Annons:
Etikettallmänt
Läst 542 ggr
Linn
6/15/09, 9:16 PM

Vet ni vad jag gjorde igår?

Jag tog årets första mc tur! huwa vad skönt det var! Gick bra mycket bättre än vad jag trodde också.

Jag håller på att övningsköra och har inte kört sedan i höstas så jag förväntade mig massa kärringstopp och sånt, inte kul på en mc som man inte kan starta själv. :P

men det gick jätte bra. gjorde en del stopp övningar också och det gick fint det med.

Lillasyster övningskörde bil med pappas sambo och det gick fint för henne också.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Liss
6/15/09, 9:20 PM
#1

Åhh.. så kul! Jag känner massvis med folk som kör MC, så jag brukar få åka med endel. Men vill med ha eget kort.. Fast först borde jag ta vanligt B körkort.

Min bror var smart och köpte en skit dyr MC och hade ingen bil ett tag. Snacka om att de blev lite jobbigt under vintern! Puckot! :P

Lycka till Linn, sen får jag åka me dig me;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ChristineL
6/15/09, 9:21 PM
#2

Åh! Vad orättvist! Jag vill också ha mc-kort! Och så vill jag ha pengar till det ;)

leo-
6/15/09, 9:38 PM
#3

har du inte lärt dig starta den än Skrattande

Dom är ganska lätta när man kan knepet

Det är underbart när man startar upp den för första vår/sommarturen nästan helt oslagbart

Min står bara och väntar på att bli nerplockad för om lack och byte av lite smågrejor

Kör försiktigt

Linn
6/15/09, 10:23 PM
#4

Klart du får åka med mig lisette!

Leo, jag har ju inte kört på jätte länge så jag har inte övat på att starta den. Sedan väger jag såpass lite så jag måste ju lägga hela min vikt på kicken! Men men, nu kan jag i alla fall få upp den på central stödet :P så det närmar sig. Pappa hade lite småproblem att få igång den igår också, så det så.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
6/15/09, 11:18 PM
#5

Åh, du får se till att ta mc-kortet fort så kan vi ta mc:n upp till träffen Flört

leo-
6/15/09, 11:38 PM
#6

Bara skojar lite med dig.

Men det är ganska roligt när man ska besiktiga dom och det är dags för provkörningen. Då får dom nycklarna och börjar leta efter knappen och sen kommer den nästan ohörbara frågan ´Kan du starta den´

Du behöver inte vara särskilt tunng för att starta utan det krävs lite tjong i benet.

Jag började med att trampa kicken tills kompet stoppade den då trycker du in pysen och tittar i gluggen försök trampa tills kicken är i kl 7-8 och gluggen är vit. släpp upp kicken ända upp och sparka till HELA vägen ner till stopp så ska den starta.

Sen vet jag att varmstartknappen kan vara klyddig att få till

Hade ingen sådan eller choke på min och den startade alltid på 2:a kicken (500)

så det är bara att träna

Annons:
LiindaH
6/16/09, 12:51 AM
#7

Åh vad skoj för dig Linn =) Hoppas du får kortet snart.

// Liinda

Sessan1
6/16/09, 1:08 AM
#8

kick på en MC?

Det finns det inte på min särbos MC

kanske olika

Angelclaw
6/16/09, 2:05 AM
#9

Linn: Hörru, MC-brutta och inte med på motor? ;) Vad är det för stil va *S*

Gud vad härligt! Någon vacker dag ska jag ha MC kort!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Faxlin
6/16/09, 3:30 AM
#10

Åhh vad roligt för dig Linn. Jag förstår precis vad du menar med känslan när män kör. Vill också ha mc kort. Men ja ett bilkort först vore väl inte helt fel. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
6/16/09, 10:39 AM
#11

#5 Tja, vem vet, kanske hinner med det.

#6 Jag vet allt hur det är man ska göra men jag får inte till det själv

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: