sedan som jag hade problem med ödem. Jag tror själv att det som utlöst det hela är - stress (speciellt inre), ångest, sömnsvårigheter, värk m.m

Men, jag har även diabetes typ 2 som jag har så fruktansvärt dålig koll på. Jag har inte tagit värdet på superlänge. Har en apparat hemma, men har inte haft batteri  på säkert 1 år. Så idag ska jag åka till apoteket och införskaffa mig ett. Så visar det sig väl hur det står till med sockret?

Jag känner mig allmänt  konstig. Igår for jag upp till mamma t.e.x för att hjälpa henne…blev yr och matt och fick lägga mig en stund på en säng. Sen orkade jag inte, ville bara hem…så sambon skjutsade hem mig. Hela kvällen var jag trött, matt, yr och t.o.m förvirrad ibland kändes det som, jag var fumlig, kunde inte riktigt gå rakt samt tappade saker o.s.v.

Jag har en tid hos hjärtläkaren den 25:e, så om detta inte blir mer akut så väntar jag tills dess, först vill jag se om det har med sockret att göra t.e.x.

Otäckt det här. Har det med hjärtsvikten enbart att göra..är det sockret, är det nåt annat med hjärtat, är det sömnproblemen?, bl.a bl.a…ja ni förstår…

Så, därför ville jag bara meddela att jag inte orkat vara så aktiv, vet ej heller när jag piggnar på mig, men jag hoppas på snart :)

Egentligen skulle detta väl ha hamnat under hälsa-kategorien. Men jag kände att då jag har mest kontakt med folk på just nattsudd så blev det att jag skrev det här :)

Nu efter lite bättre sömn inatt, ska jag först åka till apoteket, sen gå en promenad med toy-pudeln mamma har, sen hjälpa henne lite. Men känner jag att det blir för mkt, så får hon skjutsa hem mig. Annars hämtar sambon mig ca 16.45.

Ha en bra dag alla!

Puss & Kram
Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
Alex
2009-03-16 12:52
#1

Usch då, det låter inte roligt alls! Får hoppas du får reda på anledningen i alla fall, och att det är en bättre sådan… Kram!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lill-jarven
2009-03-16 13:10
#2

Jag hoppas att det reder ut sig och att du får må och sova bättre snart! Kram kram

SagaoAlfred
2009-03-16 13:20
#3

Åh huvva! :(
Hoppas verkligen att du mår bättre snart, och att du får reda på vad som inte riktigt står rätt till. Det tar ju mkt på psyket att inte veta.
Kram!

Upp till toppen
Annons: