Annons:
Etikettallmänt
Läst 445 ggr
Strumpa
2009-07-18 14:26

Sanna med läkarskräck har gått till doktorn!

….och där konstaterades de att jag har akut bronkit (luftrörsinflammation).

Så nu har jag fått medicin med etylmorfin (som gör en jättetrött och så får jag inte dricka alkohol (kul lördag!)

..och som man dessutom kan missbruka Förvånad men de ska jag inte såklart.

Läkaren var läskig o jag svettades av nervositet. De gick bra. Iofs spydde jag när dom tog febern (fick hostattack med termometern i munnen) men dom behöll fattningen.

Hoppas jag slipper komma tillbaka…

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Liss
2009-07-18 14:37
#1

Uuuusch! Stackars gumman! Hoppas det blir bättre fort med den där medicinen då ..

Inte kul att gå till doktorn om man är rädd, kan jag förstå. Min bror är likadan.

Du får gosa ner dig i sängen med glass och te, och tänka på att jag är där och tar hand om dig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Strumpa
2009-07-18 14:43
#2

#1 Tack gulle :) KyssKyss

Jaa jag har dragit på de i 3 veckor…Inte så smart kanske men jag ville verkligen inte. Men de gick rätt bra trots allt..

Jag har tagit min första dos och jag känner redan att man blir påverkad..:P Ska försöka sova lite.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Liss
2009-07-18 14:47
#3

Jaa, fast dra ut på att gå till doktorn gör jag med. Jag är inte rädd men det är i alla fall inget kul! :) Och vad behöver man det till liksom, klart man blir frisk snart.. (tänker man åtminstone)

Haha, härligt. Du behöver ingen alkohol idag ;) Sussa sött sötast. Det behöver du..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Saga85
2009-07-18 16:21
#4

*och här fick jag svaret*

Fy, inte kul gumman. Hoppas medicinen funkar snabbt så att du blir funktionsduglig igen Kyss

Känner igen det där med att dra ut på besök hos läkare. Läskigt ju. Och tänk om de inte tycker man är sjuk nog, osv. När jag hade urinvägsinfektion drog jag ut på det i ett par veckor. Till slut tvingade mina föräldrar iväg mig då jag knappt kunde gå längre, och än mindre kissa pga kramper/sveda. Läkarna tog inget urinprov eftersom jag inte kunde kissa, utan gav mig medicin på direkten.

Jenahbella
2009-07-18 19:22
#5

hoppas du blir bra snabbt nu då! inget kul att gå till doktorn!! :( kraaaam! Kyss

Maja
2009-07-18 19:44
#6

Och ändå sa du inte till mig. Jag kunde ju ha kommit med skottkärran!

Men usch, jobbigt! :( Var det på USÖ?

Annons:
Strumpa
2009-07-18 19:48
#7

#6 Just ja! Fn också…. nej på jourmottagningen (som ligger på min gata, svinbra:D) o de va en gammal läkare med iskalla händer som var lite väl hårdhänt ;P intressant fakta va?!

nu har jag vaknat efter att ha sovit sen 15. Och så börjar hostan nu igen. Jippi!

Annars mår jag jättebra (minus ont i magmusklerna, huvet o halsen samt snuva) o jag smittar inte =)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

LiindaH
2009-07-18 21:46
#8

Hoppas verkligen att du blir bättre snart..

Hur länge ska du äta medicin?

// Liinda

Strumpa
2009-07-18 21:57
#9

#8 En vecka till att börja med, eventuellt att dom ska kombinera morfinet med nåt sa dom. Men jag hoppas på att bli frisk till imorn :D Iaf till tisdag…

Puss på dig Liinda, har saknat dig!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

LiindaH
2009-07-18 22:19
#10

#9: Hoppas du mår bättre snart <3

Saknat? Bah vah? Jag har ju inte försvunnit :O

// Liinda

Strumpa
2009-07-18 22:23
#11

#10 Men vi har inte snackat på msn på länge ju Gråter Tungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

LiindaH
2009-07-18 22:27
#12

#11: aaaha.. men jag orkar inte logga in!

kanske kan göra det senare?

// Liinda

SagaoAlfred
2009-07-18 22:44
#13

Du var duktig som gick till läkaren Sanna, trots din läkarskräck.
Nu pratar vi ju en massa på msn, så jag orkar inte skriva mer här dock. Hihi. Förutom.. *kraaaaaaaaam*

Annons:
elinn
2009-07-20 00:12
#14

Detta lät inte roligt =(

Hoppas du blir frisk snabbt och smärtfritt =)

// ElinN

Hermelina
2009-07-20 02:46
#15

Hoppas du blir frisk snart! Min medryttarhäst Adam har också bronkit :O Är det olika tro? På människor och hästar xD

Man måste alltid blöta hans foder så dammet försvinner och sådant..

Strumpa
2009-07-20 10:34
#16

#15 Tack tack, jag är redan bättre :) Haha jaa de är nog lite olika, men i grunden är det ändå samma, det är problem med luftvägarna som spökar. Dock käkar jag jättebra medicin nu, så jag slipper äta blött hö ;) hihi.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Solaika
2009-07-21 00:28
#17

Vad e det för medicin Sanna har fått då? *nyfiken syster Ida* ;) Tur att det hjälper dig.. på mig hjälper inte sånt skit ett smack.. jag får bara hjärtklappning.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Strumpa
2009-07-21 00:34
#18

#17 Först fick jag starka tabletter, men bara så att de räckte i 2 dar…dom var väl rädd att jag skulle börja missbruka eller nåt ;) haha! Har dock slängt förpackningen så vet itne vad dom hette :D Men nu dricker jag bara Cocilliana Etylfin eller vad den heter :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Solaika
2009-07-21 00:39
#19

O fy farao, den som är så vidrig :P Stackars du! Tur att den hjälper dig iaf :) Som sagt, jag får bara hjärtklappning av morfinmeducinerna.. Det fanns EN medicin som hjälpte mig.. Toclase hette den o fanns i tablettform.. UNDERBART tyckte jag som avskyr flytande medicin.. Men så tar idioterna bort det enda som hjälper mig.. Elakt!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Strumpa
2009-07-21 00:58
#20

#19 Ja jag är trött, har huvudvärk och illamående…inte så kul. Men jag kan leva utan att hosta i vartannat andetag…dock känns de som min hjärna kokar bort just nu:P

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Upp till toppen
Annons: