Annons:
Etikettallmänt
Läst 3584 ggr
Linn
2010-01-15 10:32

Vad gör du nu? #18

200 inlägg tyckte jag blev för segt att ladda..

Jag sitter på jobbet. Kom lite tidigt så jag tänkte att jag kunde uppdatera mig på nätet en sväng.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Salladshataren
2010-01-15 10:56
#1

Mår så sjukt dåligt…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Faxlin
2010-01-15 12:21
#2

#1: Vad är det då som hänt?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Salladshataren
2010-01-15 12:27
#3

#2 Känner mig tom och innehållslös. Har ingen tro på framtiden, helt enkelt Rynkar på näsan

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

LiindaH
2010-01-15 13:23
#4

Känner mig som salladshataren åh blandar det med tårar och hat. Allt är bara så jävla kasst i detta liv.

// Liinda

LiindaH
2010-01-15 14:17
#5

Ska sy en bädd till hundarna..

jag vill ha mera typ :(( .

Bara måste sy för att komma på andra tankar.

MEn det går fan inte bra alltså

// Liinda

Musiken
2010-01-15 15:51
#6

Bleeeeeuuuurggghhh.. Positiva klubben har idag!

Annons:
LiindaH
2010-01-15 15:56
#7

Jajjemensan. Nu är iallafall första hundbädden klar. Eller ja nästan, fattas fyllning, så får fixa nytt sådant först.
Så nu ska jag städa i mitt pyssel rum, för att sedan städa Ottos bur och sedan där någonstans måste jag ställa tillbaka allt i hallen!
åååh åååh sen ska jag…. jag har inte den blekaste.

// Liinda

Saga85
2010-01-15 16:15
#8

Får jag också vara negativ? Telefonen ringde, och jag slängde som vanligt telefonen under madrassen. Bara för att inse senare att det var från kollektivet jag mailade igår Skäms Så nu måste jag samla mod att ringa upp, eller vänta tills det ringer igen.

LiindaH
2010-01-15 16:23
#9

Saga då… Du klarar det.. Tänk va mycket skönare det kommer kännas efteråt. får man fråga va för kollektiv?

// Liinda

Saga85
2010-01-15 16:24
#10

Det här!

Ja, jag ska klara det. Först ska jag göra lite morgonkaffe och ta en morgoncigg, så kanske jag blir redo…

LiindaH
2010-01-15 16:27
#11

Jag håller tummarna för du :)

// Liinda

Jenahbella
2010-01-15 16:28
#12

kom hem från jobbet nu, äntligen helg!!

LiindaH
2010-01-15 16:36
#13

Saga; Verkar fränt ;)

Fnuha; Välkommen..

Jag och sambon ska äta MAT. Vi insåg att vi inte ätit riktig mat på typ 2 dagar. Åh bara ätit någon enstaka macka var.. Hmpf

// Liinda

Annons:
Loveferrets
2010-01-15 16:49
#14

Dricker kaffe för att vakna till liv

Bra val Linn att du starta en ny tråd he he.

Saga, fick du tag på dom ?

Linda, du måste äta bättre, inte bra o bara kränga mackor.

LiindaH
2010-01-15 17:03
#15

Jo men nu har jag ätit.

// Liinda

Faxlin
2010-01-15 17:05
#16

Ja här var vi positiv idag. Eller inte.

Något positivt var att jag fick tag i alla jag skulle få tag på och intyget kom fram som det skulle idag. Så nu ska det postas till facket bara. Så har jag pratat med alla berörda parter och jag kommer få mer i ersättning, men hur mycket vet de inte ännu, men den kommer jag få för hela tiden i alla fall. Så det var lite positivt i allt skit liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
2010-01-15 17:18
#17

Så skönt Åsa! Krånglar de mer får du bussa illrarna på dem!

Saga har inte ringt än Skäms

Loveferrets
2010-01-15 17:21
#18

Kanon Linda

Åsa, såunderbart att höra att du kommer få mer i ersättning o precis som Saga säger, annars får du bussa pälsarna på dom hehe.

Saga, RING RING RING

Faxlin
2010-01-15 17:23
#19

#17: Skulle vara eris då, min lilla vakt iller. Fast även hon kan visa sina gulligare sidor. När vi var i Stockholm fick jag sms från Kerstins son där han frågade om Eris bitts. Jag såg inte smset på en gång så jag svarade när jag såg det att ja det kan hon och hårt. Då skrev han svar, då tycker hon nog om mig för hon har pussats med mig i fem minuter nu :-) Så han är liksom mig helt kär i denna lilla mörka skönhet. Ja Eva är också liiiite kär i Eris. hihi

Men Saga, jag lovar. de bitts inte om du ringer. Säger som Pumba, lämna ditt bakomflutna framför dig. :-)

#18: Japp det känns bra, riktigt bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2010-01-15 17:26
#20

¤19, hahaha, så härligt o höra, säger ju att hon e underbar på alla vis, inte bits hon inte hahaha.

Tror jag vill låna henne ett tag så jag kan känna hur de känns o bli ompysslad.

Annons:
Faxlin
2010-01-15 17:28
#21

#20: Tror inte att det är just henne du vill låna. För om du tyckte att Simon var krävande så är det inget mot vad Eris är. Hon är en verkligt krävande tös.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2010-01-15 17:45
#22

#21, han var inte krävande, tror inte Eris e de hellre hehe. Jo de e hooooon jag vill haaaaaaaaaaaa

Faxlin
2010-01-15 17:47
#23

Exakt, Simon var inte krävande. Men eris är det verkligen :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2010-01-15 18:00
#24

hahaha nä då, de blir så bra så…Flört

LiindaH
2010-01-15 18:23
#25

Tummen upp för Åsa :)

// Liinda

Saga85
2010-01-15 18:24
#26

Hehe, jag lämnade mitt bakomflutna framför mig och ringde. Blev dock bortklickad. DISSAD! Fast hon ringde upp någon minut senare. Lät trevligt, även om det var lite skeptiskt med djuren. De har någon kattallergiker, men jag ska dit nästa vecka med Maja och kolla läget. Sköldpaddorna får nog stanna hemma dock. Blir nog lite trångt annars. Huset ligger dock inte mer än en kvart-tjugo minuter från mina föräldrar, så det ska väl inte bli alltför svårt att ta hand om dem ändå ;P

LiindaH
2010-01-15 18:25
#27

Heja Saga :)
Hoppas då allt går bra :)

// Liinda

Annons:
Faxlin
2010-01-15 18:32
#28

Håller tummarna för dig Saga. Super att du gjorde som jag och Pumba sa :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
2010-01-15 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Åh jag hittade nyss ett kort ..
Det fick mig att lé :)

// Liinda

Linn
2010-01-15 20:28
#30

hemkomen från jobbet. väntar på att maten ska bli klar, är hos mamma så jag slipper laga mat.

i morgon ska jag och sambon hem till pappa. han har fixat en bil till oss… vi vet inte vad det är, han står för den och betalar den, vi betalar av när vi kan och så mycket vi kan och det får ta den tiden det tar. en krocksäker kombi, 97a med helt nya vinterdäck (såldes med sommardäck). Tja, det är väl det jag vet om den än så länge, jo just det, den är blåmetallic. Får se i morgon vad det är för bil.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2010-01-15 22:33
#31

har nu på mig: tre par leggings, mjukisbyxor, två par sockar, två linnen, en t-shirt, en fleasetröja, och en munktröja. det är 22 grader här inne. efter att jag fick på mig flease tröjan fryser jag som tur är inte längre… Någon som vill donera lite underhudsfett?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2010-01-15 22:58
#32

Saga, hoppas de ska gå bra o att Maja visar sin bästa sida när du ska dit. Lycka till !!

Faxlin
2010-01-15 23:07
#33

#31: Jag har massor att skänka bort. Har du någon aning om hur vi fixar det?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2010-01-15 23:09
#34

skänk lite till mig, jag behöver Tungan ute

Annons:
Saga85
2010-01-16 00:10
#35

#29 Naw, så söt. Vem är det?

Saga kan också donera lite fett. Lårfett någon? Bytes gärna mot lite muskler.

Åh, nu är jag pissnervös. Väntar bara på ett kort mail "Nej". Eller att de kommer tycka jag är skittrist och inte vill ha mig i sitt kollektiv. Eller att kattallergikern ska få en hyperchock bara genom att se på mig.

Loveferrets
2010-01-16 00:12
#36

#35, Håller tassarna stenhårt här hemma, dom skickar ett meil med ett JA.

Chestnut
2010-01-16 01:09
#37

Någon vaken fortfarande tro?

Som om det inte vore tillräckligt med all annan skit har min mage säckat ihop totalt. Haft två pissdagar med noll sömn nu. Jobbigt! Kan knappt äta något heller, allting gör ont..

Men något positivt - har länga grubblat på om jag ska hoppa av gymnasiet och börja om till hösten och har nu bestämt mig för att göra det. Det blir nog det bästa även om det känns läskigt just nu :P

Och dagens höjdpunkt - Har kikat lite på läkarutbildningar utomlands, hittade flera som verkade jättebra. Nackdelen är dock engelskan (urkass på engelska, haha) men ska jobba med den. Men det bästa var när jag gjorde ett gammalt antagningsprov till ett universitet i Slovakien, man behövde ha 50% för att gå vidare till nästa steg. Jag kunde alla frågor klockrent förutom 1 (!) av 40 st. Skrattande Var frågor inom kemi och biologi, har bara grundskolans biologi och halva kemi A med mig och fixade iaf så pass =) Kändes lugnande.

Med vänliga hälsningar
Chess

Faxlin
2010-01-16 01:14
#38

Japp jag är vaken. Värken ger mig ingen ro så jag sitter där jag sitter.

Skönt att du har kommit underfund med vad du vill. Är nästan mer jobbigt att gå och inte veta vad man ska göra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chestnut
2010-01-16 01:19
#39

Usch ja, gå och ha ont är inte kul.. :( *KRAM*

Precis, livet blir så mycket lättare när man vet vad man vill, jag vill bli frisk inte vara sjuk och sönderstressad av skolarbete jag inte orkar med! :)

Slötittar på Navy CIS nu, inte ett av de bästa avsnitten men det duger :P

Med vänliga hälsningar
Chess

Faxlin
2010-01-16 01:26
#40

Kramar tillbaka. Kanske ska göra som dig och kika lite på tv. Som sagt var blir inte bättre av värken att man sitter still på samma ställe heller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chestnut
2010-01-16 01:33
#41

Tv är bra med en mysig filt runt sig =)

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Loveferrets
2010-01-16 04:48
#42

Vaknade av mardrömmar som vanligt så nu sitter man här igen.

Beklagar Åsa, hoppas du snarkar gott nu o kunde somna från värken en stund, kramis

Musiken
2010-01-16 06:27
#43

Amanda, sok till Bulgarien. Har en kompis som pluggar till lakare i Budapest och sager att det ar toppen! :)

Sjalv ater jag wrap och har nyss kommit hem ifran en fest. Skippade piller idag och har atit for kung och fosterland! Kanns viktigare att bibehalla min fysiska halsa an min mentala for tillfallet.

Linn
2010-01-16 10:48
#44

Jag sitter på jobbet, påpälsad, här är det inte många grader varmt inte. Åsa, jag har inte riktigt klurat ut hur vi ska överföra underhudsfettet än, men det kanske kommer.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Salladshataren
2010-01-16 10:52
#45

Kom på att jag ska ta upp kött som jag har glömt att göra :P

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Chestnut
2010-01-16 13:20
#46

Amanda (haha vad "fel" det blir när vi har samma namn :P): Bulgarien låter trevligt, ska kika lite på det med =) Är hittills mest inne på Slovakien, Tjeckien eller Litauen, om jag inte kommer in i Sverige då :) Men är ju ett par år kvar att fundera på..

Med vänliga hälsningar
Chess

Musiken
2010-01-16 13:53
#47

Ja, ingen ide att borja stressa upp sig an :) Och jo jag vet, far kalla en av oss Manda istallet :P

Linn
2010-01-17 11:28
#48

Ser inte fram emot att städa hela dagen… Vill inte börja…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
LiindaH
2010-01-17 17:43
#49

#35; Min lillasyster.

Sitter och planerar : ))))) .

Har nyss kommit hem efter en tapet sökar vända..
Som lyckades.. SÅÅÅ JÄVLA FINA!!!!! Hallen kommer bli kanon!!!

Sedan hunnit med en långis med hundarna..
Nu ska vi snart äta mat, sen blir det försöka sova tidigt.

// Liinda

Linn
2010-01-17 19:42
#50

oj vad vi har städat. och så var vi nere på ica och handlade. nu ska vi göra taco-pizza-kebab. MUMMA!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-01-17 22:35
#51

Sitter och ojar mig, måste natta snart, imorron börjar jag väktarutbildningen och det känns skitlskigt! Vad var det för dum knäpp jag fick att vilja bli det? Jag är bara en liten tjej och alla andra kommer vara biffiga killar, hjälp!

Chestnut
2010-01-17 23:04
#52

#51 Kommer gå skitbra, gå vad grymt att jobba som väktare egentligen! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

Linn
2010-01-17 23:30
#53

Christine, det kommer gå jätte bra!

ser på film på min bejb. läggdags strax.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Faxlin
2010-01-18 00:21
#54

#50: Åhh så gott det lät.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2010-01-18 00:30
#55

äter chips

Annons:
Saga85
2010-01-18 03:21
#56

#51 Christine, det där lät ju jättekul!

Vi pratade lite om längd idag och hur vi inte ser vår vän som kort trots att hon är en tunn, liten speta på 147 cm för att hon (citat från ena vännen) "har en tvåmeterspersonlighet".

Saga är för övrigt hemkommen från Skara. Åkte dit igår med två spetiga brudar (1.47-vännen och illern). Blev en massa rödvin, nattlig pulkaåkning, en Maja som var på väg att försvinna in i hål i köket, ett stopp hos illerägare för lite matupphämtning och bus med riktiga illrar, demolering av vännens nygamla bil (ena sidospegel rycktes loss), tecknade filmer och mys. Trevlig helg.

Jenahbella
2010-01-18 06:21
#57

#51 va häftigt! önskar att jag vågade göra det! lycka till! :D

Loveferrets
2010-01-18 07:33
#58

De kommer gå bra Christine hehe

ChristineL
2010-01-18 07:34
#59

Nu sitter jag här med morgonkaffet och känner mig en smula mer peppad :)

Saga: Ja, om någon muckar med mig så ska jag säga att jag är 1.58 för att jag har tvåmeterspersonlighet då :D Jäkligt bra sagt!

Linn
2010-01-18 09:38
#60

Åsa, gott var det :D

Nu sitter jag och äter frukost. Ska strax åka till jobbet, idag får jag sällskap! YAY!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Chestnut
2010-01-18 13:02
#61

Idag stod telefonsamtal med hudläkaren på schemat. Saken är den att min mobil är trasig så folk kan ringa till den, jag kan höra vad de säger men de hör inte vad jag säger.

Stod på lappen att doktorn skulle ringa på hemnumret, icke på avsatt tid ringer det till mobilen. Rynkar på näsan Är frustrerande att bara låta mobilen ringa, är ju ingen ide att jag "svarar". Blir till att luska reda på ett nummer till deras reception (har bara nummer till en telefonsvarare) och försöka prata med dem och förklara.

Tråkigt för jag känner mig tillräckligt bra i kroppen för att ha orkat med skolan idag men fick ju vara hemma och passa telefonen istället.

I eftermiddag ska jag iväg till VC och träffa läkare pga magen. Var på nåder att jag fick läkartid, sköterskan tyckte att det var onödigt. Onödigt att kunna äta utan att få världens knipsmärtor? Det tycker iaf inte jag är onödigt.. Mamma fick tjata till sig tiden. :S

Så är inte världens roligaste dag direkt.

Med vänliga hälsningar
Chess

Saga85
2010-01-18 16:50
#62

Usch då, låter inte trevligt. Är du laktos- eller glutenintolerant? Jag hade problem med hemska kramper ett tag, sedan kom jag på att jag blivit laktosintolerant.

När min mor var dagmamma för x antal år sedan hade hon problem med ett dagbarn - hon matvägrade ofta, kunde hamstra mat i kinderna som hon spottade ut någon timma efter måltider, hon bajsade ofta på sig, osv. I flera år gick de till läkarna som konstaterade att det inte var något fysiskt fel. När hon som 6-7åring flyttade till ny stad och fick ny läkare visade det sig att hon var både laktos- och glutenintolerant (och något mer, som jag inte kommer ihåg såhär på rak arm).

Lycka till med läkarna!

Annons:
Saga85
2010-01-18 16:51
#63

Saga har f.ö. upptäckt rom på en av sina räkor. Tänk om det blir räklingar nu! Måste knyta en nylonstrumpa om pumpen så att de inte åker in där, fastnar och dör…

Chestnut
2010-01-18 18:01
#64

Hemma från VC'n nu :)

Ny läkare (igen!) som dock var väldigt trevlig och ovanligt intresserad av mitt knä. Han verkade tycka att det var betydligt mer intressant än övriga läkare har tyckt ;) Nästan så att magproblemen hamnade i andra hand. Riktigt trevlig läkare iaf!

Fick lämna blod för att kolla om det var celiaki (glutenintolerans) eller laktosintolerans eller det troligaste - bakterier som orsakar magkatarr. Ömmade rejält över tolvfingertarmen. Så nu blir det ökning av omeprazolen och aldrig mer diklofenac. Fick även hb-värdet uppkollat, lika bra det ifall det skulle vara en blödning i tarmen.

#63 Gud vad roligt med räk-bebisar! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

ChristineL
2010-01-18 20:22
#65

Ska skriva på läxan, fy vad jag är trött i hjärnan!

Faxlin
2010-01-18 20:58
#66

Hemkommen från smärtrehab. Slut som människa.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
2010-01-18 21:22
#67

jag är sååå trött! fick inte sällskap på jobbet idag som jag trodde…

har inte vart något att göra alls idag och det är sååå segt. inget folk. man somnar nästan av tristess. samtidigt vet jag att jag kommer få jätte mycket att göra på onsdag och torsdag men jag kan ändå inte börja med det än…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2010-01-18 21:47
#68

fryser gör jag också… kommer nog bli sjuk när chefen kommer hem igen och jag får vara ledig.. usch…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2010-01-18 22:33
#69

Äter musli

Annons:
ChristineL
2010-01-18 22:38
#70

Ska natta mig, åtta timmars juridikplugg imorron!

Saga85
2010-01-18 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Saga ska sätta sig och beundra mamma Räka lite.

Musiken
2010-01-18 23:34
#72

Forsoker knappa spannet pa de forbenade strumpebandshallarna! Skrikandes

Saga85
2010-01-18 23:45
#73

Med silvertejp, kärlek och våld löser man allt Skrattande

Saga85
2010-01-18 23:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Jag hittade bild från helgens nattliga pulkaåkning. Nerkommen från vurpa på plastpåse och det första Saga kontrollerar är så att inget vin spillts ut!!

Faxlin
2010-01-19 00:38
#75

#74: haha, men Saga, du använde inte vinglasen ju. Snacka om otacksamt att skicka glas till dig. Tungan ute

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
2010-01-19 00:43
#76

Jag var ju redan som en packåsna på vägen dit - transportbur med iller i ena handen, påse med toalåda, mat, pellets och kläder i andra. Om jag får rummet i kollektivet kommer jag definitivt skåla in det nya hemmet med dem! Gång på gång på gång på gång.

På söndag ska jag och Maja förbi kollektivet. Pirr pirr.

Annons:
Saga85
2010-01-19 00:44
#77

Och hade jag åkt med vinglasen hade de ju gått sönder Förvånad Flickan bredvid mig förstörde sin höft när hon åkte rakt in i stolpe och stängsel. Tänk om det hade varit något av mina finfina glas!!

Faxlin
2010-01-19 01:35
#78

#76: Jag håller tummarna för kollektivet och att Maja tar dem med storm.

#77: Usch stackars hennes höft. Och seriöst hade glaset gått en sådant öde till mötes hade jag väl fått graverat ett nytt då. Det är ju inte speciellt svårt att fixa liksom :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Loveferrets
2010-01-19 06:25
#79

Hoppas de ska gå bra på kollektivet Saga.

Vaknade av tråkiga drömmar så sitter här igen.

Chestnut
2010-01-19 16:57
#80

*VARNING: långt inlägg där jag vräker ur mig en massa skit*

Precis hemkommen från skolan. Faktiskt positivt överraskad över att jag inte bröt ihop totalt! Jobbiga samtal, trappor, kyla och värk är ingen bra kombination.

Min klassföreståndare var iaf jätteförstående när jag sa att jag nog skulle behöva ett brejk från skolan ett tag för att få tid till att läka. Han skulle prata med rektorn så får vi se vad det blir av det.

Berättade även för några klasskamrater och de tog det.. ehh, mindre bra. Hette tydligen att jag har prestationsångest bara och behöver sänka mina krav. Gjorde mig ganska så ledsen, går med smärta 24/7 och behöver få tid till att läka ut det. Visst jag skulle kunna gå kvar, skulle fixa G i alla ämnen och antagligen VG i några och något enstaka MVG. Men jag vill få göra MITT bästa. Jag vill inte gå ut med okej betyg för att jag hade för ont för att fokusera mig på skolan. Ska jag gå ut med halvtaskiga betyg ska det vara för att jag gjorde mitt bästa, inte för att jag är tillfälligt sjuk en längre period. Smärtorna är ju inte kroniska. Knäet kommer att bli bra i år, så är det bara. Det är möjligt att jag kommer att behöva bli opererad igen men om jag behöver det blir det innan hösten. Annars kommer jag rehabliteras hela våren och sen kommer mitt knä att vara normalt. Sen armen är ju en annan femma men har i princip lärt mig att skriva med höger även om det går långsamt och är lite skakigt. Så om armen blir dålig igen har jag högern i reserv i väntan på behandling ;)

Pratade sen med min svenska/engelska lärare och han var på samma linje som kompisarna. Frågade vad läkarna tyckte om det och då sa jag att jag vet ärligt talat inte. Vet däremot att knäläkaren vill att jag minimerar risken för skador och skolan är en ganska så riskfylld plats i o m att jag blir trött och inte orkar gå ordentligt med kryckorna - jag ramlar. Arm-ortopeden vill att jag tar det lugnt med armen och undviker ansträngning mer än mina specifika övningar. Nu har ju armen blivit bättre de senaste dagarna men den är fortfarande inte helt hundra (skulle uppskatta att få tillbaka känseln!) Sen att magen har jäklats den senaste veckan trodde ju läkaren var en kombination av stress och läkemedel och bakterier som fått fäste tillföljd av stressen och läkemedlena. Och skolan är min största stressfaktor just nu.
Då undrade läraren så klart vad som skulle vara skillnaden om jag börjar om i höst, det kommer ju bli lika stressigt då i skolan. Men då är jag ju frisk, så då slipper jag känna stressen över att jag inte kan prestera min fulla kapacitet till följd av att jag har smärtor/skador.
Summa summarum ville läraren att jag skulle överväga det hela mycket noga innan jag fattade något beslut och det har han rätt i. Jag måste överväga det hela noga. Men det var okej om jag inte höll deadlines i sv/eng och gör saker när jag orkar, tackar för det!

Känns som om att bägaren har runnit över för länge sedan och jag behöver tid på mig att låta nivån sjunka lite = bli bra i arm, knä och mage. Då kanske bägaren inte rinner över sedan när det är mycket skolarbete.

Som sagt, jobbiga samtal idag.. Är så trött nu så att det inte är sant, helt slut. Har tagit max dos smärtstillande för knäet. Hoppas att det börjar att verka snart.

/Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

Jenahbella
2010-01-19 17:01
#81

#80 stor styrkekram till dig.

själv så sitter ja å läser papper från rättsmedicinalverket…………..

Faxlin
2010-01-19 19:28
#82

#80: S

mder ett gäng cyberkra,ar till dig. Och samtidigt en hel drös tankar. Hoppas du snart mår bättre och att de visar förståelse för dig.

#81: Varför läser man sådana papper? :-)

Själv sitter jag och har precis ringt till sjukresor och beställt bilen till i morgon.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
2010-01-19 20:16
#83

hemkommen från jobbet. funderar på  vad vi ska äta.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Chestnut
2010-01-21 21:15
#84

#81 & 82 tack!

Haft en jävlig natt så va hemma och chillade hela dagen idag :P Funderar på om jag ska försöka få i mig lite näring nu eller ta ett bad. Blir nog näring först och bad sen :-)

Med vänliga hälsningar
Chess

Linn
2010-01-21 22:25
#85

funderar på att gå och lägga mig.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Salladshataren
2010-01-21 22:40
#86

Skriver mitt CV på danska :P

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

ChristineL
2010-01-21 22:44
#87

Kollar på Kniven mot strupen och borde läsa läxan…

Musiken
2010-01-21 23:35
#88

Virkar och tittar pa TV :)

Loveferrets
2010-01-21 23:53
#89

#88, Skrattande

Jenahbella
2010-01-22 00:01
#90

jag kollar på big brother :)

Annons:
Chestnut
2010-01-22 10:13
#91

Sitter i skolan och konstaterar att jag kunnat ta bussen som gick 20 min senare och haft gott om tid. Nu har jag mycket gott om tid ist :P

Med vänliga hälsningar
Chess

LiindaH
2010-01-22 20:30
#92

Jag sitter hemma hos en främling som lagar mat åt mig då jag knappt ätit idag :P … Kom hit med en människa jag knappt vet namnet på ;P . Har inte den blekaste vart jag är eller vad som händer.
Men vet att alkoholen gör mig glader ;)))) .

Dom lagar mat så jag sitter här :)) Heja mig.

// Liinda

Loveferrets
2010-01-22 20:35
#93

Men Linda, inte ska du sitta hos främmande människor så där o pss, ta de nätt med alkoholen,

Linn
2010-01-22 21:53
#94

Linda, du får ta det lite lugnt.

jag ser på tv och ska snart lägga mig. upp och jobba i morgon igen.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Saga85
2010-01-22 22:54
#95

Äsch, hejja Liinda!!

Saga har planterat lite nya växter i akvariet. Och köpt lite insektsägg (artemia), så nu tänkte jag försöka bygga ihop någon äggkläckningslåda. Hoppas fiskar och räkor blir glada över att få lite levande käk.

Linn
2010-01-22 23:05
#96

läggdags. nattis

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

elinn
2010-01-23 15:11
#97

Sitter i skolan PÅ EN LÖRDAG (!) och pluggar…

// ElinN

Annons:
Linn
2010-01-23 18:55
#98

har jobbat. sedan hjälpte jag lillasyster, hon ville handla och så körde jag hem henne med alla hennes grejer.

nu håller jag på att laga mat. kyckling, sås och potatisgratäng.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

elinn
2010-01-23 20:05
#99

Sådär ja, äntligen redo för att åka hem från skolan. Trevligare lördagsnöje har jag väl varit med om men måste man så måste man…

// ElinN

Linn
2010-01-23 20:30
#100

Min sås blev inget vidare, men dränkt i vitlökssmör var det mumma.

nu ska vi ut till orust och se på film med några kompisar.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Chestnut
2010-01-23 23:24
#101

Slösurfar i väntan på att min mor ska komma hem från jobbet och syrran från musikspelning..

Med vänliga hälsningar
Chess

ChristineL
2010-01-24 00:50
#102

Hemkommen från bio. Såg The Imaginarium of Dr. Parnassus!

Saga85
2010-01-24 01:49
#103

Livet suger. Saga är full och har fått negativt från kollektivet…bajs…vad fan ska jag göra nu? Vill bara tyna bort och dö…

Saga85
2010-01-24 01:55
#104

Fitta. Jag vill bara snitta handlederna av mig. Men det är väl sånt jag får ta efter att ha hoppats för mycket på en sak. Älskar Maja, men utan henne hade jag haft ett nytt hem nu.

Annons:
Loveferrets
2010-01-24 01:56
#105

#103, Nääää varför ?  Inte ska du dö, de kommer fler tillfälle ska du se även om de inte känns så just nu, jag lovar ! kramar om, Kyss

Loveferrets
2010-01-24 01:57
#106

de var ju inlägg 104 de var riktat till,,, sorry skrev fel jag e nog oxå full hehe.

Saga85
2010-01-24 02:06
#107

De hade två rum de sökte nya personer till. Och de hade lovat det andra rummet till en extrem pälsallrgiker. Hatar det här. Fattar inte varför jag hade så höga förväntnigar. Lät alldeles för bra för att vara sant. Och de sa att jag var mer än välkommen utan iller. As if….

Loveferrets
2010-01-24 02:10
#108

Vilka nötter, Du får se det som att dom inte var värda dig o dina älsklingar, de kommer ett bättre erbjudande där ni e välkomna allihop.

Saga85
2010-01-24 02:32
#109

Jag kan ju förstå dem. Men jag hade såna fantasier om att det skulle vara vara så bra för mig att flytta in i ett kollektiv. Och det tyckte mina föräldrar också. Och hade jag inte älskat djur så hade jag fått en chans. Men aldrig att jag skulle kunna lämna iväg min älskade Maja. ALDRIG!!!

Nu ska jag bara lipa, sova och känna mig hatad. Som vanligt. Och bara tycka synd om mig själv. Som vanligt. Jävla mes-

Loveferrets
2010-01-24 02:37
#110

Men de kommer säkert nya kollektiv gumman, klart du inte ska lämna ifrån dig Maja o du ska inte känna dig hatad för det, jag lovar att de kommer andra tillfälle som t.o.m. e bättre än detta. försöker skänka dig lite hopp

kramis

Loveferrets
2010-01-24 07:02
#111

Nu äter jag Nudlar

Annons:
Linn
2010-01-24 11:34
#112

Kramar om Saga. det kommer bättre alternativ sen!

jag har ätit frukost och har fastnat vid ett nytt spel på fejjan. Zoo World, massor av er är ju där, skicka djur till mig! :P

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Chestnut
2010-01-24 18:44
#113

Kram Saga, du ska se att det löser sig! Lovar att du hittar ett ännu bättre ställe.

Sitter och spelar spel på internet och har allmänt tråkigt. Borde egentligen plugga litteraturhistoria..

Med vänliga hälsningar
Chess

Musiken
2010-01-24 19:39
#114

Om det ar nagon trost Saga sa ar det inte sa himla roligt att leva i kollektiv, iaf inte de 3 jag bott i hittills. Bor man med fina manniskor sa kan det vara det basta nagonsin, men oftast sa finns det iaf en idiot i huset som man stor sig riktigt rejalt pa och forstor stammningen i hela huset. Och du hittar sakert nagot nytt! Kan du inte skapa ett eget kollektiv med en kompis eller tva? :)

Linn
2010-01-24 20:36
#115

diskar men är helt fast i zoo world på fejjan. jag behöver en reptil till om någon har lust att skicka en till mig.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-01-24 21:10
#116

Men Saga då :( Synd att jag inte bodde själv, då hade du fått hyrt in dig hos mig <3 Men du får komma hit och roa dig på lördag ändå :)

Linn
2010-01-24 23:17
#117

precis sett på 2012, bra film tycker jag. hade kanske vart lite maffig att se på bio, men vi har i alla fall bra ljud här hemma. :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Chestnut
2010-01-24 23:33
#118

Funderar på om det är dags att försöka sova. Vore nog inte fel att orka till skolan imorgon.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Jenahbella
2010-01-25 01:24
#119

magen kurrar som e odjur här, jag som tycker att ja inte gjort annat än ätit idag! haha :D mycket vill ha mer! :) 

har precis beställt en massa nytt löshår :D weho :D

Faxlin
2010-01-25 10:52
#120

Saga det där kollektivet är säkert inget bra för dig ändå. För jag tror på att det finns en mening. Och det var inte meningen att du skulle bo där. Det kommer säkert att dyka upp något mycket bättre som du missat om du fått det här.

Kramar i massor

Nu ska jag snart gå ut till taxin.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Salladshataren
2010-01-25 11:08
#121

Avnjuter ett glas chailatte och äter frukost :)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Chestnut
2010-01-25 13:41
#122

Sitter i skolan ^^ Har spanska om ett par timmar, förmiddagen ägnades åt att dissikera lök (biologi labb) :P

Med vänliga hälsningar
Chess

Linn
2010-01-25 18:16
#123

Sitter på jobbet och undrar när sjutton klockan tänkt bli 18.00 så jag kan få stänga butiken. Så seg dag!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2010-01-25 18:51
#124

Jag e oxå seg idag, vaknade kl 07.00 o varit uppe sen dess, lär nog somna kl 8 ikväll haha :lola:

Ceciliaolucifer
2010-01-26 01:37
#125

Tittar på coldcase på 5an…

Annons:
Musiken
2010-01-26 16:49
#126

sitter och forsoker bygga hemsida… gar fan inte.

Loveferrets
2010-01-26 17:20
#127

Jag håller på o packar för full hals

Linn
2010-01-26 21:54
#128

musiken,  vad är det för hemsida du bygger?

jag är hemma hos mamma. spyr snart på jobbet. fortfarande två veckor kvar tills chefen kommer hem till semestern.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Musiken
2010-01-26 22:13
#129

Har en kurs i webdesign och maste gora en hemsida till den.. An sa lange sa ar det bara en index-sida, men det ar tankt att det ska bli en foto-sida som vi kan anvanda sen :)

Linn
2010-01-26 22:35
#130

låter spännande :D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2010-01-26 23:04
#131

nu ska jag gå och lägga mig. nattis

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jenahbella
2010-01-26 23:12
#132

natti natt (=

Annons:
Loveferrets
2010-01-26 23:12
#133

ska oxå snart finna min kudde.

Loveferrets
2010-01-27 04:18
#134

Kan inte sova :bored:

Faxlin
2010-01-27 09:16
#135

Jag är upprörd över smärtrehab. Antagligen därför sömnen inte infinner sig riktigt här hemma. Men jaja, snart är det dags att åka så får jag se vad som händer. Antagligen blir jag utickad för att jag inte sitter tyst och protesterar när de gör dumt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chestnut
2010-01-27 09:42
#136

#135 Jobbigt! Tanken med smärtrehab är väl att man ska få hjälp med att hantera smärtan, inte få stördare nattsömn?

Påbörjade knärehab igår. Va riktigt kämpigt fast vi gjorde löjligt simpla saker. :P Va helt slut när jag kom hem och somnade nästan direkt. Så idag skippar jag skolan och försöker att vila upp mig lite för imorgon är det prov i litteraturhistoria och sedan rehab igen. Går inte framåt alls med mitt skolavhopp, rektorn verkar ha glömt bort att han skulle ringa..

Med vänliga hälsningar
Chess

Jenahbella
2010-01-27 09:45
#137

kom precis hem från jobbet, va bara där en stund, mådde inte bra alls :/ så nu ska jag bädda ner mig i sängen å äta frukost med elias och sen försöka sova!

Faxlin
2010-01-27 10:55
#138

#136: Inte med min smärtrehab tydligen. Där jobbar de hårt med att köra över folk, ge dem dåligt självförtroende och plocka bort allt hopp om att man ska må bra. Så det känns underbart. Eller inte!

Vad trist med din skola. Men var på dem igen, trotts att jag förstår att det är jobbigt för dig. Men du får inte ge dig. Skickar lite uppmuntrande kramar till dig.

#137: Men din stackare. Tycker dock det låter som en bra ide att äta ihop med Elias och sedan bädda ner dig. Krya på dig vännen. Skickar ett gäng krya på dig kramar över cyber rymden

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chestnut
2010-01-27 11:13
#139

#138 Fy f*n rent ut sagt! Skrikandes Även om man inte kan bli helt frisk från smärtor i många fall (tyvärr) så kan man ju leva relativt okej med dem om man får hjälp att hitta nya tankevägar och effektiv smärtlindring! Man ska ju fokusera på de funktioner man har och utgå från dem, inte försöka få folk att känna sig värdelösa! Nu blir jag riktigt arg!

Ska prata med min klassföreståndare imorgon och höra om han vet något.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
elinn
2010-01-27 11:22
#140

Sitter och tittar ut genom fönstret och funderar över om man vågar ge sig ut i snöovädret…

// ElinN

Faxlin
2010-01-27 11:28
#141

#139; Ja jag tycker det jag också. Men det är tydligen inte så.

#140: Har ni snöoväder hos er? Här är det ingenting. Varken snö eller blåst.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
2010-01-27 11:46
#142

Har nyss fatt ut John genom dorren efter en timmas somn. Hade planerat en sovmorgon, men sa kommer de och borjar med vagarbete nu… Skrikandes

elinn
2010-01-27 13:57
#143

#141 Japp, här är det snöoväder. Snöar som fan och blåser *brr*

// ElinN

Jenahbella
2010-01-27 15:59
#144

#138 tack :) 

nu vakna ja precis, har sovit heeela dagen, mår verkligen inte bra :( men skönt att få sova ut!
nu blir de bakad potatis med skagen och ishavsröra.

Loveferrets
2010-01-27 16:13
#145

#138, ursäkta men va fan e de för sätt ? Rehab innebär ju faktiskt att det ska bli bättre o inte sämre, vad är det annars för vits att gå där. Nä du Åsa ta ingen skit, kramen.

#144, Du får krya på dig vännen tråkigt när man inte mår bra.

Här är det oxå snöoväder o jag hoppas verkligen de blir bättre till söndag.

Jenahbella
2010-01-27 16:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

mums! :D

#145 tack :)

Annons:
Musiken
2010-01-27 19:49
#147

Funderar pa om jag ska ga pa bio med tjejerna i klassen ikvall eller om jag ska stanna inne och tok-virka. Har 16 projekt pagang for tillfallet och skulle verkligen behova fa dem gjorda (forlat for att illern ar sa sen Eva!), men samtidigt sa skulle det vara sa skont att bara ga ut och ha lite skoj, fastan jag inte har nagra pengar…

Loveferrets
2010-01-27 19:52
#148

#147, Men snälla du, gå du ut och roa dig, det är du värd, det är ingen brådska.

Chestnut
2010-01-27 20:13
#149

Sitter och töjer ut ett par nya inneträningsskor. Börjar nu ana vitsen med att prova skor innan man köper dem Oskyldig

Med vänliga hälsningar
Chess

Salladshataren
2010-01-27 20:17
#150

Är så sjukt besviken på mig själv…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Loveferrets
2010-01-27 20:28
#151

#150, varför de vännen ?

Trollhassel
2010-01-28 00:52
#152

Jag ligger och känner hur bebisen sparkar i magen. Har väldigt svårt att sova nu när magen är så jättestor. Det är lite mysigt att känna bebisens sparkar, men ibland vill man ju sova också.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ceciliaolucifer
2010-01-28 02:11
#153

Chestnut! Begär att bli sjukskriven av dina läkare, då kommer du garanterat att få slippa skolan, och sen börja om!

Stå på dig! Jag mådde psykiskt dåligt under hela min gymnasietid och det påverkade mina betyg.

Att ta en break är ett väldigt moget beslut när kroppen inte mäktar med. För inte ska du gå in i väggen som tonåring.

Annons:
Loveferrets
2010-01-28 07:37
#154

Jag väntar på att fönsterputsarn ska anlända

ChristineL
2010-01-28 07:47
#155

Ska iväg och och skriva prov… Hjälp!

Salladshataren
2010-01-28 09:56
#156

#151 Inget som jag vill skriva här bara…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Loveferrets
2010-01-28 10:00
#157

#156, Okej.

elinn
2010-01-28 11:55
#158

Jag sitter och skissar på en tatuering =)

// ElinN

Jenahbella
2010-01-28 12:02
#159

jag har precis ätit frukost å tittat på the flintstones filmen :D

Musiken
2010-01-28 14:15
#160

Studerar Nisse som skopat in torrfoder i ett aggskal och nu forsoker slapa in det under sangen utan att torrfodret ramlar ur Tungan ute

Annons:
LiindaH
2010-01-28 15:31
#161

Sitter i en galet tråkig skola. Vet inte ens va jag gör här!!!!

// Liinda

Ceciliaolucifer
2010-01-28 16:05
#162

Äter havregryn och har en ordentlig huvudvärk.

Loveferrets
2010-01-28 18:29
#163

#160, haha lyckades han ?

Chestnut
2010-01-28 18:38
#164

#153 har nog ingen läkare som vill sjukskriva mig :( Den ena är det absolut ingen idé att fråga och den andra.. Nja, han är inte så insatt i det här med svenskt skolsystem.

Sitter och äter vaniljyoughurt! Gott och flötigt med 5% fett :P

Med vänliga hälsningar
Chess

Musiken
2010-01-28 18:58
#165

#163 Ohja! :D Sen valte han ut allt under sangen och lekte med skalet som en boll tills det bara var smulor kvar av det :)

Loveferrets
2010-01-28 19:10
#166

#165, hahaha, då har han haft kul.

Ceciliaolucifer
2010-01-28 19:57
#167

Jag har så ont i huvudet och käkarna att jag tror jag avlider.  Jag får/kan bara äta alvedon och det hjälper i en timme, sen kommer det tillbaka igen.

Annons:
Linn
2010-01-28 21:02
#168

Jag är hemma hos pappa. är nog snart läggdags tror jag.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Loveferrets
2010-01-28 21:46
#169

#167, fy så jobbigt vännen, varför har du ont i käkarna ?

#168, Redan ? hehe

Ceciliaolucifer
2010-01-28 22:14
#170

#169 Ingen aning, men jag har ont i nacken, käkarna och huvudet. Värktabletterna är inte så effektiva som jag hade önskat.  :/

Loveferrets
2010-01-28 22:22
#171

#170, men fy så tradigt men kan du inte fråga om du kan få andra värktabletter, det är ju meningen de ska göra effekt , hur länge har du haft ont så ? Har du kollat upp de ?

Jenahbella
2010-01-28 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Nu blir de te och rostade mackor för min del, och film,  och mysa i sängen! elias och jag har köpt nya täcken, kuddar och sängkläder! :) 
blev ett såntdär jättestort täcke 240x220 :D

Ceciliaolucifer
2010-01-28 23:15
#173

#171 Det har bara hållt i ca 1 ½ dygn. Om det kvarstår i några dagar så lär jag ringa läkaren.  Jag gick ut ett tag i kylan och det kändes lite bättre då..

Loveferrets
2010-01-28 23:26
#174

#173, okej, skönt de kändes bättre när du var ute en stund. Men kom de tillbaks när du gick in igen sen ?

Hoppas de blir bättre snart.

#172, Så fina Fnuha !!

Annons:
Ceciliaolucifer
2010-01-28 23:30
#175

#174 Det kom tillbaka när jag kom in :(

Musiken
2010-01-29 00:35
#176

Jag ar sa trott pa allt. Kan man aldrig fa vara bara glad ett litet tag?

Loveferrets
2010-01-29 01:22
#177

#176, Varför de Amanda ? Är du ledsen ? kramar om…

Musiken
2010-01-29 01:39
#178

#177 Allt gar bara at pipsvangen sa snart jag forsoker gora nagot! Jag kan inte ta tag i en enda enkel sak utan att total-haverera allt. Sa ja.. jag ar ledsen och frustrerad :( Och det tar evigheter att fa tid hos kuratorn och jag forstar inte hur jag ska kunna halla ihop mitt liv fram tills dess. Jag ar bara sa trott.. :(

Ceciliaolucifer
2010-01-29 02:29
#179

Har inte sett Lytt på några dagar och jag hade en dålig känsla i magen att ngt var fel med henne. Jag tände terrariumet och ser lilla Lytt som staplar omkring och nästan släpar ena benet efter sig.

Ser inga skorpor eller torkat blod så jag vet inte vad som hänt och hur jag ska göra med henne. Dom fick ett springhjul av mig för en tid tillbaka, tänk om hon skadat sig på det? :((

Jag hörde lite pip och skrik i terrariumet så jag tog ut henne därifrån och nu sitter hon i en petbox med en kompis. Hon har fått lyxig musli och torkade räkor. :( jag tror att hon får somna in imorgon.

Lilla lytt, hon är en pygmemus och hur avlivar man en liten varelse som hon?

Musiken
2010-01-29 03:07
#180

Oh stackars liten :( Enklast vore kanske att bara ta henne i svansen och snabbt sla huvudet mot en bordskant eller nagot?

Musiken
2010-01-29 03:09
#181

Sitter for ovrigt och overfor min negativa energi i min virkning. Kanns bra att gora nagot med mina hander.

Annons:
Saga85
2010-01-29 03:20
#182

Lilla musen då Gråter

Här är ännu en med en massa negativ energi. Sitter och försöker komma på vad jag vill få ut av mitt liv. Kommer inte på något. Vet inte vad jag vill göra, har ingen lust att träffa och umgås med vänner eller familj, ingen lust att göra något, har lagt av med alla mina intressen, inget eget boende, inget eget ansvar, inget riktigt jobb, inget som känns det minsta betydelsefullt i mitt liv. Jag var mer meningsfull när jag fortfarande var sammankopplad med mor min genom navelsträngen.

Loveferrets
2010-01-29 09:46
#183

#178, Varför tar de sån tid för dig att få en tid hos kuratorn ? Tur du kan virka lite så förgyllar de kanske tillvaron lite grann, du har ingen god vän eller släkting som du kan umgås med ? Brukr ju oxå underlätta om man hittar på nått.

#179, Nej fy så tradigt, jättesvårt att säga vad det kan bero på, kan du inte åka till vett med den ? Vet min ena syster, hon hade en mus en gång som började klia sig som sjutton o när jag ändå skulle in med min ena iller tog jag med denna mus, dom gav den en spruta så den fick somna in. syrran tyckte bara man skulle låta det var så mena hon på att den nog skulle dö själv men jag kunde inte se den lida under tiden.

#182, Skänker lite positiv energi över cyberrymden, inte lätt när man inte vet vad man vill, så svårt de där. Går du arbetslös nu eller ? Och du är meningsfull även om du inte har nån navelsträng kvar och jag vet en som inte klippt av den ännu o det e inget vidare för hon klarar sig inte själv alls o hon e 40 år.

Linn
2010-01-29 10:47
#184

Jag höll mit uppe tills nio igår i alla fall. Nu sitter jag på jobbet igen och ögonen går som vanligt i kors. Usch vad trött jag är.

Christine, hur gick ditt prov?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Musiken
2010-01-29 11:30
#185

#183 Jag vet inte varfor det tar san tid.. Allt tar en himla massa tid! den 13e januari fick jag remiss till ett "akut" ultraljud pa mitt ben, och den 22a februari ar min tid!! Och na, enda vannen ar sjuk, men virkningen ar ju alltid fin att ha :)

Loveferrets
2010-01-29 12:33
#186

#185, Vad har hänt med ditt ben ? ja den 22 febr e ju några veckor till, men jag hoppas din vännina kryar på sig så ni kan umgås lite.

Ibland när jag tycker allt är skit så brukar jag försöka finna de små positiva sakerna, som t.e.x. att jag har mat på bordet, fin lägenhet, har en tv jag kan titta på o en dator jag kan surfa runt på, när jag hade Simon var han min energi och var lycklig över att ha äran att ta hand om honom.

Jag vet det är svårt men du kan prova o se om det hjälper ? Försöker bara göra det lite lättare för dig. kramar om.

Musiken
2010-01-29 12:42
#187

#186 Jag har en knol som uppkom under julen som vagrar forsvinna. Vet inte alls vart den kom ifran eller hur lange den tankt stanna!

Jo, jag fokuserar pa illrarna och nu min virkning eller andra kreativa projekt :) Tack! Kram

Ceciliaolucifer
2010-01-29 14:11
#188

#180 Hon har ingen svans ;)
Men hon är mkt piggare idag :)

Annons:
Musiken
2010-01-29 14:15
#189

Ar frustrerad over att bo i England…. Allt blir sa javla komplicerat nar man ar svensk har, men att jag inte raknas som svensk i Sverige da jag ar mantalsskriven i England. Sa jag har inte samma rattigheter som britterna, och jag har typ inga rattigheter alls som svenskarna. Kan inte fa ratt vard har och i Sverige vill de inte ens forsoka ge mig vard. Till och med tandlakaren har skrivit av mig och sager att aven om jag flyttar tillbaka till Avesta sa ar jag inte valkommen tillbaka!! Förvånad

Loveferrets
2010-01-29 15:58
#190

#188, Så skönt att det är bättre med den idag , hoppas de fortsätter så..

#189, Men va fan, aaaaa, kan du inte bara flytta hit så du kan bli folkboförd här istället då ? Förstår att man inte gör det i ett naffs men ändå. klart som tusan du får hjälp om du bor här, vad e de för trams av tandläkarn o säga så ? Be han fara dit pepparn växer och så fixar du en annan tandläkare.

kramar om.

Musiken
2010-01-29 18:29
#191

#190 Ska forsoka skriva in mig hos en kompis i Sthlm eller nagot och se om jag pa sa vis kan nastla mig in i systemet igen. Och tandlakaren ar dum i huvudet helt enkelt. Lika bra att jag inte ar valkommen da jag inte tycker om henne anda.

For ovrigt kom jag nyss hem ifran stan och insag att jag gatt runt hela dagen i mina pyamasbyxor…. Smidigt Amanda, smidigt… Skrikandes

ChristineL
2010-01-29 18:30
#192

Har en vegetarisk lasagne i ugnen, har bokat tatueringstid och peppar inför morgondagens partaj :)

Chestnut
2010-01-29 19:52
#193

#191 Men pyjamasbyxor är ju mysigt? Skrattande Gud vad jobbigt att vara utanför systemet! Är lite det jag är rädd för om jag börjar plugga utomlands sen, vad händer om jag behöver vård? Obestämd
Taskig attityd av tandläkaren Skrikandes

Har en överdrivet nyttig paj i ugnen. Gjord på fullkornsmjöl, kyckling, lättmjölk, ägg och på tok för mycket grönsaker ;) Ska sätta mig och kaloriberäkna den tänkte jag.

Idag stötte jag på rektorn… Skulle försöka få tid till möte nästa vecka om min fortsatta skolgång. Välkomnar det då rehaben suger musten ur mig. Är helt slut i hela kroppen för jag ger 190% när jag jobbar på med övningarna. Vill inget hellre än bli frisk ju! Men tror att jag måste tagga ner lite annars får nog träningen motsatt effekt.

Trevlig fredag kväll allihop!

Med vänliga hälsningar
Chess

Musiken
2010-01-29 20:05
#194

#193 Haha, ja det ar det, men man ser lite lojlig ut nar man gar runt pa stan med dem :P

Vard kan du alltid fa, men det ar nar det kommer till saker som att fa utredningar och hjalp med psykiska problem sa blir det svarare da man inte varit i systemet, inte har nagra journaler, ingenting att ga pa. Och i Sverige sa raknas jag inte som svensk langre, sa hemma kan jag inte fa vard heller annat an "standardvarden" som erbjuds till alla oavsett nationalitet.

Ceciliaolucifer
2010-01-29 20:41
#195

Jag har precis ätit varma mackor, jag ska klä på mig extra varmt och sen åka till jobbet. Jag börjar 21 och slutar 08. Det ska bli sååå kul att springa ut och in genom 90st dörrar inatt ;) i snökaos ala -11 grader.

Annons:
Linn
2010-01-29 20:48
#196

håller på att göra hemmagjorda hamburgare, deppar för att jag inte har ork för chrstines partaj och undrar fortfarande hur det gick på hennes prov.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-01-29 20:53
#197

Linn: Det gick ju jättebra för mig! 44 poäng av 50 och godkänt var 35 :D Deppa inte för att du inte kommer, du är alltid välkommen ändå <3

Linn
2010-01-29 22:34
#198

gulle dig christine :D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2010-01-29 22:59
#199

läggdags. nattis

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
2010-01-29 23:03
#200

Linn är också gölli!

Strumpa
2010-01-30 05:48
#201

Jag låser tråden då vi har en 19 :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: