Annons:
Etikettallmänt
Läst 1106 ggr
LiindaH
11/17/09, 11:45 AM

Dagens värsta jobb.

Tittade på nyheter då dom pratade med en tjej som försökt att ta självmord. Sedan dyker det upp en forskare.
Förstå att jobba som självmordsforskare.
Att man inte dör själv.
Vem orkar den pressen?

Så dagensv värsta yrke; Självmordsforskare.

// Liinda

Annons:
ChristineL
11/17/09, 12:55 PM
#1

Men hur kan man vilja bli det? Det känns ju inte särskillt upplyftande…

LiindaH
11/17/09, 2:25 PM
#2

Nej inte riktigt…
men hon såg ut att vara en väldigt glad person!
hmm

// Liinda

Faxlin
11/17/09, 2:30 PM
#3

Tror man måste vara en väldigt glad och självsäker individ för att kunna ha det jobbet. Det är som sagt inget som låter väldigt upplyftande. Men jag kan tänka mig att det ger otroligt mycket att jobba för att vi ska kunna få slut på självmorden. Kanske kan hon genom sin forskning rädda någon.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenahbella
11/17/09, 3:09 PM
#4

jag skulle kunna tänk mig att jobba som det. men de e nog ett väldigt väldigt svårt och tufft jobb!

Saga85
11/17/09, 5:36 PM
#5

Fy, man kan ju deprimerad för mindre Förvånad Men helt klart ett viktigt ämne. Känner likadant för psykologer, teraputer och andra problempåstötare. En vän till mig är socionom, och började gå i egen terapi när hon praktiserade som socialsekreterare.

Alex
11/17/09, 6:21 PM
#6

Det lär ju vara ett jobbigt yrke i alla fall… Men antagligen ganska bra, om man kommer någonstans. Och om man är en psykiskt stark person kanske man kan leva på den lyckan man får när/om man lyckas få fram något som kan hindra några självmord. Glad

#5 Jag tror i stort sett alla psykologer och liknande går och pratar med någon annan emellanåt…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Saga85
11/17/09, 7:33 PM
#7

#6 Det tror jag med. Annars skulle man väl gå under som människa eller något. Bara sitta dag in och dag ut med problem problem problem. Sen tror jag dessutom att en hel del som väljer sådana yrken själv har haft erfarenhet av någon form av psykiska problem (antingen själv eller någon anhörig).

regskylt
11/18/09, 2:18 AM
#8

jag tycker att det låter intressant

Upp till toppen
Annons: