Annons:
Etikettallmänt
Läst 1103 ggr
elinn
2009-05-16 15:59

Mors dag!

Mors dag närmar sig med stormsteg, vad ska ni ge er mamma i present i år?

Jag har precis beställt en sån här bok som jag ska göra iordning till min mamma =)

https://www.bluebox.se/showinfo.asp?a04708

// ElinN

Annons:
Emelie-E
2009-05-16 16:03
#1

Jag brukar aldrig ge mamma någotSkäms I så fall är det något pappa köper som jag och syster kan ge:P

I år vet jag inte ens om vi ska fira mamma.. Vi ska på dop på mors dag. Så antingen blir det på lördagen eller inte alls:P

elinn
2009-05-16 16:06
#2

Vi brukar egentligen inte heller fira mors- och fars dag men de brukar alltid få något litet och tråkigt som blommor eller en trisslott (mest för att jag har så dålig fantasi) Men nu när jag såg den där boken så tyckte jag det var lite gulligt =)

// ElinN

Strumpa
2009-05-16 16:15
#3

Vad gulligt :)

Jag har ingen mamma, men skulle lätt fira henne lite så hon kände sig speciell. Men det skulle jag nog göra lite då och då, och inte bara när det är en påhittad dag som är skapad för att tjäna pengar Tungan ute (OBS; ingen kritik till nån eller något, bara min syn på saken)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Saga85
2009-05-16 16:37
#4

Jag har aldrig firat mors dag eller liknande (fars dag, alla hjärtans dag, kanelbullens dag, namnsdag, mm). Och om jag känner min mor rätt (och det gör jag ju faktiskt) så skulle hon inte uppskatta en uppvaktning. Hon skulle snarare fnysa och skaka på huvudet.

SaraC
2009-05-16 16:41
#5

Jag tycker egentligen att det är onödigt att uppvakta på särskilda dagar som t.ex. mors/fars dag, alla hjärtans dag osv. Men jag är rädd att min mamma blir ledsen innerst inne om jag inte uppvaktar henne på något sätt på mors dag Oskyldig Men vi brukar inte göra något särskilt, ta med en blomma eller liknande och åka dit på en fika.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Alex
2009-05-16 17:11
#6

Min mamma fyller år i samma veva, så hon får väl nån blomma eller något utöver födelsedagspresenten.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
lill-jarven
2009-05-16 17:22
#7

Eftersom jag och mor min har en sisådär 60mil mellan oss brukar jag skicka ett kort och ibland tvinga mina bröder att köpa en tårta eller nåt. Haha. Mina bröder är sämst på att hålla koll på sånt! Min lillebror höll på att missa mammas födelsedag i tisdags.. tur att han har en storasyster som kan avvärja sådana katastrofer. ;)

Liss
2009-05-17 01:30
#8

Jag tycker morsdag är som alla andra sånna där reklamdagar. Alla hjärtansdag etc etc i oändlighet. Jag kan visa att jag älskar mina medmänniskor, nära och kära, på dagar då det är speciellt för oss. Inte dagen då hela sverige ska visa de för dem måste!

Men men.. får väl se om de blir nåt. Jag har inte råd heller så.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SagaoAlfred
2009-05-17 13:10
#9

#7 Vi kanske kan köpa en blomma eller nått annat och ge henne på fredag också. Både som tidig morsdagspresent och som sen födelsedagspresent? :)

Jag vet inte alls vad jag ska köpa till min mamma än. Mamma fyller år den 28e maj, så vi brukar oftast ge henne både present och morsdagspresent samtidigt liksom. Har dock nästan inga pengar alls nu så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. :)

Telefonkontakt
2009-05-17 13:17
#10

Åh, min första mors dag som mamma! :D

Min mamma får ingenting. hon får ett telefonsamtal :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Alex
2009-05-17 14:16
#11

#9 Hihi samma datum som min då. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

SagaoAlfred
2009-05-17 15:40
#12

#11 coolt! Cool
nån som har nått tips på något billigt, men fint, som man kan köpa?

lill-jarven
2009-05-17 16:24
#13

#9 Det låter som en bra idé. :) Fast en blomma är kanske inte det bästa eftersom dom ska åka hem på söndagen och det kan bli ganska kallt i torpet under nätterna, beroende på väder. :) Men vi kan ju springa en sväng på stan och se om vi hittar nåt nån dag. :*

Annons:
SagaoAlfred
2009-05-17 16:29
#14

#13 oj, just ja.. aaa. vi ser ju om vi hinner. =D

Saga85
2009-05-17 17:52
#15

#10 Spännande! Tror du att du kommer få något från dottra din ;) *när är mors dag?*

MoiraIne
2009-05-17 19:42
#16

morsdag e om två helger :)

vi ska köpa en musmatta till min låssasmamma, med en sån där bulle man kan stödja handleden på. hennes e trasig så det blir lite lagom.

Faxlin
2009-05-18 00:14
#17

Min mamma är död. Men när hon levde så firade vi aldrig morsdag, detta då morsdag var jobbig för henne eftersom min mormor dog på morsdag.

Min tupperweremamma brukar jag ge något litet till. Lite mysiga ljus att tända bredvid badkarskanten med doft, elelr några mysiga avslappnande badoljor eller sådant. Ja sånt som kan ge hennes  vardag lite extra guldkant.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: