Annons:
Etikettsömn-sömnproblem
Läst 2063 ggr
Strumpa
2010-03-19 01:26

Tråden om drömmar

Här är det fritt fram att berätta om drömmar! Dina knäppa drömmar, "sanndrömmar", återkommande drömmar, eller nånting du känner att du vill prata av dig om i drömväg.

Brukar du minnas dina drömmar? Går du i sömnen eller pratar i sömnen kanske? Tror du på drömtydning? Tungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
MariaG
2010-03-19 20:35
#1

Inatt drömde jag att jag drack vin. Tittade mig i en spegel och såg att mina tänder och hela munnen var lila. Drömde att jag tyckte det var roligt att jag var så lila. Sedan vaknade jag.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Alex
2010-03-19 21:41
#2

Jag minns i stort sett alltid mina drömmar, på tok för tydligt dessutom. När jag vaknar minns jag varenda detalj i stort sett, sen bleknar ju vissa bitar under dagen och senare. Men de är nästan alltid rakt igenom obehagliga, hade kunnat göra ett gäng skräckfilmer av dem. Flört Haha.

Inatt drömde jag att jag var och hälsade på mina föräldrar i Singapore, var några andra vänner till familjen med också. Jag gick i något typ av köpcenter, vart lite vilsen och stötte på en jättetrevlig kille som var social och hjälpte mig runt. Så kom det två män iklädda några astronautdräkter ungefär, och drog med den här killen bort, in på något forskningscenter bakom låsta dörrar. Så jag blev ensam igen (rädd som tusan efter den händelsen) och satte mig på ett café intill. Där var det en förbannat obehaglig stämning med folk som sneglade på mig och grejer. I alla fall kom det sen in någon man, som, när han fick syn på mig, stack ut i full fart igen. Han dök senare upp vid poolen där mina föräldrar bodde, som nåt fult monster, för att ta det hela kort. Tungan ute

Jag tror absolut på drömtydning, om än kanske inte alla typiska symboler stämmer i alla lägen och för alla. Men att våra tankar och känslor reflekteras i drömmar tror jag absolut, och att en del kan vara undermedvetet är ju då inte omöjligt heller. Så jag tror man kan få ut en del om sig själv genom att granska och tyda drömmarna.

Fast så finns det ju de drömmar som inte betyder ett dugg, ungefär som min inatt, som antagligen bara är ett tecken på att jag sett för mycket på Arkiv X. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Loveferrets
2010-03-20 02:26
#3

Mina drömmar e aldrig trevliga och jag minns dom väldigt tydligt, dock inget jag vill ta upp då det är rätt så känsligt.

yoanna
2010-03-20 02:29
#4

#2 Hehe, ja brukade också ha rätt så konstiga drömmar efter att ha sett på ArkivX :P

Saga85
2010-03-23 15:48
#5

Hade en sån hemsk och verklig dröm inatt. När jag vaknade låg jag bara och grät och det tog en stund innan jag förstod att det bara var en dröm. Drömde att en av mina vänner tog livet av sig (samma vän som var nära att avsluta sitt liv för knappt ett år sedan). Han hade en stor (vad som senare visade sig vara) avskedsfest. När man lämnade festen fick man med sig ett brev. Insåg först när jag kommit hem att det var ett självmordsbrev där han berättade att han hinkat i sig en massa piller. Jag blev skitorolig, men fick därefter ett sms från honom där det stod "Det är ok". I drömmen tolkade jag det som att han ångrat sig, men sen fick jag reda på att han skickade ut det meddelandet i sitt dödsögonblick.

Mår fortfarande dåligt över drömmen. Måste ta och ringa honom tror jag bestämt.

Musiken
2010-03-23 17:25
#6

Usch vilken otack drom Saga :( Sana ar inte roliga…

Jag har en drom som jag drommer ratt ofta.
I den sa bor jag med mamma i ett stort herrgardshus i en liten by ute mitt i ingenstans. I den stooora hallen star ett skrivbord, som en slags reception, och bakom sa gar tva halvcirkelformade trappor upp till overvaningen, dar vi har en liten biosalong med gammeldags roda sammetsstolar och hela baletten.
En kvall sa blir byn invaderad av nazisterna och alla i byn radas upp langs efter bakre vaggen i varan bio och skjuts en efter en i huvudet. Nar de narmar sig mig och en gammal klasskompis sa upptacker vi att halet som projektorn visar filmen igenom ar snett bakom oss, och forsoker fly. Vi blir jagade over falten osv, men vi blir alltid infangade och skjutna i slutet av drommen.

En annan drom jag haft ett par ganger ar att vi ar pa ett museum med klassen. I ett rum har de aterskapat en naturlig miljo for en utdod sabeltandad apa som levde pa dinosauriernas tid. Nar vi star dar och guiden pratar om apan, sa vaxer den plotsligt till en riktig apa! Vi jagas genom museet, och jag ser klasskompisar bli slitna i stycken av apan. I hissen hanger inalvor fran halet i taket osv. Gommer mig tillsammans med en kompis i en dusch, och hor snart att apan ar utanfor. Han drar bort gardinen och sliter at sig min kompis och biter huvudet av honom, och sen tar han mig.

En lite trevligare aterkommande drom ar att jag kan flyga. Maste springa och hoppa baklanges, och flaxa som en galning med armarna, men med stark vilja sa gar det! Sen kan jag glida genom luften, men inte for tvara och djupa svangar, for da faller jag. Att bara hanga i luften gar inte heller, jag maste rora mig i nagon riktning. Nar jag blivit bekvam med flyningen sa provar jag ofta hur hogt jag kan flyga. Som hogst har jag tagit mig kanske 20 meter over tradtopparna, och det kandes i magen till och med nar jag vaknade kan jag lova! :D

Annons:
Strumpa
2010-03-23 23:56
#7

Vilka intressanta svar! Skrattande Mer sånt :P

Jag ska själv ta o skriva i tråden så fort jag orkar använda hjärnan.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Salladshataren
2010-03-30 16:09
#8

Jag är arg på min pojkvän! Skrikandes (Nja, kanske inte jättearg eller så :P)

Jag skulle iväg idag med tåget som går 07.28 ifrån Malmö C. Tjatade på min pojkvän om när vi skulle gå upp, jo vi skulle upp kl 06.30. Han satte mobilen på 06.15 och 06.30 (han gillar att snooza).

Så inatt drömde jag om att vi försov oss till kl 08.00, och jag blev galen och arg så jag började gråta. Det slutade med att han fick trösta mig. Sen när han väckte mig så sa han: Ida, vakna! Klockan är kvart i sju!

Fy faaaaan vad jag blängde på honom då! Skrikandes

Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Upp till toppen
Annons: