Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 578 ggr
Alex
2009-11-27 23:04

Långväga telefonsamtal

I somras fick jag under en period telefonsamtal från något okänt, utländskt nummer. Då min pappa befann sig i Singapore så svarade jag, i tron om att det kanske var han (visste inte då vilket landsnummer Singapore har). Men när jag svarar hörs bara nåt otydligt mumlande bland allt brus och sen bryts det. Samma nummer ringer igen, jag svarar igen (med ett svenskt 'Hallå' som första gången) och den gången hör jag tydligt att det inte är min pappa, utan nån som säger något på ett främmande språk. Personen lägger på igen, och jag räknar väl med att människan fattar att han ringt fel. Men nejdå, det fortsätter ringa, från samma nummer. Dock svarar jag inte nåt mer, utan låter det ringa. Det hände några gånger om dagen i några dagar, från samma nummer, som för övrigt visade sig vara från Irak. Spännande…

Men men. Tillslut gav väl människan upp i alla fall. Inga mer samtal från Irak. Men så ringde det ikväll. Jag är inte den som kollar så noga på mobildisplayen innan jag svarar, utan registrerade ungefär bara att det var ett nummer och svarar med ett 'Hallå' och blir besvarad med ett klick. Personen i andra änden lägger på. Alex kollar på numret, ett till sånt där spännande utländskt nummer, men varken Singaporiskt eller Irakiskt. Nä, den här gången var det tydligen någon från Somalia… Och jag skojar inte. Personen har ringt mig 20 gånger nu på mindre än en timme (nej, jag har inte svarat fler gånger).

Alltså, vad är problemet? Först och främst, hur tusan får de tag på mitt nummer? Och varför i hela friden fortsätter de ringa när det är så extremt uppenbart att de ringt fel (inte tusan fortsätter man väl ringa till nån som pratar ett helt främmande språk…?)

Vad vill de mig? Obestämd

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Loveferrets
2009-11-27 23:57
#1

Ev kan det vara nått företag som fått fel på deras telefonsystem, de har nämligen inträffat mig oxå o då hörde jag att det kan hända sådär.

Om detta inte upphör så ring ditt telbolag o förklara läget så ska dom kunna spärra det numret som rings till dig.

Alex
2009-11-28 00:01
#2

Mjo, måste väl vara nåt sånt… Känns ju inte som att det är några privatpersoner från Irak och Somalia som sitter och envisas med att ringa mig så mycket. Tungan ute Men får väl se. Fortsätter de inte ringa känns det ju inte värt att spärra ett nummer.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Musiken
2009-11-28 00:02
#3

Eller sa kanske de har tagit det har med "vi vill ge dig 100 miljoner, skicka bara dina bankuppgifter till oss"-mailen till en helt ny niva? ;)

Eller, om man vill lata fantasin flyga ivag ordentligt sa kanske ditt nummer ar valdigt likt nagon storfrasare inom en smugglarliga som koper in droger och annat roligt fran hela varlden? :P

Loveferrets
2009-11-28 00:06
#4

#3, fy sjutton, lät ju mindre bra, hoppas verkligen inte de e så.

#2, Ja jag tror helt klart de har blivit nått fel i nått system där, nä om de slutar e de ju ingen vits att spärra numret men jag menade om de fortsatte.

Jag hoppas de avtar i alla fall för de e döjobbigt.

Alex
2009-11-28 00:07
#5

#3 Haha det där sista lät kul! Fast då ska det ju vara en storfräsare i Sverige om det ska bli rätt… Tungan ute

Fast jag måste ju säga att jag inte förstår varför de lägger på när man svarar om de skulle vilja nåt. ^^ Och speciellt inte varför de ringer igen, när det är så uppenbart att det är fel första gången… Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2009-11-28 00:10
#6

#5, för jag tror nämligen att det har blivit nått fel i nån telefonline/system, de hörs nämligen som att dom lägger på fast i själva verket e de ej så, de e nått galet med kopplingarna till o från typ. svårt o förklara va jag svammlar om hehe.

Annons:
Upp till toppen
Annons: