Annons:
Etiketthistorier
Läst 2978 ggr
ChristineL
2009-08-24 19:43

Lägenhetstitt

Jaha, så igår var jag och min karl i Göteborg för att titta på en lägenhet. En fyra, vilket egentligen känns lite för stort eftersom vi inte bor ihop nu ens och inte har några planer på att föröka oss just nu heller :P Men en lägenhet är en lägenhet och den var billig.

Vi hittade rätt utan problem, ringer på, möts av en engelsktalande indier och presenterar oss och säger att vi skulle titta på lägenheten. Får då till svar att det inte är han som är han som bor där egentligen men att vi får väl titta ändå och han hade ingen aning om att vi skulle komma. Jaha, in i köket som var så litet så man inte får plats ett ett bord ens. Får en chock av den jättejättegamla gasspisen som står där Förvånad Okej, han sa att den ska bytas i december visserligen men who knows? Nästa anhalt är toaletten, som också var väldigt liten och inte innehållande någon dusch. Vardagsrum ser ok ut, sovrum 1 ser ok ut med dörr in till badrum. Litet badkar och vatten till duschen tas från ett handfat. Sen blev det spännande för badrummet hade en dörr till, in till nästa sovrum som väl såg ok ut, och samma med det tredje sovrummet. Sen hittar vi en balkongdörr som inte ser ut som en balkongdörr, utan som en vanlig dörr. Balkongen är på en kvadratmeter, full med fågelskit och en död skata. Hmm. Sen var vi klara.

Området runt omkring så bra ut och det var schysst utsikt iaf…

Annons:
Linn
2009-08-24 20:04
#1

Nu har ni i alla fall börjat med lägenhetstittandet. Man kan ju inte alltid ha tur första gången.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2009-08-24 20:05
#2

Nej, precis. Så ser jag det med. Hoppas man kan få se flera på samma dag också

Saga85
2009-08-24 20:10
#3

Fy så tråkigt. Vad oseriöst det verkade att den som befann sig i lägenheten inte ens var förberedd på att ni skulle komma på titt Obestämd Men det är bara att kavla upp ärmarna och hoppas på bättre tur nästa gång!

ChristineL
2009-08-24 20:35
#4

Ja, verkligen oseriöst! Bara det gjorde ju att man fick ett dåligt intryck av allting. Blev lite för mycket konstiga grejer på en gång.

Telefonkontakt
2009-08-24 20:47
#5

lät verkligen som en mardrömmsbostad. jag som tyckte att den 2a jag följde med och titta på med en kompis var illa :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Angelclaw
2009-08-24 23:33
#6

Var i göteborg är det?

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
ChristineL
2009-08-24 23:40
#7

Södra Biskopsgården

Angelclaw
2009-08-24 23:45
#8

Okej :) Standarden på lägenheterna i GBG är avsevärt sämre än de vi har här uppe t.ex, men jag har för mig att Majorna är ett av de bättre områdena. Hoppas ni hittar en fin iallafall :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

ChristineL
2009-08-24 23:47
#9

Ja, det är möjligt att det är så, jag vet inte, men har sett flera som är bättre än den iaf :P Det blir lite mycket på en gång bara :P

Angelclaw
2009-08-24 23:49
#10

Låte bra :D Jo du hittar nog nåt :D Göteborg är den finaste av våra storstäder om man frågar mig :D Kanske en smula romantiserat då jag inte ser stan så ofta, men jag gillar den :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

ChristineL
2009-08-24 23:50
#11

Ja, jag gillar också Göteborg skarpt! Delvis en av anledningarna till att vi planerar flytt ;)

Angelclaw
2009-08-24 23:55
#12

#11 Jo det är en mysig storstad med småstadskänsla liksom :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Faxlin
2009-08-25 02:16
#13

haha, förlåt att jag skrattar. Men gasspis och död fågel blev lite magstarkt. Jag förstårom ni drog er ur den affären.

Men jag håller tummarna för er, och innan ni vet ordet av hittar ni just eran lägenhet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Saga85
2009-08-25 15:48
#14

*dansar Götebrogsdans* Visst är det en underbar småstadsstorstad Skrattande Majorna är helt klart det härligaste området i Göteborg. Det och Haga, men i Haga är det så gott som omöjligt att få lägenhet eftersom ingen vill flytta därifrån Flört

elinn
2009-08-25 20:12
#15

Det lät lite som en skräckupplevelse. Jag hopps ni hittar något ni gillar nästa gång =)

// ElinN

Angelclaw
2009-08-25 23:11
#16

Fast gasspis är vanligt där tror jag ;)

Haha saga - ser du, jag kan mitt GBG ;P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

ChristineL
2009-08-25 23:19
#17

Jo, jag har hört av andra (såhär i efterhand) som har haft bekanta boendes där att dom också hade gasspis. Men det skulle jag verkligen inte vilja ha om jag bodde sådär! Min egen kan jag väl hålla ordning på men tänk om det är någon annan som slarvar :S

Linn
2009-08-25 23:33
#18

Gasspis tycker jag är coolt. men den ska ju vara fräch och snygg då…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2009-08-25 23:35
#19

Kan tänka mig gaspsis i min sommarstuga, men som sagt, fräsch ska den vara! ;)

Alex
2009-08-26 22:45
#20

Haha, kanske fanns en anledning till att den var billig…? Flört Nä, har man inte ens ork till att göra iordning en lägenhet inför en visning kan man ju inte vara så intresserad av att få den såld/uthyrd.

Hoppas ni hittar nåt bättre snart! Vart bor ni nu?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
ChristineL
2009-08-26 22:54
#21

Ja, nu när jag har tittat den här veckan så blir jag jättemisstänksam mot billiga lägenheter :P Vi bor i örebro nu, men har planer på plugg och jobb i götet. Helst så fort som möjligt :)

Alex
2009-08-26 22:56
#22

Ja okej, trevligt. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Liss
2009-08-27 01:08
#23

Hahahahahhaha!!!! Det lät ju som en toppenlägenhet Christine! Jag hade slagit till direkt.. speciellt om man behöver vatten från handfatet för att ens duscha jue!!! :P

Neeh, biskopsgården har jag fått höra inte alls är bra. :S Nu kommer jag ju inte ihåg vad området hette, som Emmi tipsa mig om när jag hade planer och flytta ner… hum.. men majorna är ju bra iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ChristineL
2009-08-27 08:22
#24

:P

Ja, majorna är ju bra, men där verkar ingen vilja flytta ifrån :P Har bara funnits ett par lägenheter att söka där. Men Vi kämpar på!

Strumpa
2009-08-27 14:27
#25

Jag håller tummarna för er Christine :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

ChristineL
2009-08-27 21:32
#26

Tack Sanna! <3 Nu har vi fått erbjudande om visning på en till, också södra biskopsgården men inte samma gata, en trea som är dyrare så då måste den ju vara bättre :P

Jenahbella
2009-08-27 21:38
#27

kul att du verkar få komma iväg på en del visningar iaf! alltid nåt! hoppas de kommande e bättre än den här första du skriver om! ;)

Annons:
ChristineL
2009-08-27 21:49
#28

Ja, det känns riktigt bra! Även om den här kanske också är skit, så lär man sig alltid något och får erfarenhet av att titt apå lägenheter :)

Saga85
2009-08-28 02:03
#29

Äsch, det finns ju faktiskt bra billiga lägenheter i göteborg också. Utan döda skator och gamla gasspisar.

Hoppas ni hittar en finfin billig sak snart!

ChristineL
2009-08-28 09:20
#30

Jag vill att Jesper ska få jobb så vi kan köpa en lägenhet! Han ska på intervju i Mölnlycke på torsdag :D

Liss
2009-08-29 00:24
#31

Håller tummen för Jesper! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Linn
2009-08-29 01:22
#32

#30 Hur sjutton ska ni få ihop det innan ni har lägenhet där?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Liss
2009-08-29 16:18
#33

Äsch då. Man kan alltid bo i en skolåda sålänge ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Linn
2009-08-30 20:58
#34

Jag gillar hur du tänker Lisette ;D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Liss
2009-08-31 00:24
#35

Ja visst. ;) Eller så snor man någons soffa, som redan bor där. Eller också får dem åka mellan Örebro och Gbg i början.. mindre kul kanske. Men jag röstar för skolådan! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Linn
2009-08-31 00:46
#36

Min röst ligger också på skolådan! Lysande idé!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Liss
2009-08-31 00:47
#37

Det gäller att se det fina i det enkla ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ChristineL
2009-08-31 01:09
#38

I väntan på lgh i götet bor vi i öret, kommer jag in på uni till våren så får jag väl förhoppningsvis studentlägenhet och då får vi väl ha distansförhållande sålänge..,.

Linn
2009-08-31 01:24
#39

du tänker så du. pratade inte du på att din sambo skulle plugga också?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2009-08-31 01:27
#40

Det vet jag inte om jag har sagt? Har jag det? Haha, jo men han har nog funderat på att läsa nån kurs. Det är ju dags att söka sånt snart… Men NU ska jag sova!

Linn
2009-08-31 01:58
#41

Det var kanske det då… mitt minne är rätt kasst.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Loveferrets
2009-08-31 02:54
#42

#26, Har ni tittat på den än ? var den bättre än den föregående hehe ?  Kul när man får erbjudande för en visning av lägenheter, även fast jag bor bra där jag bor så hade jag ändå velat titta på andra, så intressant ju haha. hoppas dock man slipper se nån död fågel o gasspis Förvånad

Linn
2009-08-31 02:58
#43

jag kan svara för sovande christine för jag vet svaret :P

hon ringde de som bor där nu men de skulle vara bortresta under helgen när christine var i gbg så hennes karl ska titta på den på torsdag istället när han ska på arbetsintervju i mölnlycke.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2009-08-31 03:12
#44

#43, Så roligt men då kan ju inte hon se,,, hoppas på bättre tur denna gång. Vet ni om det var många som blivit erbjuden visning på den ?

Linn
2009-08-31 03:23
#45

#44 det vet jag dock inte, hur många som får kika på den. han  får väl ta med sig kameran och fota lägenheten.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2009-08-31 03:26
#46

#45, ja de måste han ju nästan göra då. Men annars kan dom nog komma o se båda 2 senare.

ska bli intressant o höra hur den såg ut, tycker sånt e jättekul ha ha.

Linn
2009-08-31 03:31
#47

ja, lägenheter är spännande. ser fram emot när vi så småningom ska börja leta hus :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2009-08-31 03:35
#48

#47, oooo hus e ju ännu roligare, när ska ni börja ? Vill ni ha renoveringsobjekt eller splitter nytt ? En plans, eller med vån ? Haha bombaderar dig med frågor,, (behöver ej svara om du inte vill)

Annons:
Linn
2009-08-31 03:46
#49

#48 det lär nog dröja några år innan vi börjar leta. vill bo på orust gärna nära vattnet. splitter nytt hade ju vart riktigt roligt men det får vi ju se på då. hade vart kul att bygga sitt eget hus och få välja allting som man själv vill.. jag vill nor gärna ha två vånings. tycker det är mysigt. stor balkong vill jag ha. bygger vi eget hus vill jag ha ett litet bibliotek, gärna med höga hyllor som man kan ha en såndär härlig stege till :) och så vill jag ha glasväggar i vardagsrummet. och i sovrummet eller någonannastans ska det finnas ett stort runt fönster som man kan sitta i. :) det har jag alltid drömt om.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2009-08-31 03:51
#50

#49, Låter som rena drömvillan de där, trist att de lär dröja år innan ni ens ska börja men iofs så kostar de ju en slant oxå ..Har man bara fantasi så kan man ju få de så perfekt om man bygger helt från grunden, drömmer mig bort nu hmhmhmhmhm..

Liss
2009-08-31 03:54
#51

#49 Hehe, ska vi bo tillsammans. Det där lät peeerfekt :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Linn
2009-08-31 03:56
#52

tja, vad sjutton jag är 20 år nu och har inget fast jobb. vi har en helt nyrenoverad trea så det finns plats när det väl tillkommer förökning i familjen. och just i det här läget som världsekonimin är som den är är det väl inte det bästa tillfället att binda sig med gigantiska lån.man kan ju bli av med jobbet…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2009-08-31 04:07
#53

#52, Dock e de nu man ska satsa då räntan e så låg, sen flyttar jag o Simon oxå in hahaha..

Linn
2009-08-31 04:13
#54

Jo, egentligen. men så ska man ju få lån också. men som sagt, eftersom att jag inte har fastanställning än kan det bli svårt att få lån och även att eventuellt betala av lånet. sedan har vi inte bott i lägenheten i mer än snart 9 månader…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2009-08-31 04:17
#55

#54, Sant, det e nog dumt då om inte båda har fast inkomst. Men iofs så kan ju saker hända snabbt så det är nog hucket som stucket samtidigt. Vet min ena bror som bara för ett par mån sen blivit fast anställd så kom de fram nyligen att hälften skulle varslas så då åker han , så himla tradigt.

Annons:
Linn
2009-08-31 04:23
#56

jo, det är väl sant. dom har redan varslat folk på sambons arbete och han är kvar än så länge. men skulle de behöva varsla en gång till och dom måste använda "sist in först ut"-metoden ligger han lite risigt till. annars ör han en alltiallo på jobbet som behövs.

jag själv jobbar i en liten blomsterbutik med enbart min chef. och har hon inte råd att ha en anställd så ryker jag. men vi har gått med ganska rejäl ökning hela året.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2009-08-31 04:29
#57

#56, Ja det är svåra tider idag, hoppas din sambo kan stanna kvar, är han då allt i allo så är det ju super för då har han säkert en del att göra. Kul att det blev ökning på ditt jobb, Känns alltid positvit att höra. Men vi kan hoppas allt blir till det bättre så folk slipper vara rädda att mista jobb o hus o allt vad det nu e. Många får ju flytta oxå för dom har inte råd att bo kvar om en mister jobbet.

Linn
2009-08-31 04:32
#58

jo, det är ju så.

stans äldsta blomsterbutik bytte ägare vilket har gjort att vi fått mycket fler kunder. det gillar vi :)

Både mamma och hennes sambo är arbetslösa för det företaget de jobbade för gick i konkurs men de har som tur är fortfarande råd att bo kvar i huset.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2009-08-31 09:30
#59

Nu kan jag svara för mig själv! ;)

Jag vet inte hur många som blir kallad för visning, men tror att två stycken hade varit och kollat redan samma dag. Och jag var och kollade in området i lördags iaf, såg jättebra ut, skapligt nybyggda hus och jättestora balkonger, det gillar vi! :)

Loveferrets
2009-08-31 16:04
#60

#59, Så roligt hoppas den är lika charmig inuti hehe, Tråkigt att du inte kan följa med o titta bara.

ChristineL
2009-08-31 16:08
#61

#60 - ja, jag får lita på karln helt enkelt ;) men han är bra på sånt, se vad som ev är fel osv

Saga85
2009-08-31 19:31
#62

Du får utrusta din karl med en webkamera eller något och följa med på en virtuell visning Skrattande

Annons:
ChristineL
2009-08-31 19:33
#63

Ah! En smygkamera! :D

Saga85
2009-08-31 19:45
#64

Ja, helst gömd i en portfölj eller något. Och han måste ha på sig en trenchcoat Skrattande

Upp till toppen
Annons: