Annons:
Etikettallmänt
Läst 416 ggr
Faxlin
2009-05-14 04:01

fan

ledsen, att jag svär. men min minsta kuse skadade min högerhand ikväll så jag kan inte röra fingrarna och handleden utan att nästan börja grina. men det är bara att bita ihop och använda vänsterhanden medans högern snyggt är inlindad. men nu vet ni varför jag skriver som en kratta och varför jag inte kommer skriva så mycket.

så sköt om er så länge.

kramis

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Maja
2009-05-14 04:55
#1

Usch då!

Jag bröt höger nyckelben i åk 3 så jag kunde inte använda det på några veckor. Jag ramlade så illa på isen och tog emot mig med armbågen (dumt nog) så att leden mellan över- och underarmens skelett svullnade upp och "tryckte" upp överarmsbenet och "tryckte" ner underarmsbenet så att jag inte kunde använda den armen och handen på ett par veckor. Så jag vet hur jobbigt det är!

Men se till att vila handen och inte använda den alls. Låt den gärna ligga mjukt (på en kudde) och gärna högt. Om du ligger på rygg så lägg höger hand på en kudde bredvid dig! Det hjälper alltid mig om jag har fått det så!

Kram och ta hand om dig och handen!

Strumpa
2009-05-14 09:05
#2

STACKARS! Åsa, vad hände? :( Att du ens kan skriva överhuvudtaget? Vila handen kvinna, iFokus klarar sig ett litet tag utan dig ;) Du får spela in röstmeddelanden och lägga upp här i stället för text!Flört Kramis

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Faxlin
2009-05-14 11:09
#3

#1: jadå jag vilar handen. i går trodde jag det mesta satt i fingrarna, men i dag märker jaf att det sitter i handleden, värken i fingrarna som strålar upp i armbågen när jag rör dem är mer en bonus tror jag. Ska fortsätta vila handen helt klart. Tack så mycket för kramen och jag kramar glatt tiilbaa med en arm. ;-)

#2: hihi, jag kör pekfingervalsen, tänk att man blir så handikappad av att inte kunna använda högerhanden. det som hände var att min sötnos fick för sig att inte gå in i boxen utan vända i boxdörrens öppning. då jag bromsade henne slutade det med att hon på något sätt klämde fast mig inne i boxen med kroppen och armen utanför. med dum vinkel och fast med armen mellan en häst och stolpen med låsanordningen på så hände något. exakyt vad vet jsag inte. om det var trycket av att jag klämdes fast eller om det var sättet armen och handen var böjda eller en kombination av de båda. Det gick så jäkla fort och smärtan kom direkt som ett slag i skallen. Kram

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-05-14 13:18
#4

Men usch då, Åsa! Men du har kollat upp vad det är hoppas jag? Ta det försiktigt i alla fall, så hoppas vi att det snart är bättre!

Kram!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
2009-05-14 14:55
#5

*klappar försiktigt Åsas hand* Fy så jobbigt. Är du högerhänt är det ju dubbelt så jobbigt. Ta hand om handen och vila upp den riktigt!

LiindaH
2009-05-14 15:23
#6

Tant Liinda ska åka hem till Åsa nu och titta hur det är med henne.
Stackarn kan inte ens göra kaffe… :(

// Liinda

Annons:
Saga85
2009-05-14 15:25
#7

Så bra att hon har en Liinda som kan göra det åt henne! En bra Liinda!

LiindaH
2009-05-14 15:38
#8

Nej!
Ska dit och retas lite egentligen …

_
Naaaw, min gubbe står ute och hänger tvätt…_

men nu ska jag åka…
tjillevinken

// Liinda

Saga85
2009-05-14 15:43
#9

Hehe, din lilla elaking.

Klappa Åsa från mig!

Faxlin
2009-05-14 15:45
#10

hmm inte retas med en högerhänt åsa utan höger hand.

alex, trodde du jag åkt och kollat upp handen? allvarligt? känner du mig inte bättre än så? det går över är min filosofi vet du väl. hihi

saga, tackar för klappen på handen, men jag var snabb med att hålla fram vänster där. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-05-14 15:47
#11

HÖHÖ!
Åsarå…

_
-plockar ner kameran och börjar gå mot dörren-_

// Liinda

Faxlin
2009-05-14 15:48
#12

hmm, morrar var snäll liinda. jag känner mig gör handickappad. tar fem minuter att skriva på datorn det minsta lilla

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-05-14 15:50
#13

HÖHÖ Im coooming… MOHAHAHHAHAAHAH

Kan ta fram comhems hemsida så jag ser deras nr.
Så kan jag ringa på en gång =)

// Liinda

Annons:
Saga85
2009-05-14 15:53
#14

#10 Bra att den funkar iaf Tungan ute

Faxlin
2009-05-14 15:55
#15

japp har tagit fram den åt dig

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-05-14 16:05
#16

#10 Nej, det var därför jag frågade. Hade det vart nån annan hade jag tagit det för givet… Flört Men du borde göra det, Åsa! Kan faktiskt vara så att nåt är brutet… Och ligger nånting fel, och växer ihop på fel sätt sen så kan du få problem resten av livet…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
2009-05-14 16:15
#17

#16: men det är inte brytet. jag kan röra fingrarna och tummen även om det gör ont upp i armbågen. men det går. och det känns inget konstigt när jag kände efter, så det är lungt. är väl en vrickning/stukning eller något bara.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-05-14 16:23
#18

#17 Jag kunde röra fingrarna de gånger jag brutit armen/handleden också. Man har fler ben än ett vet du, och det kan vara bara nåt som är av. Flört Eller nåt spricka eller vad som helst… Och då är det bra att få stöd.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
2009-05-14 16:25
#19

men jag har stöd min vän. liinda och fredde är mina stöd nu. de hjälper mig sååå bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
2009-05-14 16:28
#20

#19 Men dumÅsa! Tungan ute Stöd åt handen och armen förstår du väl!

Kan man behöva vid en rejäl stukning också för den delen. Vi har (näst intill) gratis sjukvård i Sverige, utnyttja det!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Faxlin
2009-05-14 16:42
#21

Ahaaa, var det så du menade. men jag har stöd åt handen med. har lindat in den så fint så. var faktiskt tvungen annars gjorde det för ont.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-05-14 17:10
#22

Åsa bör lära sig lyssna !

// Liinda

Faxlin
2009-05-14 17:12
#23

Åsa lyssnar. Men Åsa vet att det inte behövs någon läkare. och det vet du med. Jag är inte ens svullen, jag visade ju armen för dig, lindade bort stödet och allt. Så det så.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-05-14 17:14
#24

för det första så är den visste svullen men du hade lindat stödet så jäkla hårt, så armen såg ut som en 3 dagars färdig kokt korv som legat i kylen.
+ att du visste var lite blå, inte mkt, men lite.

// Liinda

Upp till toppen
Annons: