Annons:
Etiketthistorier
Läst 2379 ggr
Strumpa
2009-03-22 20:26

Era bästa minnen?

Berätta om era bästa minnen eller bästa händelser hittills i livet! :)

Mitt är nog när jag fick min första häst när jag var 11. Vilken lycka!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Dojdan
2009-03-22 20:35
#1

Ett av mina bästa minnen är mornarna på landet när jag var liten… hur  man kunde kliva upp ur sängen och gå ut på stentrappan som var helt varm av morgonsolen… Sedan gå ut barfota i det daggiga gräset…. aaah underbart!


Strumpa
2009-03-22 20:36
#2

åh vad härligt!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Alex
2009-03-22 20:49
#3

Jaa, jag kan väl knappast påstå att tiden jag var på Island och jobbade på en gård är nåt jag vill glömma direkt… Det var verkligen underbart härligt! Glad Sen var det väl inte fy skam att några månader senare ta emot min häst när hon klev ur lastbilen på gården när hon kom till Sverige.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Strumpa
2009-03-22 20:50
#4

#3 en av mina högsta drömmar är att åka på ridresa till Island! Isisar är ju underbara Kyss

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Alex
2009-03-22 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Kan man säga. Och Island är underbart det med kan jag lova… Speciellt när det är fint väder! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lill-jarven
2009-03-22 21:17
#6

#5 Åh jäklar vad fint! Jag vill också åka dit! Mamma var så snål och ville inte betala för att få med mig dit.. det som är så billigt och allt! ;)

Mitt bästa minne.. ojoj.. det måste nog vara när Ida svarade ja när jag frågade om hon ville bli tillsammans med mig. <3

Annons:
Faxlin
2009-03-22 21:22
#7

Mitt livs bästa minnen. Det är utan tvekan när jag fick mina barn. Alla fyra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-03-22 21:57
#8

#6 Resan dit är inte så farligt dyr. Går allt att ta sig dit för 1500 kr… Sen så är ju mycket väldigt dyrt där. Fast ja, nu har det väl vart väldigt billigt ett tag… Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lill-jarven
2009-03-22 22:02
#9

#8 Inte från Kiruna. ;)

Alex
2009-03-22 22:08
#10

#9 Haha nä kanske inte. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Liss
2009-03-22 23:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Mina bästa minnen.. jag har faktist svårt för att komma på sånna här saker.

Men de måste vara, första gången jag träffade min fd sambo och allt som var första gången med honom.

När vi fick hem Ecko, en liten gris som klamra sig fast i mitt hjärta direkt.

Våran Londonresa

.. ja de är det jag kommer på nu.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Strumpa
2009-03-22 23:22
#12

#11 åh guud va söt! och pluttinuttig. (och snyggt kök i bakgrunden med ;)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Liss
2009-03-22 23:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hehe aa, han är go:) Lite större nu dock. Och köket var riktigt snyggt, bor inte där mera :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
LiindaH
2009-03-22 23:45
#14

Oj… Jag har många minnen…
Men dom största dagarna är nog….

  • Min sista dag tillsammans med min biologiska pappa.

  • Igår faktiskt… Igår var en myyyyycket stor dag.
    Inte bara att mina mamma , "pappa" och yngsta syster var här, men en stooooor dag…

  • Dagen jag blev gudmor till världens underbaraste skitunge, som dock är stor idag :/

  • Min flytt ifrån Västerås måste vara en av dom bästa dagarna i mitt liv..

Sedan har jag många flera….

// Liinda

Liss
2009-03-22 23:49
#15

Ja, dagen då jag fick min alldeles egna lägenhet och hade fått ett jäkligt bra betalt jobb! De var några riktigt bra månader.

Dock inte lika lyckligt 3 månader senare då jobbet brann ner:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lill-jarven
2009-03-22 23:50
#16

#14 Vad hände igår? :O

Strumpa
2009-03-22 23:50
#17

#15 hahaha…what?! stackars dig! :( men de måste varit kul så länge det varade :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Liss
2009-03-22 23:52
#18

#17 Haha japp! .. de är Lisettes liv i ett nötskal:P Äntligen fast jobb, med bra inkomst och så brinner det ner:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LiindaH
2009-03-22 23:54
#19

#16: Det firades =) . åååh jag fick bättre hum på saker och ting =)

// Liinda

Telefonkontakt
2009-03-23 00:04
#20

hmm..

Det måste ha varit första gången jag träffade min man IRL (vi träffades på internet). Det var den 10e september 2005. Glömmer aldrig när jag såg honom när jag var på tågstationen och skulle sätta upp mitt illröda hår :)

Faktiskt inte när jag fick min dotter, för jag tog henne inte til mig förens dagen efter, så jag vill inte ljuga. Men hon är ju däremot det bästa som har änt mig. :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Chutney
2009-03-23 00:41
#21

Jag tror mina bästa minnen är från min barndom, då vi jämt var i Östersund hos farmor och farfar i deras hus på vintrarna, somrarna och lov :) Kan än idag känna sorg över att aldrig få ha tillgång till huset t.e.x

Min barndom allmänt tills jag kom upp i hormonåldern.

När jag träffade min älskade Kent & nästan alla dagar efter med honom :heart:

m.m

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Solaika
2009-03-23 02:57
#22

Det här måste jag fundera över lite..

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

LiindaH
2009-03-23 03:01
#23

Ida! har du redan glömmt våran bio dejt Skrikandes

// Liinda

Angelclaw
2009-03-23 03:25
#24

När jag träffade gubben min såklart, utan tvekan. Minns det än, första gången vi pratade, följande gånger vi sågs…

…9 år senare och han är fortfarande det bästa jag vet. :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Gullan402
2009-03-23 17:54
#25

När mina 2 barn föddes, det är nog det jag bäst kommer ihåg. Sen finns det givetvis andra lyckliga stunder i livet men de har jag just nu förträngt eller fått akut demens på Cool

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Solaika
2009-03-23 21:41
#26

#23 Haha, näedå.. men jag måste nog säga att det ligger några saker lite högre på listan. Inte för att det inte va kul att gå på bio med dig, men ah.. du fattar vad jag menar :P

Måste nog säga att den dag jag gjorde slut med mitt ex är ett av mina bästa minnen. Men än mer den dagen jag faktiskt fick Eric till min. Dagen vi förlovade oss är oxå ett fint minne. Vi har gjort så himla mycket roligt ihop. Även tsunamin är ett minne jag vårdar. Även om jag inte skulle vilja vara med om det igen.. inte va det heller särskillt trevligt.. men speciellt och det fick mig o Eric att komma varandra så mycket närmare.

Haha, en annan sak jag aldrig glömmer är ju när vi hittade tre små gerbilbebisar i en bur med, vad vi trodde va, två hanar :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

LiindaH
2009-03-23 22:13
#27

#26: Määääh så du säger Oskyldig

// Liinda

Annons:
Strumpa
2009-03-23 23:13
#28

fina svar ni har :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Saga85
2009-07-12 01:31
#29

Åh, den här tråden är värd att gräva fram! Dock vet jag inte om jag har så mycket att ge. Jag får nog säga de perioder då jag vart som djupast deprimerad, och då helt plötsligt en svallande livslust har dängt till en i skallen. Har aldrig behövts särskilt mycket. Helt plötsligt när någon lyckas pricka in att skicka ett litet egentligen meningslöst sms när man behöver det som mest, t.ex.

Min resa till Edinburgh var också riktigt fint. Bara jag, en väska, en främmande stad och en massa främmande människor i en vecka. Inga måsten, ingen man behövde komma överrens med. Bara ge sig ut på vandring och låta sig själv gå vilse. Underbart.

Maja
2009-07-12 01:36
#30

Bästa minnen?

Öh, ska man ha sådana? Öh, jag vet inte faktiskt.. Har många "halvbra" men jag kan inte komma på något "Woooow, det där kommer jag aldrig att glömma!"

Inte just nu i alla fall.

Strumpa
2009-07-12 02:14
#31

Jag har några till….

när jag fick kontakt med min biologiska pappa (sen att han dog året efter är ju som de är)

när mamma lärde sig prata och gå igen

när jag flyttade ifrån Falun

när jag insåg lite mer vem jag egentligen är som person o så, det var rätt nyss..

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

snurro89
2009-07-12 03:10
#32

mitt bästa, minne är nog från när jag var barn & var på landet då på morgonen när man vakna, kvittrade fåglarna så vackert och solen lyste varmt, det fanns inga problem alls, man satte sig vid bordet och det serverades rostade mackor varm chocklad juice ägg ja allt gott som går & tänka sig, när man inte hade något o göra roade man sig med allt som fanns, de kunde vara en billig plastleksak, från mcdonalds jag var ändå lyckligast i världen (pengar är inte allt för ett barn) senare, brukade vi gå och fiska, jag var alltid i extas när jag fick en aborre eller en mört (ändå en fisk) eller, när vi gick till stranden, och badade vattnet är så kallt, men efter ett tag blir de varmt "kom & bada då pappa" men haha nej han var o är, en badkruka som vi brukar säga (en person som inte badar så mycket)

SagaoAlfred
2009-07-12 11:47
#33

Hmm.. mitt allra bästa minne var nog natten då Malin frågade om jag ville bli tillsammans med henne. <3
Och mitt näst bästa minne var när min brorsson Adam kom till världen.

botakt
2009-07-12 13:53
#34

mitt bästa minne är 26/11-07 klockan 11:30 när min älskade häst kom till mig Skrattande Och nu när vi firade ett och ett halft år tsm Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: