Annons:
Etikettyoutube
Läst 1455 ggr
Jenahbella
2/3/10, 12:35 AM

en riktigt bra video!

glöm inte bilbältet!!

Annons:
Loveferrets
2/3/10, 8:06 AM
#1

Ja det är viktigt men jag vet även de som haft bilbälte som klämdes fast och hade klarat livhanken om dom inte haft de. Men just att vara uppmärksam o hålla blicken på vägen är de en självklarhet för det är ett ögonblick tills nått inträffar.

Alex
2/3/10, 1:30 PM
#2

Bra video. Glad

#1 Det vet jag folk som använder som argument för att inte använda bilbälte… Jag vet att det har hänt flera såna fall, men de är garanterat en klar minoritet i jämförelse med de som dött för att de inte haft bälte. Och jag skulle ju personligen hellre dö när jag har bälte, då är det ju bara maximal otur om jag hade klarat mig utan (vilket man för övrigt inte kan veta säkert, jag kunde ju lika gärna dött om jag kastades ut) än att dö pga att jag inte har bilbälte, för då är det bara rent slarv och dumhet. Med bälte gör man ju i alla fall vad man kan…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2/3/10, 3:30 PM
#3

Absolut Alex, som tur e är det sällsynt men jag har känt 2 st som har dött pågrund av att dom ej hade bälte och då sa polisen att hade dom haft de på hade dom klarat livet men när jag hade bil hade jag alltid bältet på oavsett om jag bara körde 4 m haha

Alex
2/3/10, 3:33 PM
#4

Mjo, jag kan väl erkänna att jag kan slarva ibland när det bara är korta sträckor. Vilket är himla dumt egentligen. Tungan ute Men är det längre eller större vägar så är alltid bältet på!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2/3/10, 3:38 PM
#5

"4, Tycker du ska börja från och med idag Alex att ha det på, även om det är en ministräcka. Kyss

Elshira
2/12/10, 1:05 AM
#6

Vad det gäller dödsfall (allvarligare krockar) så hade ca 50% klarat sig levande ur olyckan utan bälte. Vad det gäller mindre krockar (och dödsfall inte inträffar) så hjälper bältena nästan alltid med att förebygga skador.

Hakuna matata!

Annons:
Alex
2/12/10, 11:31 AM
#7

#6 Det jag undrar är hur de vet att folk klarat sig utan bälte? Vad jag vet är det rätt få som överlever efter att ha flugit ut genom vindrutan och även efter det brukar det finnas något hårt att flyga in i (något har man ju krockat med). Så det är jag väldigt skeptisk till faktiskt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[chouwa]
2/12/10, 11:42 AM
#8

Bilbälte är en självklarhet med mig, dock kämpar jag hårt med att få min sambo att använda det. Han fick aldrig lära sig av sina föräldrar som aldrig använde bilbälte och har sedan aldrig använd det innan vi blev tillsammans för 2 år sedan. Ibland hjälper det att bara be honom om det och hjälper inte det brukar jag titta på honom och sedan knäppa loss mig själv. Då åker hans också på ;-)

Upp till toppen
Annons: