Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Allmänt Artikel snack / tips Bilder... Dagens ros Dikter Djur Filmer, TV & Böcker Historier Lekar Natt mums Om Nattsudd.iFokus På löpsedeln Samlingar Sömn/Sömnproblem Tankar & Funderingar Tävlingar / Bidrag Veckans tips YouTube
Allmänt

Hjälp med kontonummer

2009-06-05 01:50 #0 av: [Fiction]

Hej alla nattsuddare!

Jag har suttit och shoppat lite över Tradera och skall nu överföra pengar från mitt Nordea-konto till någon med ett Swedbank-konto och det verkar inte vilja fungera. Tänkte om ngn här eventuellt vet vad felet är...

Kontonummret jag har fått ser ut på följande vis:

8032-XXXXXXXX-X där 8032 är clearingnumret.

Jag skriver in clearingnummer följt av kontonumret och två nollor emellan clearingnummer och kontonummer för att fylla ut siffrorna i enlighet med vad min bank meddelar. Det vill sig dock inte. Jag undrar nu om detta beror på den sista siffran som jag har strukit under här ovan. Kan jag helt enkelt plocka bort den? Ngn som känner till detta?

Anmäl
2009-06-05 02:09 #1 av: Maja

Har du testat att ta bort - helt? Alltså 8032XXXXXXXXX?

Anmäl
2009-06-05 02:58 #2 av: LiindaH

Men har inte swedbank typ 5 siffror i sitt clearing nr..?

Anmäl
2009-06-05 11:57 #3 av: Faxlin

Swedbank ska ha:

Exempel nu:
clearingnr:

XXXX-X
Kontonummer:
XXXXXXXX-X

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-06-05 16:59 #4 av: [Fiction]

#1 Givetvis. Jag skriver aldrig ut sträck eller punkter, det är ju regel nr ett.

Anmäl
2009-06-05 17:01 #5 av: [Fiction]

#2 Det trodde jag också. Kanske har jag fått fel clearingnummer?

Anmäl
2009-06-05 17:11 #6 av: LiindaH

Då har du fått det. Kolla så du fått rätt bank också

Anmäl
2009-06-05 20:50 #7 av: [Fiction]

#6 Tack för din hjälp. Jag ringde min bank idag och - mkt riktigt - saknades det en siffra i clearingnumret där.

Nu är det således löst.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.