Annons:
Etikettallmänt
Läst 1130 ggr
Loveferrets
9/30/09, 1:48 PM

Musiksmak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vara kul och höra vilken musiksmak ni alla har här inne.

Själv gilllar jag Country, speciellt ballader, pop/rock, Dansband är ocå en favorit, har medverkat i en del Dansband och gillar att stå på scen.

Bifogar en bild på mig och Black Jack när jag var ute på Turne 2007 he he.

Så vad tycker ni om ?

Annons:
Aviendha
9/30/09, 1:55 PM
#1

Jag är en baldätare, det är allt från Cranberries och Linkin Park till Foo Fighters och Metallica, men jag är nog en rocker i grund och botten. System of a down har allt jag behöver, jag kan skratta, gråta, äta, leva och dö till deras musik!

Alex
9/30/09, 2:00 PM
#2

För mig är det rock som gäller, dock mycket olika inom den kategorin… Rock n' roll, punk, hårdrock, metal… Finns mycket som tilltalar mig. Dock en hel del inom kategorierna som inte gör det också. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
9/30/09, 2:01 PM
#3

intressant

Saga85
9/30/09, 4:55 PM
#4

Jag är rätt så öppen för förslag. Fast tuggummiradiopop, dansband och hårdrock stänger mina öron av sig för.

Har väl mest indiepop/rock - gärna med elektroniskt inslag, men är även en sucker för Edith Piaf och klassisk musik.

Musiken
9/30/09, 5:16 PM
#5

Lyssnar pa det mesta :) Vad jag inte klarar av dock ar ny hip hop och R'n'B som i princip bara handlar om rumpor - inga vettiga texter alltsa. Tuggumipop och extrem screamo eller vad det heter har jag heller inte mycket till overs for. Och Bob Dylan. Jag kraks pa honom.

Liss
9/30/09, 5:59 PM
#6

Jag är oftast en allätare, det beror på vad musiken är till.

Men Rock är det jag lyssnar på allra mest. Och därigenom är det mycket blandat. Både Indie, klassiker, hårdrock etc.

Gillar allt från Metallica, Aerosmith etc till Alkaline trio, Avenged Sevenfold, Volbeat, System of a down, Muse, Billy Talent, Flyleaf.
Och Saosin, The Fray, Joshua Radin, Mando diao, Johnossi, Need to Breathe.

Ja en fin blandning det där :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Maja
9/30/09, 8:50 PM
#7

Oj, oj, oj.. Öhm, just nu är det bara några artister som går om och om igen och det är lite olika stilar där.

Athlete är helt klart favoriten, tätt följd av Coldplay, Muse, Joshua Radin, The Fray och Tiger Lou. =)

Loveferrets
9/30/09, 10:19 PM
#8

Hahaha, jag är nog gammal i denna generation men kul att läsa..

Angelclaw
10/1/09, 12:16 AM
#9

#2 Instämmer till fullo. :)

#8 Gammal?? I denna generation?? Är jag vimsig?? Japp. För jag hängde inte med Skäms

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Loveferrets
10/1/09, 12:19 AM
#10

#9, Jag menar att dom flesta i den yngre generationen gillar ju oftast rock o sånt där medan dom lite äldre kanske inte riktigt kan med det he he. Jag menade inget alltså dumt

Angelclaw
10/1/09, 12:25 AM
#11

#10 haha nej, så långt hängde jag med, tolkade inget dumt i det hela ;) Bara trött och vimsig, haha!! Men nu fattade jag! :D

Det hör inte till åldern det där, det är helt enkelt öronens "smaklökar" som bestämmer! Min mor t.ex är 50 år, vi uppskattar samma musik :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Loveferrets
10/1/09, 12:29 AM
#12

#11, Är man ute på turne eller "mogendans" så är det ofta äldre som är ute och vad jag hört med folk så nästan avskyr dom den musiken som en del av er här tycker om he he.

Angelclaw
10/1/09, 12:33 AM
#13

#12 Fast det beror nog på andra faktorer än ålder tror jag Flört

Jag har inte känt mig redo för "mogendans" ännu, är inte så mogen ;P haha!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
Alex
10/1/09, 12:37 AM
#14

Håller med Tess här, det har snarare med annat än ålder att göra.

Se bara på Sweden Rock, Sveriges största festival, enbart rock- och metalmusik. Det är väl den festival i Sverige med högst medelålder skulle jag tro… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
10/1/09, 12:42 AM
#15

Okej, jag trodde det men jag hade tydligen fel. Kul att smaken är så olika i alla fall.

Jenahbella
10/1/09, 12:47 AM
#16

rock är väl de jag lyssnar på mest :) 

foo fighters, needtobreathe, cky, illscarlett, soad, black label society, blue october, paramore, armor for sleep, tiger lou mm

lyssnar även mycket på country :)

Angelclaw
10/1/09, 12:51 AM
#17

#14 Är ju det jag menar. Moder was there också ;)  Den klassiska hårdrocken kom ju för såpass många år sedan, 60-70 tal liksom, så många gillar sånt än :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Ceciliaolucifer
10/1/09, 3:23 AM
#18

Jag lyssnar på allt ifrån Cookies & Beans till Marilyn Manson.
Jag uppskattar vackra röster, sköna rythmer, och kaxiga texter.

Mest RnB, poprock Cool

Liss
10/1/09, 5:47 AM
#19

#7 Åh, Tiger Lou glömde jag ju :P Eller många jag inte skrev med iof, men iaf. Har du hört Need to Breathe, Maja? Tror du skulle gilla dem.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Angelclaw
10/1/09, 6:03 AM
#20

#18 Rejäl allätare då ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
Ceciliaolucifer
10/2/09, 2:23 AM
#21

#20 Aah ;) men det finn ett glapp som utesluter all Ska/punk/emo/trance.. haha

Angelclaw
10/2/09, 2:36 AM
#22

#21 Punk är ju bra ju ;) eller ja, inte allt, men en del.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Upp till toppen
Annons: