Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 1968 ggr
Itchy
2/12/10, 3:18 AM

hjälp med insomni

jag börjar nu inse att jag behöver hjälp med min insomni som pågått i snart 6 månader, men som funnits där till och från i ett par års tid innan, men jag är rädd för att äta sömntabletter då jag inte vill bli beroende av dem…

jag sover ca 10 timmar i veckan, och det börjar slita på hälsan :(  så alla tips är välkomna

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
Alex
2/12/10, 11:27 AM
#1

En läkare bör du nog gå till i alla fall. Det finns flera olika behandlingsmetoder mot sömnproblem, så det är inte alls säkert du bara får sömntabletter och åka hem. Dock blir du ju inte beroende av sömntabletter efter bara ett par stycken, så att ta en tablett någon gång ibland kanske kan vara värt det, just för att få sova lite? Sen så bör du ju gå andra vägar för att få bot på det eftersom det inte är tillfälligt. Men prata med din läkare, för det ska finnas hjälp att få, med andra metoder än tabletter.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[chouwa]
2/12/10, 11:40 AM
#2

Jag lider själv av grav insomnia och kan vara vaken flera dygn på raken. Jag tycker också att du bör ta kontakt med en läkare/psykolog eller liknande. Det finns sömntabletter som Inte är beroendeframkallande, om dina sömnproblem beror på oro och stress kan det vara aktuellt att ta lite lugnande innan läggdags. Men det finns även många bra naturläkemedel man kan prova eller kanske en bra meditation/avslappnings-CD du kan lyssna på?

Loveferrets
2/12/10, 4:14 PM
#3

Precis som Alex säger så ska du kontakta en läkare, sömnproblem botas inte av att äta en massa piller, ta reda på varför det är så här och börja på den vägen.

Upp till toppen
Annons: