Annons:
Etiketttankar-funderingar
Läst 1739 ggr
Chestnut
2010-03-01 11:38

Bad morning

Stod i en timme igår kväll och grejade med håret, borstade igenom det ordentligt och gjorde sedan 10 inbakade flätor (första gången jag lyckades göra det på mig själv :P)

Vaknar någonlunda i tid, löser upp flätorna - voilá perfekt hår! Lite hårspray bara så borde det hålla sig… Tar på mig en kavaj som legat länge i gömmorna och sitter perfa numer :D

Sen får Amanda för sig att gå 2,5 km till skolan. Bara för att. Kollar inte ens ut genom fönstret för att se hur vädret är.

Ute är det SNÖSTORM!! Ingen mössa, inget, som skyddar mitt stackars hår. Det har kommit massor av snö så vägarna är inte plogade - det tar längre tid än väntat att gå.

08.02 är jag framme, rusar in på första bästa toalett och ser ett platt, dyngesurt hår. Inte ett spår av håret som jag såg i spegeln hemma, kanske är det fel på spegeln här? Nää, den ser hel och någonlunda ren ut…

Resultatet är att jag kommer 10 min för sent till dagens enda lektion med ett totalförstört hår. Sitter hemma och ojar mig nu över mitt stackars hår, mitt stackars knä som fick slita och min stackars arm som jobbade i onödan igår kväll…

Hur har er morgon varit?

/Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Strumpa
2010-03-01 13:35
#1

Hahaha jag har varit med om samma sak måånga gånger, men det är alltid tvärtom; jag har plattat det omsorgsfullt och sen går jag ut i regn eller snökaos och så ser jag ut som en krullig golvmopp på skallen. Alltid lika kul!

Min morgon har varit toppen, har städat och fixat lite, och har en kladdkaka i kylen till kompisfika lite senare idag.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Ceciliaolucifer
2010-03-01 17:22
#2

Haft en hemsk morgon, som många gånger tidigare..

Strumpa
2010-03-01 17:57
#3

#2 Vad tråkigt Obestämd Hoppas imorn blir bättre då!

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Chestnut
2010-03-01 18:06
#4

#1 Visst pajar det dagen när man har slitit med håret och sedan förstörs allt? ;) haha

#2 Hoppas att det har blivit bättre under dagen! :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Alex
2010-03-05 20:57
#5

Blött/fuktigt väder är hårets värsta fiende… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Upp till toppen
Annons: