Annons:
Etikettallmänt
Läst 1651 ggr
elinn
1/6/10, 10:20 AM

Jävla skitdag!

Dagen har knappt börjat och den är redan förstörd *suck*

Började redan klockan 04.15 imorse när jag skulle iväg och jobba. Då hade låset på jobbets bil frusit så kom inte in i den.

Så jag fick ta min egen bil till jobbet idag och det var väl ok men när jag är på väg hem så smäller det till och så reagerar inte gasen på något.

Så där står jag, mitt i vägen, och kommer varken framåt eller bakåt. Inser att det måste vara något med växellådan eftersom jag kan lägga i en växel och släppa kopplingen utan att den lägger av.

Fick ringa och väcka pappa så han kom och bogserade hem mig. Men nu står jag här med en bil som måste till verkstaden direkt imorgon och en bil som jag skulle behöva lämna tillbaka men som jag inte kommer in i.

Medan jag väntar på pappa så sitter jag i bilen och pillar lite på telefonen och så kollar jag upp och ser ett stort polismärke ta upp hela backspegeln. Poliser har alltid gjort mig nervös även fast jag vet att jag är oskyldig och inte gjort något fel. Stammar iaf fram att hjälp är på väg och så åker de därifrån.

Om jag bara kommit in i jobbets bil från början så hade det här aldrig hänt. Så nu får man gå hela dan och fundera över vad detta kalas kommer kosta.

Fan vad jag är less på allt!!!!!

// ElinN

Annons:
Linn
1/6/10, 12:17 PM
#1

Dessa bilar ställer bara till massa besvär och kostar bara pengar…. :(

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Alex
1/6/10, 2:32 PM
#2

Fy vad trist! Rynkar på näsan

Det hjälper inte om du eldar på låset till jobbilen heller?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LiindaH
1/6/10, 2:41 PM
#3

OJ! Vilken jäkla dag…

Hoppas det inte blir för dyrt…

// Liinda

elinn
1/6/10, 10:13 PM
#4

Sådär ja, nu är jobbilen tillbaka där den ska vara men min bil den står fortfarande där den står.

Ja, jag hoppas med att det inte blir allt för dyrt för det är verkligen inte roligt att behöva lägga pengar på en relativt ny bil *suck*

Imorgon blir det bogsering till verkstaden så får se vad det slutar på.

// ElinN

Faxlin
1/7/10, 12:45 AM
#5

usch vad tradigt. Hoppas det är något enkelt fel. Men antagligen drar det iväg ändå, det brukar inte vara billigt att lämna in bilar precis.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
1/7/10, 1:07 PM
#6

Verkstadsgubben trodde på att det är en drivaxel som gått av och är det det så kommer det inte bli så väldans dyrt men vi får väl se.

Bilen ska till verkstaden idag på eftermiddagen men de kommer inte ha tid att titta på den förrän nästa vecka *suck*

// ElinN

Annons:
Loveferrets
1/7/10, 2:18 PM
#7

Men vilken dag !! stackare, ja tyvärr e de dyrt med bilar o de går snabbt upp i pris, ni känner ingen privat som kan byta drivaxeln (om de nu e den) ?

elinn
1/7/10, 2:28 PM
#8

#7 jo det gör vi men eftersom bilen är så pass ny vill jag gärna ha kvitton och garantier utifall det skulle strula mera. Jag tycker det är värt att betala lite mer från början än att det ska bli dyrare i längden bara för att en privatperson gjort det Skrattande

// ElinN

Loveferrets
1/8/10, 12:05 AM
#9

#8, Absolut, personen ska ju verkligen kunna sin sak o gärna själv lämna garanti men e man osäker är det ju bättre att lämna in den till en vettig verkstad.

elinn
1/8/10, 11:29 AM
#10

Privatpersoner kan inte lämna garanti. Visst kan de göra om jobbet om det inte blir rätt men behövs det andra/fler delar så är det fortfarande jag som får betala för dem. Därför lämnar jag hellre min bil på verkstad och betalar lite mer istället.

// ElinN

Loveferrets
1/8/10, 3:38 PM
#11

#10, När jag hade bil så fanns det privatpersoner som tog garanti för vad dom hade gjort. Hoppas det ordnar sig för bilen o att de inte blir allt för dyrt.

Alex
1/8/10, 3:51 PM
#12

#11 Fast det är ju ingen garanti som är juridiskt bindande, så även om de säger det kan de lika gärna neka när du väl kommer och behöver hjälp igen. Och blir det nåt annat fel på bilen för att den personen klantat sig så blir det du som får stå för det, en verkstad åtgärdar sina fel sjäva, utan att ta betalt. Så det är ju där den stora skillnaden är…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
1/8/10, 3:55 PM
#13

#12, jo jag vet men de som gjort vid min bil har inte nekat när jag kommit tillbaks o jag har heller inte behövt betala nått extra för de heller. Dom har alltså åtgärdat de även om de varit privat.

Annons:
Upp till toppen
Annons: