Annons:
Etikettallmänt
Läst 707 ggr
Alex
2009-07-20 14:18

Mutter mutter...

Efter att ha suttit ensam i lägenheten precis hela veckan, eftersom folk bara jobbade och var upptagna med annat, så hade jag sett fram emot att få roa mig lite på lördagkvällen i alla fall. Men självklart hade Elias smittat mig med förkyldningen, så jag börjar få lite feber framåt kvällen.

Men pga total tristess pallade jag inte att sitta ensam hemma en kväll till, utan hängde med ut ändå. Var inga problem, febern var borta när jag kom hem igen sen, och igår mådde jag hur bra som helst.

Men ja, nu får jag sota för det, och det rejält. Lätt snuvig, halsen är svullen till max, och så har jag såklart lite slemhosta på det (himla gött att hosta när det känns som att hela halsen ska gå sönder!) samt feber. Skitkul.

Och så sa nyss en vän att han hade tänkt komma förbi med kakor, men vågar inte pga att han inte kan riskera att bli sjuk nu. Fullt förståeligt, men förbannat tråkigt för mig. Rynkar på näsan

Så nu hoppas jag att ni tycker riktigt synd om mig, trots att det hela var mer eller mindre självförvållat…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Jenahbella
2009-07-20 14:20
#1

awww stackars alex *klär sig i skyddsdräckt å kommer med kakor* Kyss

Alex
2009-07-20 14:26
#2

Aww tack Fnuha! Kyss

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Strumpa
2009-07-20 14:29
#3

Stackars Alex!!! Vill du ha lite av min morfinmedicin som jag fick i lördags? Den är jättebra Skrattande hihi. Krya på dig!!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Maja
2009-07-20 14:38
#4

Mutter! Skrattande

Meh, dumt att bli sjuk ju. Sluta upp med det. Bli frisk i stället.

Alex
2009-07-20 14:46
#5

#3 Jaa! Får jag?

#4 Hahahahahaha du är ju knäpp. Som vanligt. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Strumpa
2009-07-20 14:51
#6

#5 Jaa då ;) Man blir otroligt trött. Men lycklig. Haha!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Alex
2009-07-20 14:54
#7

Trött vore bara skönt att bli. Nu är jag sådär mitt emellan - orkar typ inte göra något men alldeles för pigg för att lägga mig. Så att bli tröttare vore inte helt fel faktiskt, kanske jag kunde få sova lite.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
2009-07-20 17:26
#8

*skickar över lite elektroniska kakor*

Men väldigt vad folk håller på att sjuka ner sig. Sluta upp med det. Bums!

elinn
2009-07-20 18:26
#9

Stackars Alex =(

// ElinN

Imasy
2009-07-20 18:32
#10

Du får ta dig en whiskey och gå och sova en stund, så ska du ju må tipp-topp enligt gamla gubbarna som medicinerar sig på detta vis ;)

Jenahbella
2009-07-20 20:52
#11

#10 whiskey funkar till allt!! Oskyldig så rätt så!

Imasy
2009-07-20 20:53
#12

#11

Den enda effekt whiskey har på mig är som kräkmedel ;)

Alex
2009-07-20 22:28
#13

Elias skulle köpa kakor till mig förut, men glömde. Rynkar på näsan Men jag fick nässpray i alla fall, så kanske jag kan få sova inatt. Tungan ute

Whiskey skippar jag nog, det går bara ner när jag har druckit nåt annat alkoholhaltigt innan. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Saga85
2009-07-20 22:47
#14

Koksaltlösning i näsan är mycket bättre och skonsammare (och billigare) än nässpray. Min vän var inne på Life och letade efter en bra, skonsam nässpray. När hon frågade vilken av två sorter butiksbiträdet rekommenderade fick hon svaret koksaltlösning istället ;P

Strumpa
2009-07-20 22:52
#15

#14 Japp, det stämmer. Det är bättre och framför allt inte beroendeframkallande som nässpray. Jag är nässprejmotståndare :D (mest för att flera kompisar är sjukt beroende av det och har pajat luftvägarna totalt..men tar man de bara i max 3 dar så är de ju lugnt, jag vet ;))

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Solaika
2009-07-21 00:04
#16

Hahaha.. nässpray ja.. det är ju en historia försig Oskyldig

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Alex
2009-07-21 12:00
#17

#14 Det är det säkert, jag använder väl en nässpray som är så lite skonsam det bara går antar jag… Otrivin menthol. Fast å andra sidan är det endast när jag är som mest tät, och oftast bara en gång om dagen - när jag lägger mig. Vid riktigt extrema fall kan det hända att jag tar två gånger om dagen, då blir det nån gång under förmiddagen också. Flört

Men beroende har jag svårt att tro att jag skulle bli, då jag aldrig använder det när jag inte verkligen behöver.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Upp till toppen
Annons: