Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Allmänt Artikel snack / tips Bilder... Dagens ros Dikter Djur Filmer, TV & Böcker Historier Lekar Natt mums Om Nattsudd.iFokus På löpsedeln Samlingar Sömn/Sömnproblem Tankar & Funderingar Tävlingar / Bidrag Veckans tips YouTube
Allmänt

Aldrig mer Hööks

2009-05-06 14:20 #0 av: Faxlin

Jag är så arg på Hööks att jag kan kräkas.

Har köpt ett aggregat där september 2006. Sommaren 2007 gick det sönder och vi fick en reservdel skickat till oss. Detta efter att jag fick bråka med butiken i Valbo en massa.
Så slutet av november 2008 gårdet sönder igen. Då får jag själv bekosta en lagning. Och jag får inte tillbaka mitt aggregat förns i januari på grund av alla helger.

Nu är det sönder igen och detta är vad jag får till svar.

Ang reparationer, så är det ingen garanti på sådant, dessutom vet man ju inte om det är samma fel denna gången. Tyvärr kan vi ej hjälpa dig ytterligare med detta ärende, det är säkert väldigt tråkigt men då mer än 2 år har passerat från det du köpte det har vi inte några skyldigheter att ta in det igen.

 

Har du övriga frågor är du välkommen att vända dig till vår kundtjänst 020-691000

 

Med vänliga hälsningar

 

 

Returavdelningen

Hööks Hästsport AB

501 77 Borås, Sweden

phone +46 33 205145

www.hooks.se

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-05-06 15:15 #1 av: LiindaH

IDIOTER

Anmäl
2009-05-06 15:19 #2 av: Faxlin

Du ska få läsa hela mailhitsoriken så får du verkligen se på idioter. fler mail har kommit och gått här.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-05-06 15:21 #3 av: LiindaH

hua min själ... okej =)

Anmäl
2009-05-06 15:43 #4 av: Strumpa

Fy vad dåligt!!

Jag har alltid gillat Hööks, men nu får man tänka om.

Finns det inget du kan göra enligt konsumentverket och dyl?

Hoppas det går att hitta en lösning, ge dig inte!

Styrkekram!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Anmäl
2009-05-06 15:48 #5 av: Faxlin

#4: Inte mycket jag kan göra tydligen. Men jag ska fortsätta kolla upp detta. För hur som helst så är det ruskigt dålig stil att inte ta ansvar över det som de har lagat. Även om det nu passerat de två åren som garantin gällde. Men från det att jag köpte aggregatet har det varit fel på det en gång per år. Vilket inte känns som mitt fel precis.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-05-06 15:51 #6 av: Strumpa

Det måste ju finnas nåt angående att det måste va nåt fel pga att det inte klarar normalt slitage? :/ Skitdåligt är det iaf...

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Anmäl
2009-05-06 15:56 #7 av: Faxlin

Ja man kan tycka det. Och sisst då de lagade det så fick de byta ut allt i den. Så det lär knappast vara tvekan om att det är något de bytt ut som gått sönder. Och aggregatet används inte ens på nätterna. Och det sitter uppsatt inne i stallet så det utsätts inte ens för väta. så ja dåligt är det. Ska dock vända mig till de som gjorde själva reparationen med och se vad de säger. Men jag anser fortfarande att det är Hööks ansvar att se till att sakerna de säljer fungerar och om inte annat ser till att hjälpa sina kunder.

Sissta mailet jag fick så skrev dem att de räknar med att deras aggregat har en livslängd på 2-3 år vid normalt slitage. Så det ger ännu mer anledning till att inte handla mer där. De har saker som hålelr garantitiden ut, sedan anser de att man ska köpa nytt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-05-06 16:09 #8 av: Saga85

Fy, kass stil! Har du vänt dig till konsumentombudsmannen på din kommun? Man vill ju att saker man köper faktiskt ska funka Skrikandes

Anmäl
2009-05-07 14:00 #9 av: SaraC

Säger som Saga, har du ringt och frågat konstumentombudsmannen?

Visst blir man förbannad?! Jag var och hämtade ett paket igår och det fattades 17 produkter! Men betalt för dem ville de ha ändå.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Anmäl
2009-05-07 14:06 #10 av: Strumpa

#9 17 stycken?! ojoj...vad arg jag hade blivit! då vet man ju inte ens om alla kommer levereras, när man ska betala för dem utan att ens ha dem. vilket skit! :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Anmäl
2009-05-07 14:09 #11 av: SaraC

#10 Haha ja, skapligt irriterad är jag. Försökt ringa hela förmiddagen men det går inte.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Anmäl
2009-05-07 14:26 #12 av: Faxlin

#9: Nepp har inte ringt konsumentombudsmannen än. De lär inte bry sig heller vet jag av erfarenhet då reperationen kostade 500:- sedan att jag dessutm skickat aggregatet per post och betalat två ivägskickningar lär inte heller räknas in. Så då är summan för liten för att de ska bry sig tyvärr.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-05-07 14:29 #13 av: SaraC

#12 Vad tråkigt att de har den inställningen. Aggregat, i inköp, kostar väl en slant?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Anmäl
2009-05-07 14:32 #14 av: Faxlin

Ja de är inte direkt gratis. Just det här aggregatet är inte ett av de dyraste dock. Men det kostade i alla fall nästan 1700:-. Det är ett mustang 3000 jag har, så det är ju bra att de berättar i förväg att de räknar med att det bara ska hålla garantitiden ut.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-05-07 14:49 #15 av: SaraC

#14 Rent utsagt skitdåligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Anmäl
2009-05-07 15:12 #16 av: Faxlin

#15: Ja det tycker jag med. Men det är särför jag vill ha så stor spridning på detta som möjligt, så att inte fler stackare råkar lika illa ut.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-05-07 15:21 #17 av: SaraC

#16 Vet en del som handlar därifrån, har själv handlat någon gång också. Alltid när man hör något negativt om något företag så tänker man ju en extra gång innan man köper något där eller så väljer man hellre ett annat ställe.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.