Annons:
Etikettallmänt
Läst 873 ggr
Musiken
2009-06-30 01:46

Men gris ocksa

Skulle boka hemresa och gick in pa ryanairs hemsida. Klickade i allt, betalade osv. Gar tillbaka till fliken nagra minuter senare och mots av ett felmeddelande. Det var nagot knas med min betalning tydligen. Jaha, sa jag bokar om resan, och kommer sedan till ett nytt fel-meddelande; de har problem med hemsidan, aterkomm om 10 minuter.

Gar under tiden in och kollar mailen och ser att jag har tva bokningsnummer! Sa bokningarna och betalningarna gick igenom trots allt! Sa nu har jag betalat for tva resor hem! Skulle ha ringt och klagat och bett att fa en resa struken, men sag att priset for att ringa ligger pa ca 15kr/MINUT! Det blir ju billigt om man ska sitta i telefonko i 10 minuter och sen prata med nagon seg manniska i ytterligare 15 liksom.. Da kan jag lika garna lata dem ta pengarna for flygbiljetten liksom. Ingen internetservice har dem heller. SUCK!!

Annons:
Telefonkontakt
2009-06-30 01:48
#1

nej vad jobbigt!

var det dyra resor?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Musiken
2009-06-30 01:52
#2

Nja.. 700kr/styck.. Men anda, de pengarna hade jag ju liksom kunnat gjort nagot roligare for.

Faxlin
2009-06-30 02:16
#3

Men vad dåligt. De måste ha en mailadress där du kan nå dem i alla fall. För så här får de inte göra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-06-30 02:29
#4

Det är typiskt detta bolag.
Sedan kan man bara nå dom via telefon tyvärr.

Men du får vara lite glad att dom inte var dyrare ;)

// Liinda

Faxlin
2009-06-30 05:01
#5

Nepp vägrar bara tro på att det inte ska gå att få tag på dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
2009-06-30 05:02
#6

Kontakta kundtjänst


Innan resan

Om du har frågor om din bokning innan resan kontaktar du närmaste bokningskontor. Klicka här så svarar vår bokningspersonal på dina frågor.

http://www.ryanair.com/site/SE/faqs.php

or alternatively contact your nearest reservation centre click here

Efter flygresan

Om du har flygit med Ryanair och vill lämna klagomål, ber vi att du skriver till oss och lämnar följande information:

BEKRÄFTELSENUMMER (t.ex. ABC123) - Vi kan inte behandla klagomål utan detta Fullständiga reseuppgifter - datum/rutter Passagerarnamn

Ange vilken av nedanstående avdelningar det är riktat till (attn.)

För klagomål
Customer Service Department
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland
Fax +353 1 5081702

För EU261-klagomål om inställda eller försenade flyg
EU Passenger Compensation Dept
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland
Fax +353 1 5081702

För återbetalning - Inställda flyg
Ryanair Refunds Dept
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland
Fax +353 1 5081702

Bagageanmälan - Skador/felhantering/förlust
Baggage Claims Department
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland
Fax +353 1 5081703

Det är viktigt att du bifogar följande med din bagageanmälan:

  1. Skadeanmälan (tillhandahålls av bagagepersonalen på flygplatsen när du gör din bagageanmälan)
  2. Ditt flygbekräftelsenummer (t.ex. ABC123)
  3. Kopior av eventuella kvitton som är relevanta

All korrespondens med kundtjänst måste vara på engelska ENDAST, för att godkännas.

Klagomål eller anspråk tas endast emot via brev eller fax, helst skrivna på engelska. Passagerare rekommenderas att endast skicka kopior, eftersom originaldokument inte kommer att skickas tillbaka.

Vi kommer att svara,, så som framgår av vår utfästelse till våra kunder, till den e-postadress som uppgavs vid bokningstillfället.

Cheap Car HireCheap Car Hire Cheap HotelsCheap Hotels Low Cost CoachAirport Coach ErbjudandenCheap Hotels   Startsida | Resefrågor | Villkor
Copyright Ryanair Ltd. All rights reserved. Use of this site is subject to the Ryanair.com Terms and Conditions. Ryanair Website Privacy Statement.
Cheap Flights - Lowest European Fares, Low Cost Airline

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Faxlin
2009-06-30 05:05
#7

Såhär står det också på deras sida:

Klagomål och anspråk tas endast emot via brev eller fax, helst skrivna på engelska. Passagerare rekommenderas att endast skicka kopior eftersom originaldokumenten inte kommer att sparas eller skickas tillbaka.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
2009-06-30 05:05
#8

Så jag håller fast vid att jag tycker du ska skriva och klaga och dessutom ställa krav på att du får tillbaka ersättningen för den ena biljetten och att de ersätter dig för dina besvär.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
2009-06-30 05:30
#9

En Åsa är väldigt bra att ha Skrattande

Musiken
2009-06-30 11:21
#10

Ah, sa jag maste skriva brev alltsa? Eller fanns det en mailadress dar som jag helt missade?

Faxlin
2009-06-30 13:32
#11

#10: Ja tyvärr så om du inte vill att det ska kosta arselet och halva armen som det gör att ringa så måste du skriva ett vanligt brev och skicka med porto. Men jag lovar, i dagens datoriserade värld så det är inte så illa som man tror :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
2009-07-01 02:22
#12

Ska be mamma att gora det, hon ar battre pa sant an jag :P Jag ber bara lite snallt och sen ar jag glad om jag ens far ett svar hah!

Upp till toppen
Annons: