Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 1166 ggr
Musiken
2009-10-13 14:58

Inga pengar :( :( :( :(

Jag har ingaaaa peeeengar kvar!!

Fick mitt studielan (som ska racka till DECEMBER) i augusti, och nu ar allt borta! Rynkar på näsanRynkar på näsanRynkar på näsan

Johns lan var sent, sa jag fick sta for all mat i augusti och september, men jag tankte att han far ju sitt lan snart, sa det loser sig. Passade pa att kopa lite roligheter och nya klader nar jag anda hade pengar eftersom jag antog att det inte skulle vara nagra som helst problem da jag vanligtvis inte blir pank forrens framat jul.

Men nar Johns lan kom sa visade det sig att det knappt tackte hans hyra ens… Sa han har inga pengar heller…

Och sen blev Lotta sjuk och fick ju lov att avlivas, och den vetrinarrakningen var inte rolig, om man sager sa….

Och nu maste jag kopa en massa grejjer for att klara av skolan, plus att jag maste trycka en bok.

Sitter nu med 3000kr som ska tacka rakningar, mat och tryckandet av en bok fram till december. Hur f*n ska det ga ihop?! Rynkar på näsan

Annons:
Faxlin
2009-10-13 15:04
#1

Usch vad hemskt för dig. Förstår precis hur du sitter. Där har man nackdelen med attde betalar ut allt på en gång och inte månadsvis. Har för mig att i Sverige kommer allt månadsvis i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2009-10-13 15:05
#2

Usch låter inte alls roligt..
Kan du inte få hjälp av dina föräldrar?

// Liinda

Musiken
2009-10-13 15:11
#3

Ja, det ar verkligen jattedumt att allt kommer pa en gang! Visserligen ar det smidigt i.o.m. att alla hyresvardar vill ha hela terminens hyra innan man flyttar in, och det hade ju inte varit mojligt om bidraget betalades manadsvis, men ja, just nu hade jag verkligen onskat mig utbetalning varje manad istallet! :(

Och jo, mina foraldrar har lovat mig lite forsenade fodelsedagspengar, men det handlar inte om mer an 1000kr eller nagot, och det kommer jag ju inte langt pa :( De har knappt om pengar de med iom att pappa fatt lov att ga ner pa halvtid och mamma till 75% :(

Loveferrets
2009-10-13 15:36
#4

Ingen annan du kan låna av så länge heller då ? Tradigt när det blir så, måste tryckandet av boken ske nu eller kan du skjuta fram det på nått vis ?

Alex
2009-10-13 15:53
#5

Men fy vad jobbigt! Rynkar på näsan

Hoppas det löser sig för er!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Saga85
2009-10-13 16:49
#6

Usch, fy vad jobbigt! Hoppas det löser sig på något vänster! Jag ska försöka skicka över en massa massa god tur till dig Kyss

Annons:
Musiken
2009-10-13 17:46
#7

Tyvarr kan jag inte skjuta pa tryckandet av boken, den maste vara fardig innan jul :(

John ska ansoka om studentlan fran banken iaf, sa hoppas pa att han far det. Da ar det £2000 och under 3 ar utan ranta, och det ska vi nog lyckas betala av :)

Alex
2009-10-13 18:05
#8

#7 Håller tummarna för att det funkar!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Thiah]
2009-10-14 01:30
#9

håller alla tummar jag kan för att det lyckas med lånet.

Jag tycker ofta att studenter har det så otroligt jobbigt mot vad de skulle behöva ha när det gäller studielån (och möjligheter till kanske ett extra lån någon månad…). Speciellt till folk som verkligen försöker och som vill klara sig utan bidrag(som ni). Jag har själv varit student men är så otroligt lyckligt lottad att jag har föräldrar som har möjlighet att hjälpa mig om jag behöver.

Hoppas allt går bra för er.

Upp till toppen
Annons: