Annons:
Etikettdjur
Läst 2642 ggr
Mandusius
2010-08-17 02:49

Blir så arg!

Misstänker att någon slagit/sparkat min katt "/

Han är öm i baken och livrädd! Misstänker att han har varit i chock som nu börjar släppa..

Hemska människor…

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
Alex
2010-08-17 02:50
#1

Men usch! Vidrigt att folk kan göra sånt mot djur! Gråter

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mandusius
2010-08-17 02:59
#2

Han var slö i början och öm så vi trodde ju först att han var sjuk! Men han var ju också skygg och inte alls som han brukade så vetrinären trodde att han hade blivit skrämd och gått in i chock.

Och med tanke på att han är öm misstänker vi att någon har varit dum mot honom Gråter

Men tack gode gud så börjar han bli mer sitt forna jag

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Alex
2010-08-17 03:09
#3

Tur det i alla fall! Får verkligen hoppas att han repar sig helt och hållet, snabbt. Stackars lille pisse. Rynkar på näsan

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mandusius
2010-08-17 03:11
#4

Det hoppas jag med. Han ligger framme idag och spinner :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[trumman]
2010-08-19 12:48
#5

Utekatter kan råka i en massa trubbel dom sinsimellan också iofs; eller bli påkörda av cyklar och ramla ner från tak osv - nog för att ngn idiot kan ha sparkat honom, det finns kräk som förtjänar nackskott överallt… men vi får hoppas att det var ngt annat! :)

Verkar han rädd för fötter idag? Om du skulle som "fösa på honom" lite med foten i baken, se om han blir livrädd - isf kan det vara så att ngn kickat honom och då måste du långsamt få honom att förstå att alla fötter inte är farliga.

Saga85
2010-09-03 08:19
#6

Hoppas det inte är någon som medvetet skadad katten din. Vi var med om första olyckan under 24 år med utekatter - min mor hittade ena katten i chock och haltandes. Inget var brutet, men veterinären misstänkte att han blivit påkörd/touchad av en bil eller något. Blev smärtstillande och strikt innevistelse i två veckor - ingetdera uppskattades av katten, stackarn.

Annons:
viktoria91
2010-09-03 12:55
#7

Sånt är hemskt=/ Förra året blev vår katt ihjälkörd-han var verkligen världens snällaste katt på stolta 9 kilo;) Han hhade halsband med telefonnummer men icke att mördarna gick ut och kollade halsbandet och ringde, dem bara körde därifrån! Skulle vara samma straff som när man kör på en människa så att den dör och smiter från platsen.

Mandusius
2010-09-03 16:02
#8

Det är hemskt när folk bara åker förbi det man kör på o.O Självklart blir man ledsen att djuret har dött men det är nästan värrre att inget veta x.X

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Saga85
2010-09-04 06:00
#9

I vissa fall kan det säkert vara så att personen i fråga inte inser att det är ett djur/katt man kört på. Inte för att det blir mindre sorgligt för den drabbade ägaren, men ändå.

viktoria91
2010-09-04 09:11
#10

#9 Kör man på något går man ju ut och kollar iaf för att kolla skadorna på bilen.

Bunn
2010-09-06 04:21
#11

#10 tyvärr gör inte alla det…

TS ta katten till vet. för att kolla om han mår bra. Har han blivit påkörd kan han ha fått inreskador som vi inte kan se med ögat.
Kan också vara så att han varit i slaggis med en annan katt.
Min pappas katt kom hem en dag och hade väldigt ont i baken och vi förstod sedan att han hade fajtats för det är, tyvärr, mkt vildkatter där min pappa bor.

Mandusius
2010-09-06 20:02
#12

Nu är det ett bra sedan som ajg skrev så idag mår han hur bra som helst igen :) Inte rädd och han är ute igen^^

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Bunn
2010-09-06 22:32
#13

#12 Härligt! :)

Annons:
Mandusius
2010-09-07 00:23
#14

Det tycker jag med. Var rädd ett tag att han skulle få men efter det :S

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Bunn
2010-09-07 00:57
#15

Förstår det. Skönt i alla fall att han mår bra nu

[Forest]
2010-11-06 03:23
#16

Har haft kattunge som börja gå ut en slog han så illa att han bröt benet, han var som din chockad o rädd. Vi åkte till vetrinären o när vi kom hem med Sixten (katten) så kom en kille o sa jag vet vem som slog eran katt fick namnet o add han var gärna vittne, så det vart en polisanmälan har fick pynta kalaset och nån fjuttigt varning. Var många årsen. Katten fick vara inne katt sen pga jag inte litar ett dugg på folk. Jag är djurvän o klappar så gärna katter som kommer o kelar men vissa uppskattar inte det tyvärr. Så se till att ha katten inne nu det är mitt tips. Hoppas han blir helt frisk o inte så rädd, ofta kan man se om de reagerar lite mer mot vissa i vårat fall var det mörka långa män.

[Shaiya]
2010-11-30 01:15
#17

lite sent for mig att ga in och prata nu men i mitt omrade for nagra ar sedan stoppade de katter i torktumlare och sprutade in senap i stjarten pa dom - efter att jag hort det vagar jag aldrig ha mina katter som utekatter.

Mandusius
2010-11-30 01:34
#18

Skrikandes

Usch vad hemsak människor det finns!

Om folk ändå kunde förstå att katter är familjemedlemmar åt folk!

Usch säger jag bara….

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Shaiya]
2010-11-30 01:38
#19

Ja om man njuter av titta pa nar katter plagas ihjal i en torktumlare ska man ha ett rum pa psyket. Sant ar icke normalt nagonstans.

Katter ska pysslas om, inte plagas!

Mandusius
2010-11-30 01:50
#20

Så sant som det är sagt!

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: