Annons:
Etikettallmänt
Läst 830 ggr
Strumpa
4/21/09, 12:05 AM

Vad gillar ni mest att dricka (obs! alkohol)

Vill gärna veta vad jag ska ta med för nåt och bjuda på i sommar på nattsudds-träffen Flört Öl och cider osv. är inte så relevant, kan inte släpa på det :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
SagaoAlfred
4/21/09, 12:27 AM
#1

jag röstade på jäger, men tycker myyycket om baileys också :D

Faxlin
4/21/09, 12:36 AM
#2

Jag röstade på ville bara läsa tråden. Jag är inte så mycket för drickandet :-) Men jag har inget emot att andra dricker.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Strumpa
4/21/09, 12:39 AM
#3

#2 hehe okej :) menar inte att uppmana till fylla eller nåt, lovar :) men nån liten hutt tänkte jag man kunde ha, om man vill såklart :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Faxlin
4/21/09, 12:41 AM
#4

#3: haha, tog det inte så heller. Jag dricker också ibland. Men det är väldigt sällan. Men vem vet? Kanske är det just på denna träff jag känner att det är rätt tillfälle att göra det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Strumpa
4/21/09, 12:42 AM
#5

#4 ja vem vet :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Liss
4/21/09, 12:49 AM
#6

Jag brukar också dricka väldigt sällan, och aldrig för fylla. Utan för att de är gott ¨någon gång ibland med sällskap.

Valde Tequila i alla fall ;) Men Baileys är super gott också!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
SagaoAlfred
4/21/09, 12:53 AM
#7

Jag tycker inte heller att vi ska dricka för att bli fulla, men att dricka nån cider å sådär kan man ju göra iaf. Det är ju gott värre! :D

Telefonkontakt
4/21/09, 12:54 AM
#8

Jag är en pirat! rom ^^

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

mattssonnr1
4/21/09, 1:22 AM
#9

coca cola

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

mattssonnr1
4/21/09, 1:24 AM
#10

är ingen sån som dricker

Mopedburen dumbom Tungan ute

 

medarbetare på Motor & Humor

Solaika
4/21/09, 2:12 AM
#11

Röstade på baileys. Men Dooleys är nästan ännu godare. Fast bara om man blandar det i mjölk :P Resten av sorterna är äckliga :P Håll Jäger LÅÅÅÅNGT borta från mig. Äckelhostmedicindricka :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Liss
4/21/09, 2:13 AM
#12

Haha jaa, Jäger är något man dricker när man är sjuk :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Solaika
4/21/09, 2:15 AM
#13

Jäger är något man inte dricker alls, det är äckligt :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Annons:
Liss
4/21/09, 2:17 AM
#14

Hihi, jamen de är bra när de är varmt och man är dålig jue! Så håller man för näsan och dricker ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Solaika
4/21/09, 2:26 AM
#15

näe usch, sånt klarar inte jag. Smakar det skit kommer det inte i närheten av mina smaklökar :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Liss
4/21/09, 2:27 AM
#16

#15 Hur överlever du, när du är sjuk dårå? Jag menar, ingen medicin är ju god precis :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Solaika
4/21/09, 2:30 AM
#17

Finns det inte i tablettform så tar jag det inte helt enkelt :P Eller jo, ibland om jag absolut MÅSTE ta nån äcklig hostmedicin så blandar jag ut det i stark apelsinjuice, dricker med sugrör som jag sätter så långt bak i munnen jag kan utan att kräkas o dricker o så äter jag eller dricker jag något gott efter. :P Har ju överlevt hittills ;P

Men jag överlever inte morgondagen om jag inte sover nu. Så natti ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Liss
4/21/09, 2:31 AM
#18

Haha.. ja de var också ett sätt. Får jag testa någon gång. Eller förhoppningsvis kommer jag inte behöva det :P

Godnatt :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Faxlin
4/21/09, 12:27 PM
#19

haha, håller med Ida om jäger. Jag dricker det aldrig, inte en chans. Inte ens om jag blir sjuk. Så sjuk lär jag aldrig bli :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
4/21/09, 12:50 PM
#20

Jäger är gott ju! Flört Men jag röstade på Vodka. Kan man blanda så det passar alla smaker. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
SagaoAlfred
4/21/09, 1:36 PM
#21

jag tycker att jäger är skitgott! Cool

Saga85
4/21/09, 2:27 PM
#22

Jäger är ju underbart! Fast tequila är inte helt fel heller. En gång råkade jag beställa en stor jäger+vodkashot. Hade egentligen tänkt beställa jäger+redbull-drink, men råkade säga fel. Men det var gott iaf.

SagaoAlfred
4/21/09, 3:34 PM
#23

#22 jäger+redbull är så gott!
nu vill jag på fest å dricka juuuu!
haha

lill-jarven
4/21/09, 5:18 PM
#24

#22 Hahaha ojoj, jäger+vodka lät nästan livsfarligt!

Jag röstade på jäger. Det är goa grejer! Men baileys är också gott. :)

Strumpa
4/21/09, 5:23 PM
#25

hehe jaa.. jäger leder dock just nu ;) men vi får se, kanske kör en andra omröstning sen hehe. vore kul att bidra lite till festen kände jag, och även om de inte är nattsudds-fylleslag vi ska ha, så kan alla som vill bli lite uppvärmda av en liten hutt tänkte jag ;) till grillen liksom. hehe.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

SagaoAlfred
4/21/09, 5:26 PM
#26

#25 det låter finfint.
känns som att det kommer bli rätt svårt ekonomiskt att bjuda på nått sånt själv. bara resan ner och upp kommer ju att kosta en massa massa. plus ska vi ju hitta nått vandrarhem å även det kostar ju osv.

Strumpa
4/21/09, 5:41 PM
#27

#26 jaa. de förstår jag verkligen, för mig kostar de 200 med tåg tur o retur ungefär. förstår verkligen att inte alla tänker baka och tjossanhejsan, bara att man försöker komma är det allra viktigaste!! :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
SagaoAlfred
4/21/09, 5:44 PM
#28

#27 aaa. :D

Dojdan
4/21/09, 6:38 PM
#29

hihihi jag och Strumpa har redan bestämt att vi sak dricka Red bull Jäger på nattsuddsträffen! *mums*


Liss
4/21/09, 6:44 PM
#30

#29 Haha, och vi snacka om tequila sist så ;P .. de lär bli många olika huttar för att hinna med allt vi planerar.

Ida; Skulle ni inte bo hos en kompis i sthlm? Tusan, jag vet ju inte riktigt hur ecko och malins små damer funkar ihop så.. men annars är ni välkomna att vara här .. är ju inte super långt från sthlm iaf:P Och jag har en rymlig 2:a :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SagaoAlfred
4/21/09, 6:52 PM
#31

#29 det låter toppen! ;)

#30 hon bor i en lägenhet med sina föräldrar å hon tror att det blir för trångt å hennes föräldrar kommer inte att vilja det.
men om dom är bortresta då så ska vi bo där, annars inte. :/
åh. att bo hos dig låter ju annars toppen! (:

Liss
4/21/09, 6:57 PM
#32

#31 Ja som sagt, ni får jätte gärna komma hit annars. Att Ecko och dem ska funka tror jag inte blir några problem. Bara dem får träffas ute först :) Och vardagsrummet är stort, så där får ni absolut plats att sova allesammans :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
4/21/09, 6:57 PM
#33

Och jag har varken föräldrar eller sambo att ta hänsyn till ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Strumpa
4/21/09, 6:58 PM
#34

haha ibland vore det skönt att ha de som du Lisette ;)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
SagaoAlfred
4/21/09, 7:01 PM
#35

#32 jag ska prata med malin om det. å med madde (min kompis) en gång till så att vi inte kan bo där å så. :)
du är så snäll som låter oss bo hos dig isåfall.
åh va roooligt vi kan ha det då ju!
kan det inte bli sommar nuuuu?

Liss
4/21/09, 7:02 PM
#36

Tss, Jo du Sanna. De är skönt, men lite ensamt ibland :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lill-jarven
4/21/09, 7:02 PM
#37

#30 Mina små damer har aldrig hamnat i bråk med någon hund någonsin. :) Och då har dom följt med till slädhundskennlar med upp emot 100 hundar och på jobbet när jag jobbade som vet.assistent och när jag jobbade på hunddagis och så vidare. :)
Joxa ligger bara på rygg och kravlar tills den främmande hunden verkar charmad, haha, och Indra har pondus. Dominanta tikar brukar fjäska för henne. Trots att hon är liten och aldrig har slagits.
Den enda hunden som faktiskt har gått på Inda är en hund som hatar alla trefärgade hundar, bara trefärgade hundar. Han påminner förövrigt mycket om den där tröga hyenan i lejonkungen, till utseendet iaf. ^^

Hur som helst så tror jag att dom skulle komma bra överrens med grisen. Inte för att det finns några garantier, men som sagt har de träffat på en bråkig hund av typ 500. Så länge Ecko inte har några psykiska problem gällande just trefärgade hundar så äre nog lugnt. ;)

lill-jarven
4/21/09, 7:03 PM
#38

Åh vad snäll du är Lisette!!!! :D

Liss
4/21/09, 7:17 PM
#39

#37 Haha! Neeh inget problem med trefärgade hundar:P Nej, Ecko har aldrig hamnat i bråk med någon hund heller. Men han drar mycket mot hundar (mest för att han vill kolla vad dem är för ena) och vissa skäller han på en del också. Men dem kan ju utsöndra något speciellt kanske. Så fort han har hälsat på en hund, så har dem vart trogna vänner i alla fall. Så jag tror inte heller de skulle vara några problem. Men bara så att dem träffas utomhus och får hälsa som man bör först. Så dem inte kommer inspringandes på hans revir direkt liksom :) De har Ecko aldrig vart med om, så han skulle nog bli bra chockad då:P

Nej, men klart ni får bo här för tusan. Jag har mycket plats som sagt. De är för visso bara en lägenhet på 60 kvadrat, men tusan.. de får plats en hel säng bakom soffan om de är så:P

Men kolla upp saker och ting så kan vi fixa med de om de blir så:)
#35 Ja, de vore skoj! :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SagaoAlfred
4/22/09, 2:17 AM
#40

#39 det låter toppen (:

Liss
4/22/09, 3:29 AM
#41

Visst gör det :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Solaika
4/22/09, 10:05 PM
#42

Och så kryper mamman och sjuksköterskan fram i mig då. Drick inte Jäger o Redbull ihop snälla ni. Det må smaka bra (även om jag aldrig ens tänker smaka) men det är förenat med livsfara. Den höga koffeinhalten tillsammans med alkoholen kan skada blodkärlen för livet. Orsaka högt blodtryck mm som i sin tur kan leda till hjärtinfarkter o annat otäckt i alldeles för unga år. Hjärtinfarkterna kryper ner i åldrarna, att få det i 30årsåldern är inget unikt längre. O det beror mycket på levnadssättet.

Så, nu har jag varit tråkig nog. Jag ser helst att det inte kommer någon jäger hit dock.. jag har grymt svårt för just den. Jag har nog 3-4 småflaskor som ni kan få dricka upp så jag slipper se dem mer. Men inte mer.. pliz? *puppyeyes*

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Alex
4/22/09, 10:19 PM
#43

#42 Hihi sötIda. Glad Det kanske är därför jag har normalt blodtryck då, för precis alla i min familj har lågt tryck, utom jag som har normalt. Kanske är Jägerns och Redbullens förtjänst? Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Strumpa
4/22/09, 10:25 PM
#44

hehe Ida, ok, kan lämna den hemma. men de som inte dödar en härdar en ;) nejdå skämtar bara.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Telefonkontakt
4/22/09, 10:41 PM
#45

#42 usch, redbull och alkohol är äckligt och sen som du säger, farligt.

Hur är det att blanda med cola då?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Strumpa
4/22/09, 10:43 PM
#46

cola är ju av samma skrot och korn som redbull och andra energidrycker, så är de så farligt med det som det sägs så borde cola vara lika farligt :p

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

SagaoAlfred
4/22/09, 10:47 PM
#47

jag vet också att det är farligt, men jag tror inte att det är så jättefarligt om man dricker det nån gång per år bara och inte så mkt. fast jag är ju ingen läkare heller.. :P
GOTT är det iaf ^^

Strumpa
4/22/09, 10:50 PM
#48

jaa de är jättegott. har läst sjuksköterskeprogrammet själv, inte klart dock. jag vet att allt socker egentligen inte alls är bra att blanda med alkohol, speciellt med koffein också. men jag känner också att man inte kan gå och vara rädd för att man ska bli dödssjuk av saker :) man får använda sunt förnuft och endast dricka det ibland t.ex. Flört

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
SagaoAlfred
4/22/09, 11:01 PM
#49

#48 jaa, precis. :D

Solaika
4/22/09, 11:58 PM
#50

cola är bättre om man prompt ska dricka skiten. Inte riktigt lika mycket koffein i det. Men bäst är att låta bli.. sorry, men jag har väldigt svårt för större mängder alkohol.. framför allt så pass starkt som jäger. Kan gärna dricka till maten för att det är gott men jag kan egentligen precis lika gärna dricka alkoholfritt. Mjölk är livets dryck;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Hennum
4/23/09, 12:01 AM
#51

whiskey tycker jag om tror jag. men jag glömmer oftast vad det är jag brukar smaka :P finns så mycket och namnen blandar jag ihop.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

SagaoAlfred
4/23/09, 12:40 AM
#52

jag dricker inte ofta alls å sådär, två utav mina bästa vänner är nykterister å det är med dom jag går ut på krogen mest så då är jag också 9 av 10 gånger helt nykter eller så dricker jag bara nån cider för att det är gott.
men, jag kan tycka att det kan vara roligt att gå på fester och dricka också, om det är rätt människor å man är på rätt humör. :)

Liss
4/23/09, 12:47 AM
#53

Redbull och Jäger är skitäckligt i alla fall så:)
Och ren mjölk är ännu äckligare!
Vatten är skit äckligt..
Vodka är hemskt (sen jag tappa minnet utav de i cypern)
Cider är sliskigt sött..
Öl smakar nedsmällt bröd som jäst! blööh! (finns två jag gillar)
Vin är gott ibland i gott sällskap

Jajamensan.. Saft eller läsk ska de vara! :P Eller Tequila ;) Eller Mjölkdrinkar.. tjohoo!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SagaoAlfred
4/23/09, 12:52 AM
#54

#53 haha, vilka krav du har. ;)

Liss
4/23/09, 1:38 AM
#55

#54 Haha, ja eller hur ;) .. neeh vars.. jag är inte speciellt kräsen. Men mjölk och vatten gillar jag inte alls. Mjölk ska de vara oboy i .. :P och vatten ska de vara saftextrakt i :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Faxlin
4/23/09, 1:38 AM
#56

#55: Håller med dig helt där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Liss
4/23/09, 1:43 AM
#57

#56 Bra Flört

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SagaoAlfred
4/23/09, 1:45 AM
#58

Jag tycker inte heller om vatten.
Fast mjölk tycker jag är jättegott. :D

Liss
4/23/09, 2:13 AM
#59

#58 Me Dooleys så;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SagaoAlfred
4/23/09, 2:40 AM
#60

#59 haha :P

Upp till toppen
Annons: