Annons:
Etikettallmänt
Läst 1594 ggr
Loveferrets
2009-12-31 00:38

Nyårsafton

Ska ni hitta på ? Hade glömt de var den 31 haha.

Vad äter man den dan ? Ska man köra på julskinka igen hehe ? Kom gärna med förslag.

Ska ni köpa raketer ? Tycker själv det är onödigt då många djur blir skrämda av det.

Annons:
Leffe
2009-12-31 00:45
#1

Här blir det macka med julskinka och senare räkor. Kanske en Janssons frestelse också

Loveferrets
2009-12-31 00:56
#2

Hmhm okej Räkor gillar jag inte o janssons känns för "mycke jobb" hehe, fler förslag ?

Ska ni köpa raketer ?

Leffe
2009-12-31 01:04
#3

Här köps inga raketer. Vill helst förbjuda dem. Jag har djur hemma

Faxlin
2009-12-31 01:18
#4

Jag ska laga till lite kött och så blir det klyftpotatis och vitlökssås. Lite sallad och vitlöksbröd.
Raketer har sambon, men inga som låter så de skrämmer djur då vi inte vill skrämma några djur med höga smällar och sådant. Våra är bara färgrikt fina men utan ljud.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2009-12-31 01:37
#5

#4, Så gott de lät, vad för kött hade ni tänkt ?

Faxlin
2009-12-31 01:39
#6

#5: Då vi blir flera stycken fr det bli både sjömanbiff och fläskotlett

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Loveferrets
2009-12-31 01:59
#7

#6, aha,

Solaika
2009-12-31 02:37
#8

Jag jobbar natt.. så här händer inte mycket.. mat.. ptjah.. om det blir att äta med gubben hemma så tinar vi nog en oxfille.. annars har jag ingen aning..

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveferrets
2009-12-31 04:14
#9

#8, oxfile e så himla gott men är det inte svårt att få till den ordentligt så den inte blir torr, ? har för mig resturanger brukar fråga hur man vill ha den. Jo men visst e de oxfile ? Jag brukar säga Medium då men hur får man de, kan du ge en bra beskrivning ?

Jag trodde man hade nått speciellt den dan, samma som på julafton då de ofta e skinka som standard,

Faxlin
2009-12-31 04:25
#10

#9: Ofta så är nyr bara ett tillfälle där man brukar äta lite extra gott. Kanske en tre rättersmiddag. Oftast om man går ut på resteurang eller på olika evenemang under nyår så är det tre rätters som är nyårsbuffen liksom. Sedan vad man har som huvudrätt är mer vad man själv ser som lyxigt och gott.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2009-12-31 05:28
#11

#10, ah okej. Tänker dock inte fixa en trerätters meny till mig själv Skrattande heller inte gå ut o äta, tänkte mig nått att göra hemma. Fläskotlett lät gott oxå men de äter jag ju då o då. Hmhm kanske sjömansbiff då Flört

Solaika
2009-12-31 13:31
#12

#9 Jag kan inte det där i huvudet.. men det har med temperaturen i köttet att göra så man bör ha en bra stektermometer. Om köttet är medium så är det lite lätt blodigt.. alltså rosa i mitten. Ska vara iaf. Jag föredrar well done. Klarar inte av rosa kött.

Jag tror att en väldigt vanlig maträtt på nyår är just oxfilé och ofta potatisgratäng. Om man tittar i reklamblad från affärerna så ser man att det är många som har good price på oxefille just nu.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Musiken
2009-12-31 14:28
#13

Japp potatisgratang ar standard! :P Mamma koper jattegod fardiggjord i pase, och sa fixar hon antingen kyckling eller oxfile till :)

Annons:
Loveferrets
2009-12-31 19:05
#14

#12, Jaha då får jag investera i en stektermometer. Jo jag vet det är lite rosa i mitten men jag gillar de bäst, blir så saftigt då, En gång beställde jag välgjord men de tyckte jag var torrt haha !

#13, Ok bra att veta, finns faktiskt enligt mig då, många färdigjorda potatisgratänger att köpa.

Men det blir bestämt att det blir smörgåsar, lägger ihop dom med champinjoner, skinka, ananas o ost, sen läggs dom på en grill, jättegott !! Skrattande

bluemary
2009-12-31 21:09
#15

Gör inget speciellt. Skriver lite här och tittar på Simpson.Gråter

Musiken
2009-12-31 22:46
#16

Hoppas allas nyar blir bra nu. Efter manga om och men sa har vi antligen hittat en fest att ga pa!!! :) Ar inte alls pepp, och John ar sur, och jag ar sur, men man kan ju alltid hoppas pa att det blir ok iaf..

Loveferrets
2010-01-01 13:50
#17

Hoppas ni hade en trevlig nyår med god mat o vänner.

Tänk, nu är det 2010, fy va tiden går !

Saga85
2010-01-02 20:55
#18

Jag hade ett jättesoft nyår. En vän och min ena syster tittade förbi, lagade lasagne och drack vin. Strax innan tolvslaget stack min syster till en fest, och jag och vännen åkte med till ett nattöppet Statoil. Firade tolvslaget på vägen hem, skålade med rödvin i plastmuggar och blåste serpentiner över vägen. Sen hem och drack mer vin, ringde upp en "bortglömd" gemensam vän och kollade på film tills halv fem på morgonen.

Upp till toppen
Annons: