Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Allmänt Artikel snack / tips Bilder... Dagens ros Dikter Djur Filmer, TV & Böcker Historier Lekar Natt mums Om Nattsudd.iFokus På löpsedeln Samlingar Sömn/Sömnproblem Tankar & Funderingar Tävlingar / Bidrag Veckans tips YouTube
Allmänt

Hela köket doftar

2009-11-04 20:40 #0 av: Chestnut

Nu har jag kämpat ordentligt, köket ser ut som en krigzon men det är det värt :P

För det doftar UNDERBART! Har varit duktig och gjort äppelmos med kanel i :) Tog en sisådär 50 min att skala ett äpple så det blev bara lite mos ^^ Men det gör inget för det doftar så gott..

Frågan är bara vad jag ska använda moset till :P Förslag? Äter aldrig äppelmos..

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2009-11-04 20:53 #1 av: Faxlin

Äppelmos brukar vi använda på gröt faktiskt. det är otroligt gott.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2009-11-04 21:03 #2 av: Chestnut

#1 Äter inte gröt... Eller jo, risgrynsgröt! :D Ska prova att ha lite mos på det ^^

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2009-11-04 21:07 #3 av: Salladshataren

Rulltårta :P

Anmäl
2009-11-04 21:12 #4 av: Chestnut

#3 Försöker att komma bort från sånt där farligt sött Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2009-11-04 22:31 #5 av: Saga85

Åh, hemmakokt äppelmos med kanel är världens godaste! Har Saga upptäckt först i höst - trots att marken blivit täckt av hundratals äpplen som hamnat i komposten de senaste 20 åren...

Jag brukar köra moset i gröt eller till musli. Men man kanske borde testa sig fram lite. Jag tycker mig ha hört talas om att servera en klick äppelmos till typ kött/stek/file. Men annars...pannkakor? Glass? Våfflor? Eller vad sägs om gurkstavar doppade i äppelmos. Eller äppelmosmilkshake. Eller äppelmos till tacos. Eller...eller...alltså. Någonstans kanske man träffar jätterätt.

Fast själv nöjer jag mig med äppelmos till gröten eller muslin. Tungan ute

Anmäl
2009-11-04 23:22 #6 av: Chestnut

#5 Till köttbit vet jag att det är gott, är så jag är van vid att äta äppelmos :) Men tacos vette tusan ;) haha

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2009-11-04 23:53 #7 av: Saga85

Man ska inte säga att det är äckligt innan man har smakat, som min mor jämt sa ;P

Jag har f.ö. tyckt att äppelmos är snuskigt äckligt hela mitt liv. Tills jag gjorde egen. Smakar ju inte alls likadant som den där färdiga geggan Förvånad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.