Annons:
Etikettallmänt
Läst 1457 ggr
Chestnut
2010-02-06 18:21

Glädjande besked :D

Där vi har våra hästar uppstallade hyr stallägaren även ut ett hus. Han har flera gånger frågat oss om vi vill hyra det men vi har ingen bil och hyran av huset var för dyr.. Dessutom ville han ha inflyttning så snart som möjligt.

Idag pratade mamma med honom när hon va i stallet och red. Han vill så gärna att vi ska flytta dit så han gick med på att sänka hyran! :D Dessutom blir flytten när min syster har körkort och vinsten vi får när vi säljer lägenheten kan vi köpa bil för :D

Är såå glad, bo på samma gård som hästarna. Vilken dröm! Har vuxit upp i den här lägenheten där vi som mest bott 6 personer (numer fem då mina föräldrar sklijt sig). Lägenheten är på 72 kvm.

Huset är på 230 kvm och har en stor utomhuspool :O Visst det är en bra bit från stan men det är det fan värt :D Tänk att kunna rida en ljum sommarkväll utan att behöva tänka på busstider.. Dessutom kan vår stora blandisvovve få helt andra möjligheter till att röra sig :D

Gud vad jag behövde det här! Håll tummarna bara för att alla detaljer löser sig så att flytten faktiskt blir av Kyss

/Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Loveferrets
2010-02-06 18:26
#1

Håller tummar o all lycka !!

Strumpa
2010-02-06 20:48
#2

Åh, det låter hur bra som helst :D Skulle verkligen också vilja bo på hästgård. Håller tummar!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

elinn
2010-02-06 21:22
#3

Åh vad kul =)

Jag är själv en riktig lantistjej och skulle gärna bo en bit utanför med ett eget hus och en massa djur.

Hoppas verkligen det blir som ni tänkt er och att ni kommer trivas bra i nya huset =)

// ElinN

Alex
2010-02-06 21:32
#4

Men åh vad underbart! Hoppas verkligen det går igenom alltihop, så du får lite positiva händelser också, det kan du verkligen behöva nu. Håller tummarna stenhårt! Glad Jag vill verkligen också bo på gård med mina hästar… Men det är lite dyrare än lägenhet av nån dum anledning.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chestnut
2010-02-07 00:01
#5

Tackar för tummarna! De lär nog behövas med tanke på all otur vi haft på sistone =)

Har suttit ikväll och drömt mig bort, ska köpa nytt så långt pengarna räcker - kikat på ikeas hemsida =) Vore uuunderbart med en 160 säng ^^

Kan knappt fatta att det är sant att om allt klaffar så flyttar vi :D Och det är realistiska saker typ som att syster ska ta körkort inte "om jag vinner på travet…"

Pratat mera med kompisen idag oxå och han förvirrar mig.. Får väl se hur det blir nästa gång vi träffas face to face :P

Med vänliga hälsningar
Chess

Musiken
2010-02-07 13:44
#6

Oh vad harligt!! Hoppas verkligen att ni far huset! :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: