Annons:
Etikettallmänt
Läst 264 ggr
Dojdan
2009-03-18 14:47

Enkät

Jag har kommit fram till att göra en enkät till unga tjejer på högstadieskolorna här i stan. Men skulle även vilja ha vuxnas persoektiv på saken.:

Håller på med ett projekt och skulle gärna vilja att ni avvarar ett par minuter för att svara på dessa frågor:

1. Tror du att det finns behov för fritidsgårdar/ungdomscaféer som endast är till för tjejer? Förklara gärna varför du tycker som du gör.

2. I vilken ålder tror ni att unga tjejer har störst behov av en sådan plats att gå till?

3. Vet du vad tjejjourer är för någonting och vad dom gör?

4. hur gammal är du som svarat på denna enkät?

Tack för era svar!


Annons:
Faxlin
2009-03-18 14:51
#1

Tycker frågorna ser bra ut. Men om det behövs fler frågor beror lite på vad du ska använda enkäten till. Ska du ha den som underlag för att få fram fler ställen för tjejerna att vara eller är det bara en kul grej liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dojdan
2009-03-18 14:52
#2

Nej nej, det var inte det jag undrade.. alltså, jag vill ha vuxnas svar på enkäten :D


Faxlin
2009-03-18 14:56
#3

hihi okej.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Strumpa
2009-03-18 14:57
#4

2. när man börjar högstadiet och framåt, för då byter man oftast skola och sen är det liksom gränslandet mellan barn och tonåring och man vill gärna hitta sin egen ´identitet´ och ett bra kompisgäng.

4. 22 (snart)

resten kommer sen,, ska fundera:)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Faxlin
2009-03-18 15:02
#5

**1. Tror du att det finns behov för fritidsgårdar/ungdomscaféer som endast är till för tjejer? Förklara gärna varför du tycker som du gör.
**Ja det tror jag. Därför att det kan vara svårt för tjejer att bara vara och umgås om det finns killar i närheten. Det blir lätt lite mer tufft då. Och de som ite är så tuffa vågar inte riktigt ta plats på ett sådant ställe.

**2. I vilken ålder tror ni att unga tjejer har störst behov av en sådan plats att gå till?
**Jag skulle säga att det är skillnad. En fritidsgård tror jag det finns behov av redan i mellanstadiet. I högstadiet tror jag att ett cafe vore roligare för dem. Men en fritidsgård fungerar även där.

**3. Vet du vad tjejjourer är för någonting och vad dom gör?
**Japp det vet jag.

**4. hur gammal är du som svarat på denna enkät?
**35 år.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Strumpa
2009-03-18 15:07
#6

håller med #5 där, tänkte mig fritidsgård mer som ett cafe. en "ren" fritidsgård tycker jag är bra från 4:e klass, och ungdomscafe från 7:an.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Dojdan
2009-03-18 15:08
#7

#6 Okej, ja jag håller också med!


Saga85
2009-03-18 15:30
#8

Först vil jag bara säga att det här är ett väldigt bra initiativ, och jag kommer svara på dnia frågor efter kaffestund med mor.

När min äldsta syster gick på högstadiet drev hon och några andra tjejer ett tjejcafé någon eller några gånger i månaden på deras ungdomsgård. Det var inte bara högstadietjejer där, utan även deras mammor (en gång fick en man som var chaufför vara med ;)). De ordnade fika, pratsrtunder och föreläsningar, mm. En mycket trevlig idé.

Återkommer efter kaffet :)

Dojdan
2009-03-18 15:32
#9

Min tanke med hela projektet är att ge unga tjejer en trygg plats att vara på med bra förebilder. En lugn plats att sitta och läsa läxorna där man faktiskt kan få hjälp med sina studier…

Det är faktiskt fler än vad man tror som inte har det självklara: trygghet, ´föräldrar som bryr sig… mysiga filmkvällar…


Upp till toppen
Annons: