Annons:
Etikettallmänt
Läst 415 ggr
Maja
3/24/09, 11:42 PM

Gah, mitt huvud sprängs!

Ja, usch, ja.. Huvudvärk, illamående och pulserande ådror i hela huvudet. Blä.

Det är dumt att gå omkull med hästen och dra på sig en hjärnskakning, eller hur?

Annons:
Strumpa
3/24/09, 11:44 PM
#1

åh, det har jag också gjort, dock för länge sen :/ har du kollat upp det? just hjärnskakning ska man va försiktigt med :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Cattix
3/24/09, 11:45 PM
#2

Aj då. Vad hände när du gick omkull?

Maja
3/24/09, 11:46 PM
#3

#1 - Ja, de säger bara "Så länge du inte kräks så är det lugnt. Börjar du kräkas får du åka till akuten."

Kanske man ska stoppa fingrarna i halsen lite? ;)

Maja
3/24/09, 11:47 PM
#4

#2 - Hästen fick för sig att göra ett 90-gradershopp rakt ut på vad han trodde var plan mark i full galopp. Men det var ju visst ett dike däremellan. Snötäckt, så det syntes inte. ;) Så vi gjorde lite fina kullerbyttor och gled i snö-leran. Jag slog i huvudet så där underbart trevligt.. :P

Cattix
3/24/09, 11:49 PM
#5

#4 Ajajaj, låter inge skönt alls.

Strumpa
3/24/09, 11:49 PM
#6

#4 fy f*n :( hur gick det för din häst då? usch vad hemskt! fatta hur många incidenter man är med om med sin häst, som aldrig skulle hända annars haha Glad

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Liss
3/24/09, 11:51 PM
#7

Usch, fick en bild utav "mannen som talar med hästar" i huvudet när du berätta. Vilken tur att du är okej Maja!

Ta de lungt nu och ligg still.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Maja
3/24/09, 11:51 PM
#8

#5 - Nä, det var det inte heller. ;)

#6 - Inga problem med honom! Han bara reste sig upp och tittade på mig och så såg det ut som han sa "Öh, du.. Det där var rätt så onödigt. Varför gjorde vi så?" :P

Jaa, jag vet inte hur många gånger jag har ramlat av nu.. Och jag ramlar aldrig av normalt heller, sist kunde jag knappt gå på en vecka utan haltade fram. ;)

Maja
3/24/09, 11:52 PM
#9

#7 - Hihi, jaa, det är inga problem med mig mer än illamående. :P

Jag ska titta på Scrubs och äta maränger i kväll. ;)

Strumpa
3/24/09, 11:53 PM
#10

vilken turGlad vila är nog mitt råd med;) och säg åt din pålle att va snäll mot dig :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Maja
3/24/09, 11:54 PM
#11

#10 - Hihi, ja, det ska jag. ;) Han är bara fem år och ganska nyinriden så han har lite idéer för sig. ;)

Ta-Co
3/24/09, 11:54 PM
#12

Hej! Jag har just kommit hem från stallet, jag tar ridlektioner i grupp där och innan vi skulle börja idag tittade jag på hoppning.

Det var bara unga tjejer 4-5 stycken och en av dem skulle hoppa med sin ponny. Den tvärnitade först en gång så hon föll huvudstupa fram över hästen, fastnade i stigbyglarna och blev hängande så. Ponnyn backade inte ens utan blev stående blick stilla men ridläraren fick hjälpa tjejen loss. Tjejen tog det på rätt sätt och skrattade bara och hoppade upp på hästen och fortsatte, hästen stannade framför hindret flera gånger när hon försökte få den att hoppa men hon försökte om och om igen.

Ridläraren sa till henne att hon skulle mana på hästen mera och när hon gjorde det så tvärnitade hästen ytterligare en gång men då föll hon snett framför hästen och råkade sparkade hästen i huvudet så hästen skulle försöka backa men råkade trampa tjejen på höften. Det såg hemskt ut och jag som är nybörjare blev nästan blek…

Då tänkte jag på att hon kunde ha fått hjärnskakning och så när jag kommer in här och läser sgs första inlägget så ser jag vad du skrivit.

Ursäkta om min berättelse blev lite lång… Hur gick det till när du fick hjärnskakning?

Hoppas du snart mår bättre!

Ta-Co
3/24/09, 11:56 PM
#13

Oops, jag var lite sen med att skicka kommentaren så du hade redan svarat på det… Glad

Lät lite läskigt men skönt att det inte blev värre. Krya på dig!

Annons:
Maja
3/25/09, 12:01 AM
#14

#12 - Usch, det lät inte vidare trevligt heller! :( Tack! =)

LiindaH
3/25/09, 1:53 AM
#15

Det är såna här trådar som gör att jag minns varför jag inte rider längre.

Vilken tur att allt gått bra iallafall =)

// Liinda

Chutney
3/26/09, 12:42 AM
#16

AJ, lät inget kul alls…hoppas du mår bättre snart!
Kram

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Upp till toppen
Annons: