Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Allmänt Artikel snack / tips Bilder... Dagens ros Dikter Djur Filmer, TV & Böcker Historier Lekar Natt mums Om Nattsudd.iFokus På löpsedeln Samlingar Sömn/Sömnproblem Tankar & Funderingar Tävlingar / Bidrag Veckans tips YouTube
Tankar & Funderingar

På landet.....

2010-07-24 00:48 #0 av: cigge

Hmm bor i ett hus på landet efter en landsväg med 5st hus inom 200m o närmaste grannen klagar att jag spelar musik, vad gäller för regler i skogen ang musik.....Skrikandes

Anmäl
2010-07-24 01:06 #1 av: Musiken

HAHAHA! Later som toppen-grannar! :P

Anmäl
2010-07-24 01:13 #2 av: Alex

Haha men herregud! Ignorera, musik är härligt! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Anmäl
2010-07-25 10:03 #3 av: viktoria91

Reglerna är densamma på landet som i stan, efter ett visst klockslag ska man vara tyst så att det inte stör grannarna. Tror det är efter klockan 10 på vardagar och 12 på helger. =)

Anmäl
2010-07-25 13:41 #4 av: Musiken

Fast de "reglerna" galler val bara om man hyr? I sitt egna hus far man val vasnas bast fan man vill kan man ju tycka.. Det ar ju inte som att det ingar i nagot kontrakt nar man koper det att man maste vara tyst efter 10 t.ex.

Anmäl
2010-07-25 14:15 #5 av: viktoria91

#4 Nej dte får man inte, dte kan störa grannarna. Det står med i lagarna under "hemfridsbrott" angående att vara tyst efetr ett visst klockslag. Den lagen gåller alla. =)

Anmäl
2010-07-25 15:13 #6 av: Alex

#5 Hemfridsbrott är när någon tar sig in/stannar i någon annans hem (stuga, båt eller så) utan lov. Inte att man stör någon annan från sitt eget hus... Om man spelar hög musik eller väsnas utanför någon annans hus, då kan jag gå med på det. Men inte inne i sitt eget, och det råkar höras lite till grannen. Leta gärna upp den lagen och länka, för det är då nåt jag aldrig stött på...

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Anmäl
2010-07-25 18:57 #7 av: viktoria91

#6 Vet inte var man hittar lagen men fick lära mig detta i skolan för några år sedan.

Anmäl
2010-07-25 19:08 #8 av: Alex

#7 Låter konstigt tycker jag (själva lagen alltså, jag menar inget elakt mot dig som har hört det, det tror jag fullt på att du har! Flört). Kan ju inte låta bli att undra vad som gällar om man bor intill en tungt trafikerad väg, kan man då och klaga för att det kör folk förbi och stör efter klockan tio? För det känns ju ändå lite som samma sak... Obestämd

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.