Annons:
Etikettallmänt
Läst 1651 ggr
ChristineL
2009-12-22 17:59

Julen är skit!

Långt och argt!

Jaha, så var min jul i örebro förstörd, innan jag ens satt mig på tåget dit. Och nu kommer jag inte göra det heller. Mamma ringde och ungefär detta utspelades: (M=mamma, C=jag)

M: Jaha, skulle du komma ikväll eller?
C: Ja, men självklart, det har jag ju sagt.
M: Ja, vad blir det för tid då?
C: Det har jag inte i huvudet, men jag mailade ju dig. E har biljetterna (min kompis som jag åker med)
M: Jag kan väl inte komma ihåg vilken tid det är!
C: Jag tror det blir runt 21 iaf…

[…]

M: På juldagen kommer T, T och W (min bror med fru och barn) och då ska jag minsann tala om för er hur jag känner mig som mamma! Ni har fått si och så mycket pengar och ni är bara otacksamma, jag får bara skit för allting.

Osvosvosv, hela tiden om hur mycket vi fick och hon inte fick nånting tillbaka, hur länge hon har varit ute och handlat och inte hittat det hon ska ha till jul och hon har inte julpyntat och hon får ingen hjälp med maten, inhandlandet eller datorn eller vad det nu kan vara. Jag bara fick nog! Jag inte bara sätta mig på tåget göteborg-örebro så fort det är nånting, jag har två bröder som bor där som, ja, de har mycket att göra just nu båda två men borde kunna avvara lite tid till henne. Sen kommer hon och säger att hennes väninnas barn minsann kan lämna jobbet hur som helst för att hjälpa till med bilen or whatever. Ha! Ja, det låter ju troligt. Jag vet inte vad jag ska göra för att hon ska bli nöjd? Jag kan inte säga mer än tack för allt hon har hjälp till med. Och jag är verkligen tacksam!

Arrgh! Vet inte var jag ska ta vägen! Behöver jag säga att jag inte kommer sitta på tåget 18.02?

Annons:
Loveferrets
2009-12-22 18:14
#1

Så tradigt att det blir så, ska du då sitta själv under julen ?

ChristineL
2009-12-22 18:21
#2

Jag följer med sambon till Vadstena imorron och firar med en del av hans familj.

Loveferrets
2009-12-22 18:33
#3

Okej men då sitter du inte själv i alla fall, Hoppas ni kan prata igenom saker o ting sen för det är aldrig kul att vara osams.

Alex
2009-12-22 18:38
#4

Men fy vad trist! Nej det låter ju svårt att göra henne nöjd, hon borde ju förstå att du inte kan komma hur och när som helst när du bor så långt bort. Jättetråkigt att det ska behöva bli så. Rynkar på näsan Men hoppas du får en bra jul i alla fall, och att ni kan lösa det hela!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ChristineL
2009-12-22 19:54
#5

Tack hörrni! Har svullat pizza nu så känns lite bättre av nån underlig anledning. Men ändå, värst är att jag inte får träffa mormor och brorsdotter :(

Alex
2009-12-22 19:55
#6

Kan du inte åka och hälsa på dem efteråt då?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
ChristineL
2009-12-22 19:58
#7

Jo, får se när det blir. Har det väldigt tajt ekonomiskt nu så det går inte pga det. Men jag har en provanställning från 4/1 så förhoppningsvis kommer jag ha både tid och råd lite framöver :)

Salladshataren
2009-12-22 21:23
#8

Tycker din mamma låter som en barnunge, iallafall om det där med hur mycket julklappar och pengar ni får Obestämd

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Musiken
2009-12-22 21:48
#9

Nej vad trist :( Hoppas att du far en trevlig jul med pojkvannen iaf :)

ChristineL
2009-12-22 21:49
#10

#8 - Ja, för egentligen vill inte hon ha några materiella ting, hon har en väldigt speciell (läs dyr) smak när det gäller grejer och nöjer sig inte med vad som helst, det har hon själv sagt så alltså vill hon inte ha några julklappar eller födelsedagspresenter. Så alltså kan jag inte göra mer än att säga tack. Självklart att jag kunde komma över och fixa med datorn när jag bodde tjugo minuter ifrån henne. Men nu gör jag inte det längre, och hon hade visst räknat med min "hjälp" på den fronten nu i dagarna.

Faxlin
2009-12-22 21:55
#11

Men gumman då. Tänker på dig i alla fall. Kramar om

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ChristineL
2009-12-22 22:29
#12

Tack Åsa! Jespers familj lär ju dock undra lite när jag inte skulle med från början och nu helt plötsligt ska jag det :P Men jaja, dom är trevliga iaf :)

Jenahbella
2009-12-23 17:17
#13

uss va tråkigt christine! :/ jag känner verkligen med dig!! 

jag har själv ändrade planer, hade tänkt vart hos min mamma på förmiddagen å sen följt med elias till hans bror på dagen.

när jag ringde min mamma idag för att kolla om de va lugnt så fick jag veta vilken stor besvikelse jag var som missat jularna innan och hur dum jag var som inte kunde va hela den här julen nu när vi skulle fira hos henne.
de två jularna jag hade vart borta innan trodde jag inte va så farligt att jag missat, men de fick ja ju reda på nu…
nu har jag ingen lust alls att åka. men gör de iaf. åker redan ikväll..
nu har elias iofs blivit sjuk så de hade väl inte blivit att åka till hans bror ändå..

Annons:
Strumpa
2009-12-23 19:59
#14

Usch, det verkar som julstressen påverkar många på fler än ett sätt! Glöm inte bort att ni är lika älskade ändå, det kan lätt bli fel med ord!

Hoppas alla får en riktigt trevlig jul! Kyss

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Linn
2009-12-23 22:04
#15

jadu Christine, julen är bara vidrig! detta är sista julen jag spenderar flängandes hit och dit och stressar som enn idiot.

Tänker på dig Christine och saknar dig.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Liss
2009-12-23 22:45
#16

Jag förstod att det var något sådant här, när jag fick messet. Tråkigt att det ska tas upp när du äntligen kommer hem, och hon ist kan ta vara på tiden med dig.

Men nu får du i alla fall ha en great jul med sambon din :) Puss på dig igen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Loveferrets
2009-12-23 22:46
#17

Håller med, julen e inte rolig alls.

ChristineL
2009-12-25 23:26
#18

Ni är så söta! Nu är vi hemma iaf :) Jag fick tom julklapp av Jespers moster som jag bara träffat en gång! Kände mig verkligen välkommen där :)

Nästa jul stannar vi också hemma hos oss.

Puss på er!

Upp till toppen
Annons: