Annons:
Etikettallmänt
Läst 465 ggr
MoiraIne
2009-04-07 18:44

Kärlek?

Hur vet man ifall nån är kär i en? Eller ifall man själv är kär?

Har vart ute på dejt med en kille, betydligt äldre än mig. Gillar honom lite men känner att han liksom äter upp mig. Får mess hela tiden där han bedyrar hur mycket han tycker om mig, kallar mig för allt från goding till princessa och sockertopp, men jag identifierar mig inte med orden. Känns mer som att jag blir objektifierad, att han antingen sätter mig på en piedestal eller så undervärderar mig som person (typ lilla gumman)..berättar allt han gör hela tiden och säger att han tänker på mig hela tiden.

Det är så längesen jag var kär, kommer inte ihåg hur det var…men borde jag inte bli glad över såna mess istället för irriterad (eller så kan jag inte låta bli att skratta för en del verkar så…omoget…för en man på snart 55!)? Om jag var kär i honom alltså…Och borde det inte pirra i hela mig när jag tänker på honom och borde jag inte tänka på honom typ hela tiden?? Det är så jag minns det…men man blir ju äldre, kanske förändras känslorna då?

Annons:
Saga85
2009-04-07 18:48
#1

Ja, hur det känner är det ju bara du som vet eller inte vet. Fast jag har då varit kär i personer samtidigt som jag har stört mig på deras drösvis med "gulliga" mess. Det ena behöver ju inte utesluta det andra ;)

Han kanske faktiskt menar det han skriver (kanske bara är så han uttrycker sig) eller så är det bara klyschor. Ge det lite tid, skynda långsamt och granska honom/relationen. Hoppas du reder ut dina känslor och lyckas få ett hum om honom.

MoiraIne
2009-04-07 18:57
#2

Jo tänkte ju träffa honom igen…om jag inte hinner kräkas över allt pluttenuttigull först :( sista smset har han köpt chokladhjärtan att mata sitt lilla älskade hjärta med…Fattar inte hur jag kan ha blivit hans lilla älskade hjärta på en enda dejt?? Så kan jag säga till mina barn (åtminstone när dom var mindre) men dom älskar jag ju också, över allt annat! Tror han VILL att jag ska vara hans, mer än att han uttrycker nåt han verkligen känner…

Saga85
2009-04-07 19:02
#3

Jobbigt läge. Hoppas han lugnar ner sig lite. Han kanske bara vill vara gullig, men det verkar lite väl sliskigt. Vet inte riktigt vad jag ska säga, men hoppas du kommer underfund med vad han egentligen vill :/

MoiraIne
2009-04-08 00:45
#4

Pjuuuuuk…några mess senare så kräktes jag över allt pluttinuttandet och gav upp. Har tydligen inte varmare känslor än jag inte vill vara HANS vilket han tydligen vill att jag ska vara.

Så då e de väl bäst jag säger stopp då, istället för att låta honom fortsätta i sin drömvärld av prinsessor och sockertoppar, då e han ju fri att fortsätta leta efter nån som faktiskt vill vara hans på det sättet.

Och jag slipper känna att jag håller på drunkna för varje sms, typ varannan minut med lite längre uppehåll ibland…

Upp till toppen
Annons: