Annons:
Etikettlekar
Läst 65243 ggr
Saga85
3/18/09, 9:23 PM

Sanning eller konsekvens

Dags för ännu en lek på nattsudd (för såna har vi ju inte många av). Här ges en möjlighet till att både få reda på hemligheter om varandra och få varandra att lämna datorn en kort stund.

Skriv antingen en fråga (sanning) eller något som ska göras (konsekvens). Precis som när man var liten. Ja så kul! Och självklart vill vi ju ha en kort redogörelse över vad som gjordes under konkan! Och ett ärligt svar vid sanning ;)

Då kör jag igång:

Gå och pussa närmasta levande varelse!

Annons:
lill-jarven
3/18/09, 10:07 PM
#1

Pussade Joxa och fick lite tunga på köpet. ;)

Luta dig tillbaka och skrik "lökutter" högt och ljudligt.

Dojdan
3/18/09, 10:57 PM
#2

Hahah jaa tur att jag var ensam hemma :P

Har du snattat någon gång?


Alex
3/18/09, 11:48 PM
#3

Nej, aldrig. Har dock varit med när en kompis tog en körsbärstomat på ICA. Flört

Har du nånsin sabbat för någon annan för din egen fördel?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Gullan402
3/19/09, 12:30 AM
#4

Inte medvetet (uträknande).

Har du varit otrogen?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Saga85
3/19/09, 2:20 AM
#5

Ja, en gång Skäms

Res dig upp och kör en dans! Exempelvis macarena, time warp, las ketchup, fågeldansen eller något liknande!

Chutney
3/19/09, 3:20 AM
#6

Hehe, jag körde fågeldansen :)

Sanning: Har du avfyrat ett vapen någongång?

Konsekvens: Knacka S O S på väggen

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
Chutney
3/19/09, 3:21 AM
#7

Jaha, ett bara..gjorde ni så?

Okej…

Knacka S O S på väggen :)

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Faxlin
3/19/09, 3:23 AM
#8

Ja jag har avfyrat ett vapen.

sanning: Har du ljugit för att framstå i bättre dager än du var/är?

Konsekvens: duscha kallt med kläderna på

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
3/19/09, 3:24 AM
#9

Jag tyckte ditt var bättre chutney, då får folk välja om de väljer sanning eller konsekvens. Som det är i vanliga leken.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chutney
3/19/09, 3:25 AM
#10

sanning: Ja, en vit lögn har nog slunkit ur mig en och en annan gång :)

Har du haft 3-kant?

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Chutney
3/19/09, 3:26 AM
#11

#9

Ok..får se vad TS (Saga85) tycker då :)

TS - ena eller det andra eller båda? :p

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Saga85
3/19/09, 3:39 AM
#12

Mjo, det var ju faktiskt en ännu bättre idé Flört

#10 Ja, en gång.

Sanning: Har du brutit mot lagen i år (allt ifrån att köra lite för fort till att…ja, vad som helst, vad har du gjort egentligen ;)).

Konsekvens: Ner på golvet och kör 20 armhävningar!

Alex
3/19/09, 1:17 PM
#13

#12 Ja, jag har brutit mot lagen i år. Dock är det väl ganska milt… Flört

Sanning: När ljög du senast, och för vem?

Konsekvens: Gå ut, sträck upp armarna i luften, blunda och snurra runt två varv.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
lill-jarven
3/19/09, 2:01 PM
#14

#13 Snurrade och blev yr. ^^

Sanning: Har du någonsin hånglat med en tjej?

Konsekvens: Ring 3:e personen i dina kontakter och beställ en capricciosa.

Alex
3/19/09, 2:05 PM
#15

#14 Ja, jag har hånglat med en (eller ja, en och en…) tjej.

Sanning: Om du fick en trisslott av en person och vann en miljon, skulle du ge något tillbaka till den som gav dig trisslotten?

Konsekvens: Svep ett glas vatten

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lill-jarven
3/19/09, 2:11 PM
#16

#15 Javisst! H*n måste ju få tillbaka 25kr iaf.. ;) Nej men det skulle jag nog faktiskt göra. :)

Sanning: Har du någongång verkligen verkligen önskat att någon annan människa ska dö?

Konsekvens: Lägg dig på golvet och rulla runt samtidigt som du tjuter "I´m on fire!" upprepade gånger.

Faxlin
3/19/09, 2:57 PM
#17

Ja det har jag och jag menade det med. ( jag är ond)

Sanning: har du varit i slagsmål.

Konsekvens: Bus ring till någon med efternamnet löv. Och fråga om det är löv på …..gatan. Allltså det gammla skämtet man körde som ung.
När de svarar ja. Säg åt dem att sopa upp dem då.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chutney
3/20/09, 2:28 AM
#18

Asch att klockan är så sen, annars hade jag tagit konsekvens..*s*

Jag har varit i slagsmål med en kille när jag var kanske 10 år..jag vann..*s* Annars inte…

Sanning: Om du fick välja att 1000 människor skulle få leva och du dö, eller vice versa, vilket skulle du välja?

Konsekvens: Grabba tag i det närmaste röda du har till höger om dig och tala om vad det är. Om inget rött finnes, grabba tag i det närmaste och tala om vad det är…

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Faxlin
3/20/09, 3:03 AM
#19

Jag skulle med lätthet dö själv. Känner verkligen itne för att leva så det är ett lätt val. Om jag dessutom kan få välja att 1000 människor får leva vidare då är valet lätt.

Sanning: Har du supit dig så full att du inte vetat vad du gjort?

Konsevens: Stå på händer och sjung mors lilla olle.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chutney
3/20/09, 3:10 AM
#20

#19

Jag har varit full så jag inte minns vad jag har gjort flera gånger då jag var yngre.

*fniss, jag var så duktig på att stå/gå på händerna förr, undrar om jag kan det idag? Måste testa i morgon bara för det…nu skrämmer jag väl både sambo och grannar och man gör konsekvens :p..*

Sanning: Har du någonsin släppt dig offentligt och skyllt på någon annan?

Konsekvens: Dra bort ett ögonbrynshårstrå

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Annons:
Faxlin
3/20/09, 3:15 AM
#21

Ja jag har faktiskt skyllt på min hund en gång.Skäms

Sanning: Har du någonsin rapat på en resteurang?

Konsekvens: Gör en kullerbytta

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
3/27/09, 2:36 AM
#22

#21 Det har jag säkert gjort. Fast lite diskret då, och inte med fint folk i min närvaro. Flört

Sanning: Vad är det elakaste du gjort mot någon?

Konsekvens: Sjung 'Imse Vimse Spindel'högt och ljudligt, med rörelser!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AnneN
3/27/09, 2:53 AM
#23

Sambon sitter och asgarvar åt mig då jag just sjöng Imse vimse spindel både högt och falskt Skrattande

Sanning: Om du för en dag skulle förvandlas till en annan person, vem skulle du då vilja förvandlas till?

Konsekvens: Spring ett varv runt huset (ute) i bara underkläderna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
3/29/09, 1:49 AM
#24

Fega ni ur nu?Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Telefonkontakt
3/29/09, 3:19 AM
#25

#23 Paris Hilton!!

Sanning: Har du fuskat på ett prov i skolan?

Konsekvens: Slicka på en dammråtta!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnneN
3/29/09, 3:23 AM
#26

Nix jag har aldrig fuskat på något prov (då hade jag haft bättre betyg)

Sanning: Vem var din första kärlek?

Konsekvens: Gå ut utanför huset och gör en kullerbytta på marken

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Telefonkontakt
3/29/09, 3:47 AM
#27

Han heter Rickard Karlsson.

Sanning: Tjuvrökte du i skolan?

Konsekvens: Lägg en ren tallrik i disken

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Salladshataren
3/29/09, 1:04 PM
#28

Nä, jag röker inte

Konsekvens: Gå till närmaste person du hittar och kram den!

Sanning: Har du sårat någon för att du ville att h*n skulle bli ledsen?

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

SagaoAlfred
3/29/09, 1:55 PM
#29

Nä, jag tror inte det. Inte medvetet iaf.

Sanning: Har du knarkat?
Konsekvens: Ta på dig dina byxor bak och fram, och ha så i en timme.

Musiken
3/29/09, 2:20 PM
#30

Ja det har jag.

Sanning: om du vore en gronsak, vilken skulle du vara da?

Konka: sta pa huvudet (garna med bildbevis)

botakt
3/29/09, 7:07 PM
#31

 Jag skulle nog  vilja vara en  paprika då faktisktSkrattandeTungan ute

Sanning: Om du skulle vara kändis för en dag vad skulle du göra då?

konka: Spring runt hela lägenheten elr huset  och ropa din pojvän/man/sambos namn

Saga85
3/30/09, 4:18 PM
#32

Bara för att folk är så dåliga på att välja konka sprang jag runt från mitt rum på övervåningen till bastun i källaren och ropade på det närmsta jag har till en partner - illern Maja Oskyldig

Sanning: Vad är din hemligaste ovana?

Konsekvens: Öppna närmsta fönster/ytterdörr, ta ett djup andetag och säg "Goddag världen!".

SagaoAlfred
3/30/09, 6:02 PM
#33

Valde konko och gick till balkongen här uppe och sa det. =D

Sanning: Berätta vem du är kär i just nu.
Konka: Gå och pussa första levande varelse du ser.

botakt
3/30/09, 7:57 PM
#34

jag tog konka och pussa på katten XD  Var det ända levande i närheten Oskyldig

Sanning: Vad är din käraste ägodel?

konka:  dansa med närmaste levande du hittar ^^

Annons:
DesireEsmeralda
3/31/09, 4:19 AM
#35

Hahaha Valde konka, tog tag i den tama katten och dansade. Hon blev väl sisådär förtjust…Obestämd

Sanning: Vilken person betyder mest för dig?

Konka: Kontakta personen du är kär i o säj det… (sms tex kan ju va bättre än att ringa mitt i natten…Flört)

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Saga85
3/31/09, 4:03 PM
#36

Just nu min lilla systerson Leon. Bara knappt 2 månader gammal är han den som får mig att vilja fortsätta de gånger livslusten dalar. Jag blir alldeles varm i hjärtat över att tänka på hur jag kommer få följa hur han växer upp och blir en egen individ, och skäms de gånger jag har önskat bort mig från det.

Sanning: Vilken släkting står du närmast?

Konsekvens: Kör 10 indianhopp och tjoa glatt vid varje hopp.

SagaoAlfred
3/31/09, 6:08 PM
#37

Jag står närmast mitt syskonbarn Amanda tror jag. Hon är nog den som vet mest om mig i min familj, och även om hon kan vara sådär jobbig som tonåringar kan vara så får hon ändå mitt hjärta att le. Min brorsson Adam är dock den som får mig gladast, men han står mig inte lika nära som Amanda gör. (kan ju kanske bero på att Amanda snart är 15 år, och Adam är snart 3. haha.)

Sanning: Vilken kändis skulle du vilja vara, och varför?
Konka: Spring ett varv naken runt i huset/lägenheten.

Emaljoh4
6/19/09, 10:25 AM
#38

#37 Det vet jag inte faktiskt…

Sanning: Vad är det pinsammaste du har gjort på en offentlig plats?

Konka: Spring 20 varv runt huset (utanför) utan skor.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Musiken
6/19/09, 11:37 AM
#39

Kan inte springa runt huset eftersom det ar radhus.. Sa det pinsammaste jag gjort pa offentlig plats ar nog att promenera naken (ja forutom skorna da) genom stan med mina killkompisar. Eller kanske att spy i dorrhalet pa krogen forsta gangen jag var dar..

Sanning: Om du var tvungen att plastikoperera dig sa att du sag ut som ett djur (typ som Catman eller Lizardman), vilket djur skulle du vara?

Konka: forsok overtyga din sambo/kompis/foralder/syskon att du har utvecklat en fobi for katter under natten

Emaljoh4
6/19/09, 11:42 AM
#40

#39 En hund tror jag! Glad

Sanning: Har du råkat skicka ett privat sms till fel person? Vad stod det i det isåfall?

Konka: Kom på en lögn och ljud för närmaste personen och säg när dagen är slut att det var ett skämt. (det ska inte vara typ.. "jag har rosa trosor"… eller liknande..)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

dijete
6/20/09, 2:35 AM
#41

Sanning: Skulle skicka till en kompis att i morgon skall vi gå och skoja med **** och kasta vattenballonger på hennes fönster, och råkade skicka det till **** (vi är tre bästa kompisar,hehe)

Sanning: Vad är din värsta mardröm?
Konka: Häll ett glas vatten över dig :P

Annons:
bea28
6/20/09, 2:55 AM
#42

Sanning: Det skulle nog vara att alla mina vänner skulle svika mig…

Sanning: Har du någonsin önskat att du var av det motsatta könet? (okej knäpp, fråga, men jag har dåligt fantasi Skrattande)

Konka: Skriv "Hej, jag har blå strumpor på mig, och en lila hatt" i ett sms och skicka det till valfri person i kontaktlistan Glad

[Tassy]
6/20/09, 6:12 AM
#43

Sanning: haha ja lätt, många gånger :)

Sanning: har du försökt muta en lärare med pengar för högre betyg? :P

Konka: rulla in dig i ett täcke, släng dig framför första bästa person och kråma runt på marken och skrik "jag är en kålmask" ;P

Emaljoh4
6/20/09, 1:50 PM
#44

Sanning: Nej, det har jag inte ^^

Sanning: Hur många pojk/flickvänner har du haft? (genom hela livet)

Konka: Sjung "bä bä vita lam" sången för närmaste person!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Saga85
6/20/09, 4:38 PM
#45

Jag gick ner och sjöng bä bä vita lamm för min mor medans jag torkade upp nattens spill.

Sanning: Vad är det mest själviska du har gjort (på det senaste)?

Konka: Ring upp någon och berätta hur mycket du tycker om den på ett vis du aldrig sagt det innan.

Linn
6/20/09, 11:43 PM
#46

Jag skulle egentligen vilja välja konka här men vågar faktiskt inte det, för i sådana fall skulle jag förklara för honom att jag vill förlova mig med honom igen och jag är rädd att han inte ska vilja det än.

Så jag försöker klura ut vad det mest själviska jag gjort är. det enda jag kan koma på för tillfället är väl typ i torsdags när sambons kompis tjej smsade mig och tyckte att jag skulle följa med ut och jag tackade nej för att jag skulle upp och jobba i fredags men den största anledningen egentligen var att jag helt enkelt inte vågar åka någonstans där det finns massa folk jag inte känner. Men om det egentligen kan kallas själviskt vet jag inte…

Sanning: Vill du prova någon drog, isådana fall vilken och varför?

Konka: Knacka på hos grannen och se superglad ut och önska denne en underbar dag!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Faxlin
6/23/09, 10:27 AM
#47

Sanning väljer jag. Då jag verkligen inte vill rnga på hos någon av mina grannar :-)

Men nej, jag vill inte prova på någon drog. Hatar droger.

Sanning: Har du haft sex på ett officiellt ställe någon gång?Varför och  Vad hände, vart ni upptäckta?

Konsekvens: Gå ut och tvätta bilen. Har du ingen bil? Erbjud dig att tvätta någon av grannarnas bilar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SagaoAlfred
6/23/09, 1:58 PM
#48

Jag har haft sex i skogen, vet inte om det räknas som ett officiellt ställe? Varför? För att vi kände för det. ;) Å nej, vi blev inte upptäckta. :P

Sanning: Har du ljugit för din bästa vän någon gång? Varför isåfall?

Konka: Skriv "Hej, hoppas att du får en bra dag!" på en lapp och lägg i din grannes brevlåda.

Annons:
Saga85
6/24/09, 3:23 AM
#49

Sådärja, nu la jag en sån lapp i brevlådan till ett något bittert pensionärspar i kvarteret som jag tycker kan behöva en lyckönskan. La även till "mvh Glad"

Sanning: Vad är det mest pinsamma du har gjort inför dina föräldrar när du varit onykter? (Har du inte gjort något måste du ta konka, moaha)

Konka: Gå och gör något kreativt (måla, dansa, skriv, läs, hantverka, tråckla, gör pärlplattor, fiskagn, lerduvor…)

Faxlin
6/24/09, 1:45 PM
#50

Det pinsammaste måste vara första gången de tog mig på bar gärning när jag var full.
Jag tyckte jag smög såååå fint. Men tydligen hade jag kunnat väcka en hel stad.
Så min pappa med sitt extrema finska humör kommer och skäller på mig medans jag lite smidigt försöker dra mig upp för trappen till mitt rum i ledstången. Han vrålar men för fan unge du är ju full. Jag svarar lite sluddrigt att japp det är jag, men det kan vi inte göra något åt nu i alla fall.
Sedan fortsätter jag att försöka dra mig upp för trappen i något som jag ansåg var riktigt stilfullt och snyggt jobbat.
Dagen efter fick jag höra hur totalt packad och osmidig jag var. Så det var liiite pinsamt så där i efterhand eftersom de mobbade mig lääänge för det sedan.

Sanning: Har du druckit så mycket att du fått minnesluckor? Hur har du fått reda på vad du gjort och är det något du skämms för. Och hur kom det sig att du drack så mycket.

Konka: Ta en cykel, cykla runt kvarteret och sjung så högt du kan för jag har tagit studenten för jag har tagit studenten. För jag har tagit studenten, fy fan vad jag är bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
6/24/09, 2:27 PM
#51

Jag har faktiskt aldrig fått minnesluckor på fyllan. Jag gillar inte att bli så full, dricker mest för att bli social.

(hade det vart på in student som jag fått den konkan hade jag defenetivt gjort det, var så full och så himla glad att jag hade tattat en cykel för att göra det ^^, själklart hade jag ställt tillbaka den sedan.)

Sanning: Vem betyder allra mest för dig och varför?

Konka: Om du inte vill berätta för oss vem det är tycker jag att du borde berätta för den personen varför denne betyder så mycket för dig.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
7/31/11, 12:10 AM
#52

Valde konka. Skickade iväg ett sms till henne. Fast blev direkt lite nojig nu - tänk om hon tar det som ett självmordsbrev eller något. Hoppas inte det.

Sanning: Har du petat näsan offentligt?

Konka: Öppna fönstret och utstöt valfritt djurläte.

Upp till toppen
Annons: