Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 1411 ggr
pernillaa
8/16/09, 3:12 AM

Hemska natt

Misstänker att större delen av medlemmarna här har eller har haft sömnproblem.

Här är det omöjligt att sova.

Ångest upp över öronen och en rädsla för jobbigt katastroftänkande varje kväll. Jag orkar inte se för mitt inre nå mer hur min son blir påkörd och dör, min särbo är otrogen och jag själv ramlar över mitt glasbord och får en glasbit genom magen osv osv. Så inatt väljer jag att vara uppe då jag ändå bara kommer att ligga och vrida och vända på mig i kallsvett. Jag har sånna här nätter till och från då det helt enkelt bara inte är någon mening med att gå och lägga sig.

Ska kika runt här på sajten tänkte jag men orkar inte sitta så mycket. Har sånna problem med ångestvärk och ångestfeber m.m. Och den värsta smärtan sitter i ryggen.

Någon som har tips på vad man kan göra för att roa sig en natt som denna?

Kram på er

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Faxlin
8/16/09, 3:24 AM
#1

Ta ett varmt bad, ja så länge du inte är trött, för jag vill ju itne du ska somna i badet och drunkna.

Själv ska jag jaga värken på flykt med en film tror jag,och så illergos så klart, det fungerar suvernt om man är deprimerad, svårt att vara det med illrar i ens närhet :-)

Hoppas du finner något som hjälper dig i natten. En bok kanske?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
8/16/09, 3:26 AM
#2

Vad jobbigt. Rynkar på näsan Jag lider av ångest själv, dock inte på samma sätt som du. Men tankar har jag så det räcker och blir över, som hindrar mig från att sova och när jag väl sover så drömmer jag ständigt, fullt sammanhängande, verkliga drömmar så det känns som att jag inte sovit alls när jag vaknar.

Har du testat att skriva? Antingen skriva det du känner, eller något helt annat. Lösa korsord, läsa en bok… Forum är ju annars ett bra nattnöje har jag hört… Flört

Lyssna på musik lågt när du lägger dig kan ju vara ett alternativ för att kunna somna lättare, eller i alla fall slippa tankarna. I alla fall jag tänker ofta mer när det är tyst runt mig och känns ensamt. Eller att prata i telefon med din särbo (om ni nu inte sover tillsammans) när ni ligger i sängen och ska sova. Kanske du får lite trevligare tankar. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

pernillaa
8/16/09, 3:46 AM
#3

Tack får era tips! Just nu känns allt för jobbigt för jag är så sjukt trött. Är sovtrött men så fort jag närmar mig sängen eller soffan så blir jag rädd. Sjukt ändå.

Och det är ju lite svårt att sitta på en köksstol och sova. Tyvärr.

Ursäkta om det blir kort svarat på allt men jag är så trött. Är som en zombie, handlar inte om ointresse.

Har sånna problem med en tand också. Förbannade visdomständer alltså, det går aldrig över helt. Har lagt sprit på en bomullstuss i munnen ett tag och passade på att ta mig 2 huttar när jag ändå var i farten.

Ha en bra dag! // Pernilla

AnneN
8/16/09, 5:54 AM
#4

detta kan man fördriva många timmar med http://vlt.se/tidsfordriv/tepz

Annars kan man alltid skriva artiklar till någon iFokussajt Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KitoBonito
8/17/09, 12:52 AM
#5

Mitt favoritsömnpiller är att sätta på en film jag redan sett, som inte är skrikig och action-fylld utan bara lugn, som tecknad film, Disney Klassiker eller liknande. Och så lägger jag mig i sängen, tittar tills jag somnar.

Bäst är ju då om filmen är lång så man hinner somna annars är det jobbigt att sätta igång den igen ..

Detta förutsatt att man har tv vid sängen!

pernillaa
8/17/09, 7:31 PM
#6

Tack för alla era tips. Det blev ingen sömn alls den natten. Har dock sovit inatt men väldigt oroligt och blev dunderpigg och på helspänn när jag gick och la mig. Haha, hade svårt att hålla mig vaken hela dagen men när det sen blev dags att sova så blev jag dunderpigg. Haha. Men sov hos pojkvännen och kom på det sen och blev avslappnad så då dog jag av nästan direkt. =)

Satt länge med det där tepz. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Upp till toppen
Annons: