Annons:
Etikettallmänt
Läst 918 ggr
Dojdan
2009-03-16 22:34

Ungdomsprojekt - hjälp!

Jag har en fundering om att starta ett treårsprojekt för unga tjejer här i staden. Min tanke är att starta en fritidsgård för unga tjejer (högstadiet-elever ska vara den främsta målgruppen) där de kan träffas i en lugn miljö för att umgås, se på film, plugga, fika… Jag skulle även på denna fritidsgården ha särskilda samtalsgrupper för tjejerna med självförsvarskurser, diskussioner om allt möjligt och förtroendehöjande lekar m.m.

För att få genomföra detta projekt måste jag skriva en väl bearbetad projektplan. På så vis kan jag få en anställning och de pengar som krävs för att genomföra projektet.

Min fråga till er är: Tror ni att detta skulle vara ett bra projekt? Saknade ni ett sådant ställa när ni var unga? Är du ung, skulle du ghå till ett sådant ställe? Vad tycker ni att man mer skulle kunna göra i projektet?

Jag skull evara jättetacksam för alla erra idéer och konstruktiv kritik.

Kraaaaam


Annons:
Musiken
2009-03-16 22:52
#1

Oh, det later som en jattebra ide! Vi hade nagot liknande som Kyrkans Unga drev, och det var jatteroligt att ha nagonstans att vara och traffa kompisar och spela spel, musik (vi hade ett musik-rum med gitarrer, bas, keyboard och drum-kit) och titta pa film. Finns aven nagot liknande i stan dar band far boka en lokal att repa i, och de har aven spelningar osv :)

Dojdan
2009-03-16 22:56
#2

Får jag fråga vilken stad detta är i?


Musiken
2009-03-16 22:58
#3

Avesta :) Kyrkans Unga-grejjen hittar du nog lite mer om du soker pa Grytnas Forsamling i Avesta (borde finnas nagon hemsida), och det andra stallet tror jag heter Qultur Huset :)

Dojdan
2009-03-16 22:59
#4

Okej låter bra! Tack!


Liss
2009-03-16 23:00
#5

Finns något liknande här i Norrköping också, tror jag. Om de fortfarande finns. Där är de kiosk, umgänge, tror ett musik rum och annat med. Är inte sådär super säker över de, för har aldrig vart där direkt. Gillade inte de stället:P

Men de låter som en bra ide, speciellt med självförsvar osv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Musiken
2009-03-16 23:01
Annons:
SagaoAlfred
2009-03-16 23:01
#7

Det låter tpppen.

Själv jobbar jag med barn & ungdomar inom Svenska Kyrkan. Som nu ikväll har jag haft 13-14åringar. Ikväll pysslade vi med pärlor, och avslutade med att prata om att dom ska våga vara sig själva, oavsett alla krav osv.
Annars brukar vi spela spel, se på filmer, pyssla, leka, spela playstation osv.
Ibland har vi Temakvällar å hittils har vi pratat om självförtroende och kärlek. Nästa måndag har vi en igen, men vi har inte bestämt vad vi ska gå igenom då.

Du kanske kan höra dig för lite i staden du bor i, så att inte det redan finns en massa olika grupper.

Dojdan
2009-03-16 23:11
#8

#7 Vi har vanliga fritidsgårdar. Men detta projekt ska vara riktat till unga tjejer (eftersom att jag jobbar på tjejjouren och ser vilket behov det finns här i stan).


Dojdan
2009-03-16 23:30
#9

Den här tråden kan ju till och med Liinda skriva i Skrattande


SagaoAlfred
2009-03-16 23:36
#10

#8 Ahaa. Ingenting inom Svenska Kyrkan?
Isåfall låter det ju toppenbra om du startar något. Vet också vilka behov det finns då jag jobbar med ungdomar osv.

Upp till toppen
Annons: