Annons:
Etikettallmänt
Läst 864 ggr
Liss
4/26/09, 3:03 AM

Vad har ni gjort idag? (2)

En ny tråd då den andra börja bli lite lång :)

Så vad har ni gjort idag då, kära vänner ?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Liss
4/26/09, 3:05 AM
#1

Idag har jag vart på 30 års kalas, min syster som fyllde. Så har käkat smörgåstårta där och gosat med Alexandra (3 månader gammal). Hon ler så fort hon ser mig, så jag måste se förbenat rolig ut :P

Sen hem och gå med Ecko, gosa med honom och sticka igen till Line dance partyt. Vart 140 pers.. skit skoj! Så har dansat från 18-23 och har redigt ont i fötterna nu :)

Men imorrn blir de mer kul :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Faxlin
4/26/09, 3:09 AM
#2

I dag har jag gjort ren musburar, gjort ren en massa mus saker och ja så har jag haft stora illergänget ute i hage. Och jagat rymmare.
Fångat in en hund i huset. Och återbördat den till ägarna som konstaterade:
-Jasså kommer du med hunden? Hon brukar smita men alltid komma hem igen av sig själv.

Smått chockerad konstaterade jag att jag har djur som itne uppskattade besöket i mitt hus.

-Jasså kom hon in till er med? Jasså, ja men vi kan ha henne instängd en stund. Men hon smiter alltid så fort vi släpper ut henne på tomten.

Jaja, sissta idioten är inte född.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SagaoAlfred
4/26/09, 3:18 AM
#3

#1 va trevligt! :D
och hon ler nog bara för att du är så söööt, inte för att du ser knäpp ut! ;D

#2 meen, va irriterande. ><

jag har varit ute i solen i ett par timmar, suttit ute å pratat med mina grannar och varit med kaninerna.
sen så har jag städat i kaninrummet, och även packat kläder och slängt en massa massa.
sedan så jobbade jag (dock utan betalt, tror jag) i ett par timmar. jag och min bästa kompis spelade lärjungar i en teater. :P
var jättetrevligt och vi fick en massa beröm! :)

ikväll har jag bara varit hemma.
sett på robinson och en film med mamma.

Saga85
4/26/09, 6:59 PM
#4

Jaha, så det fanns en ny sånhär tråd. Ja. Sen senast har jag gett katterna mat (blä, stinker), lekt med illern, förstört en illerleksak och hämtat isvatten. Funderar på om jag orkar ta och leta upp en fiskbil eller dylikt. Dags att göra sköldpaddspudding, och då behöver jag en hel, rå, orensad fisk.

SaraC
4/26/09, 7:03 PM
#5

Var till djuraffären i förmiddags och köpte lite hundmat och kattsand. Sedan har jag suttit ute på framsidan och rensat ogräs. Och nu har jag och vovven just kommit tillbaka efter en långpromenad, är trötta båda två. Har satt på kaffe så nu ska jag ta mig en kopp!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Link-
4/26/09, 7:45 PM
#6

Lökat. 3:e dagen utan cigg! Glad

Annons:
Saga85
4/26/09, 9:03 PM
#7

Oj oj! Grattis! Efter ett par dagar sägs det att smak- och luktsinnet "återvänder". Har du märkt av det?

SagaoAlfred
4/26/09, 10:42 PM
#8

idag har jag varit med min brorsdotter å min kompis.
vi har köpt glass och suttit ute i solen, sjungt singstar, spelat kort å babblat en massa. :)

nu äter jag ben & jerrys och tittar på wipeout med mamma. :)

Link-
4/27/09, 12:08 AM
#9

#7 Kanske det. Jag har varit sugen på mat, för första gången sen jag vet inte när. Annars brukar jag vara hälsan själv, skulle kunna leva på cigg och cola Cool.

LiindaH
4/27/09, 1:59 AM
#10

Idag har jag :

  • Städat

  • handlat

  • tvättat

  • krattat löv

  • klippt häck

  • tittat när malin sågat häck

  • gjort present till Åsa

  • rastat rädda hundar.

Lite av det jag gjort :)

// Liinda

Faxlin
4/27/09, 2:01 AM
#11

hmm, passade du på att fota när Malin sågade häck? Tänkte det kunde vara skoj att föreviga att hon jobbar :-)

Nu kommer hon slå mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
4/27/09, 2:04 AM
#12

HAHA nej. Men hon var riktigt jävla duktig.

// Liinda

Saga85
4/27/09, 2:05 AM
#13

Wee, jag vill också göra lista! Vad Saga har gjort ikväll:

  • Ätit frysta vinbär
  • Druckit te
  • Mutat illern med köttsaft från kycklingvinge, spetsad med medicin
  • Rensat öron på en vilt protesterande iller
  • Låtit illern ta sin kycklingvinge, hoppa ner på golvet, gömma kycklingvingen under garderoben.
  • Ätit ostmackor
  • Rökt en cigarett. Eller två.
  • Tagit kort på akvariumet och skickat till en möjlig köpare
  • Hjälpt mor att fixa koksaltlösning till katten
  • Letat efter katten, katten borta.
  • Nattsuddat

Mer listor till folket, ett sånt fint initiativ Liinda!

Annons:
LiindaH
4/27/09, 2:08 AM
#14

haha… ;P

// Liinda

Liss
4/27/09, 11:04 PM
#15

Igår var jag på tattomässa hela dagen med en vän. Så vi gick och gick, dagen efter jag dansat 5 timmar sådär. Så de var därför jag var mer än trött igår.

Idag har jag i alla fall jobbat några timmar :) Fick en blomma av folket.
Efter de åkte jag för att köpa en rullgardin, för min persienn suger! Lyser in massa nu när de är ljusare ute så fort. Och såklart köpte jag en för kort, vet inte om jag får byta den heller. För klippte upp förpackningen.

Sen åt vi på MAX, de var mums. Behövdes.. hade inte ätit nåt innan så började bli väldigt trött och grinig.

När jag kom hem sussa jag i 3 timmar, behövligt! Fast nu kommer jag väl inte somna förän imorgon.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SagaoAlfred
4/27/09, 11:57 PM
#16

#13 haha, det lät som en rolig dag. ;)

#15 va roligt att få blomma :D
hur var mässan?

SagaoAlfred
4/28/09, 12:00 AM
#17

Vad jag har gjort idag:

  • ätit frukost
  • städat till hubert och tilda
  • åkt till jobbet och letat batikfärg som vi skulle ha ikväll
  • inte hittat nån färg och åkt till stan för att köpa, men hittar ingen nånstans
  • köpt krukor som barnen ska måla nu i veckan på jobbet
  • planerat en massa med en arbetskamrat
  • hjälpt barnen att måla med vanlig textilfärg istället på kläderna eftersom det inte blev nån batik
  • pratat med och hjälpt min brorsdotter med lite tonårsproblem
  • pratat i telefon med malin
  • skurit grönsaker till kaninerna å gett dom det
  • sett på cityakuten

så. det var utförligt värre. haha!

Liss
5/2/09, 10:06 PM
#18

#16 Rolig som tusan! :) Speciellt att träffa en vän igen. Men ja de var skit kul. De första man hörde var surret från tatueringsmaskinerna. Och jag ville bara springa och sätta mig :P

#17 Gud vilken fin lista :P

Idag har jag vart hemma, för en gångs skull. Har fasen inte vart hemma en hel dag på .. ja länge! :P
Så Ecko och jag har gått en långprommenad och luftat oss i solen, sen har jag suttit på balkongen och myst/rostat i solen, med en bok och en puckad ecko bredvid. Så en slapp dag idag. Underbart!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
5/3/09, 2:35 AM
#19

Jag har:

  • Gosat med 7 illrar i omgångar
  • Busat med 7 illrar i omgångar
  • Gått 40 min ute med iller
  • Bokat tvättid
  • Fixat lite med ett skolarbete
  • Skottat bajs
  • Torkat golv
  • Sprungit som en tok och letat rymmariller i lägenheten i flera omgångar
MariaG
5/3/09, 2:54 AM
#20

Idag har jag:

  • gått långpromenad
  • handlat
  • plockat maskrosblad och gett till djuren
  • beställt pizza
  • hämtat pizzan
  • ätis pizzan och såg på film

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Solaika
5/3/09, 11:07 AM
#21

Idag har jag bara vaknat typ. Men igår fick jag bilstereon inkopplad, sen va vi till Bauhaus o gjorde oss fattiga. Köpte grejer till trädgårdsslangen, 5 säckar jord á 50 liter, och 4 säckar marmorkross á 20 kg. Sedan åkte vi hem, klippte häck, oljade utemöbler, gjorde färdigt rabatten på framsidan, grävde för grönsaksland, sådde frön och sen blev det grill o god mat hos en granne :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Saga85
5/3/09, 3:23 PM
#22
  • 00:00-02:40 Internet- och tvtid.
  • 02:40-05:00 Tidningsrunda
  • 05:00-07:00 Glo på tv och försöka somna
  • 07:00-12:00 Sooova!
  • 12:00-12:40 Kaffe med mor
  • 12:40-13:10 Väcka sköldpaddor, leta iller, ge iller medicin, klippa illerklor, busa med iller.
Upp till toppen
Annons: